Já bych se vůbec nazabýval tímto tématem. Většina z nás má jistě nějakého důchodce ve svém okolí nebo přímo v rodině, tak se může podívat, jak si žije a může se ho přímo zeptat jak vychází s důchodem, co mu chybí případně kolik mu přebývá. Je dobré si také uvědomit, že i když si důchodce "syslí do štrozoku", tak jednou to bude předmětem dědictví, pokud nemá žádné dědice tak to dostane zpět stát jako tvz. odúmrť v rámci likvidace pozůstalosti. Takže mnoho povyku pro nic. Žádný důchodce na tom není dobře z určitého pohledu, protože si uvědomuje, že vstupuje do poslední závěrečné životní fáze a že smrt je na dohled blíže než kdy předtím. Tohle snad důchodcům nezávidíte, nebo ano ? A nemoci a potřebu opatrování ze strany ostatních ? Také jednou budeme všichni důchodci, a i ti "bohatí" mají spoustu problémů a bolestí. Kolem nich je jenom a jenom smrt, umírají jejich vrstevníci a blízcí. Někdy přežijí i svoje děti, což je na psychiku hrozný nápor. Tak řešte raději státotvorné věci a neremcejte na svoji bídu a "bohatství" těch, kteří celý život makali na jiné. Do roku 1989 si moc nenahrabali, mzdy byly pevně stanovené státem a pokud člověk nebyl zrovna vekslák, zelinář, uzenář nebo taxikář, tak neměl ani šanci si na důchod něco ušetřit.
Nejsem věřící, na kostely, kláštery a jiné církevní objekty se dívám spíše z pohledu jejich možné architektonické zajímavosti, případně bohaté vnitřní výzdoby. Takže je pro mě většina těchto staveb nezajímavá. Ať se již jedná o církev nebo firmu či podnikatele, tak rozhodně odsuzuji jejich megalomanské představy a aktivity, kdy si nechali po staletí budovat obrovské a drahé stavby a to na úkor ekonomické prosperity většiny lidí (chceteli - poddaných). Církev tím ukazovala svoji a převahu a tyto stavby měly držet lidi (věřící) v úctě k jakémusi bohu (každá církve může mít jiného). Nyní, kdy je nastavena tržní ekonomika téměř po celém světě, se ukazuje, že jedna věc je něco postavit za peníze druhých, ale také je potřeba mít investice na údržbu a opravy. I demolice stavby není zadarmo. A tak teď církev opouští majetky a nechává je chátrat. Mnoho z nich půjde k zemi vzhledem k jejich stavu. Zbavme se léta omílané fráze jak je krásné, když vesnička má uprostřed kostelíček (někdy se hřbitovem) nebo když ve městě stojí ohromná katedrála. Mě to nedojímá a nemyslím si, že bychom měli lpět na jejich zachování. Ještě jednou - nejsem věřící a tyto stavby byly určeny hlavně pro věřící. Pokud současná církev se neumí uživit sama vlastními prostředky, je ekonomicky logické, že by mělo dojít k jejím omezení, případně zániku. Žádné další dotace ze společné ekonomické kasy nejsou potřeba a nejsou ani účelně vynaloženými prostředky. Výjimkou mohou zůstat státem chráněné památky, např. kostel sv.Víta na Pražském hradě nebo chrám sv.Barbory v Kutné Hoře apod.
Nechápu komentáře těch nepřejících. Nikdo vás nenapadá za to, že vinyl nekupujete a posloucháte zkreslený digitální zvuk, který nemá takové spektrum frekvencí, jako klasická analogová technologie. Nicméně také nechápu, proč lidé nadávají na nenažranost této firmy GZ Media, která úspěšně pronikla do světa a v USA má dokonce 50% podíl prodejů. Vždyť jde přeci o česká, tj. náš úspěch ! I když vinyl poslouchám jen sporadicky a nové LP nekupuji, osobně přeji GZ Media mnoho dalších úspěchů v podnikání. Do této továrny jsem jezdil služebně, tak znám i jejich čisté a kulturní prostředí a zaměstnanci mají velmi dobré podmínky a jsou hrdi na svoji firmu. To vám mnohým dost chybí, pro vás je "lepší" kritizovat bez odpovědnosti, nic nevymýšlet a jenom se vozit na vlně peněz. Když už nechcete napsat něco objektivního, raději mlčte. Znáte to - mluviti stříbro, mlčeti zlato.
Ať si kdo chce a co chce říká, ať si mamka třeba slzy utírá, elektromobilita za současných podmínek není žádné terno a není to taková výhoda, aby mě to jednoznačně přesvědčilo odejít od spalováků. Autor jako protiklad použil diesel se spotřebou 8-9 litrů nafty, aby bylo skóre jen s minimálním rozdílem. Většina z nás takové žrouty nemá a pokud bych měl držet rychlost jako oni s elektrovozem, t.j. 110-120 km/h po dálnici, tak moje Oktávka si při takovém režimu řekne o nějakých 4,1-4,5 litru nafty na 100 km. Tak - a teď šmudlo znovu přepočítej "výhody"..... 🙂 (nehledě na to, že takovou trasu mohu absolvovat za jakéhokoliv počasí, tedy např. i při -10 stupních a mohu topit bez omezení. Takže i ten komfort hraje roli. Tak ještě další propočet pro autora - přepočítej to při -10 stupních a pak porovnej s naftovou Oktávkou. Myslím, že budeš hodně překvapen jaký vyjde znatelně rozdílný výsledek. Nic proti elektroautům - kdo chce, ať si ho pořídí...
A ještě mě napadá jeden způsob možnosti nákupu, jako tomu bylo v některých marketech za kovidu: objednat si zboží v klidu online přes počítač a potom jenom přijet, zaplatit a odvézt. Ušetřilo by to spoustu nervů a také času, i kdyby si market měl přidat drobnou přirážku za ruční manipulaci. Sám jsem to zažil v jednom nejmenovaném hobby marketu, kdy jsme dostávali písemné objednávky, potom s košíkem objeli celý market a připravili do vozíku všechny položky. Nakonec jsme na vrch košíku připevnili tu objednávku, takže vše bylo připraveno pro zákazníka. Samozřejmě to není jediné řešení, lidé se někdy rozhodují podle toho co vidí na vlastní oči v regálech. Ale jako doplňkový způsob prodeje by to mohlo být. Možná lepší řešení, než samoobslužné pokladny.
Bohužel je to o lidech, tak jako vše ostatní. Neumíme se chovat, doba a rychlý konzumní způsob života nás o tyto empatické vlastnosti obral. Hodně se mluví poslední dobou, že firmy málo investují do automatizací a IT řešení, třeba je toto cesta do budoucna. Umím si představit nějaký pás nebo válečkovou dráhu, na kterou se vyloží nákup. Každá položka projede scanerem (musí se ale zapracovat na umístění a čitelnosti čárových kódu jako to např. dělá IKEA) a potom může robot nebo něco podobného naskládat zboží do košíku. Lepší varianta by byla, aby se nemuselo zboží z košíku vůbec vyndavat (další manipulace= nepřidaná hodnota a náklady navíc, případně delší čas). Že to je nesmysl ? J.Verne psal tenkrát také nesmysly a dnes jsou to pro nás samozřejmé věci mnohdy již archaické a přežité.
Ten pokrok je v automatizaci, ne v lidech.
Opět další z dementně tendenčních článků - počet dopravních nehod nebyl v souvislosti se stářím vozidel nikdy prokázán. Je to jenom tendenční článek, který nás má nutit utrácet peníze za nová auta, i když nám ta stará fungují bez problémů. Pokud dojde k nehodě, je tady mnoho jiných proměnných, které určují "fatálnost" a dopad nehody na lidské zdraví a život. A není se co divit, že si lidé nechávají starší auta, protože o ně více pečují a udržují je v dobrém technickém stavu a navíc inflace a jiné okolnosti "okradli" lidi až o třetinu peněz. Navíc nenažrané automobilky a autobazary zvýšili ceny o 30-100 %, tak čemu se pan redaktor tak naivně diví. A co ekologické dopady a životní cyklus věci, to se jaksi panu redaktorovi do tématu nehodí. Ten blábol , co vypotil, je podobný, jako když někdo začne tvrdit, že 15 let stará žehlička nevyžehlí prádlo tak dobře jako nová a navíc je i nebezpečnější kvůli zastaralým technologiím výroby. Pane, na tohle já neslyším, řídím se vlastním rozumem a zkušenostmi.
Bohužel je to smutný obraz naší země a přání mnoha voličů to, co se děje nyní. Nebudu se dopouštět různých výrazů, napadání a už vůbec ne vulgarismů, ale pokud tato společnost není schopna se od takovýchto jedinců oprostit, nezbyde, než čekat na očistný proces "matky přírody". Pokud by AB postihla nějaká vážnější zdravotní indispozice, která by mu již nadobro znemožnila se zúčastňovat veřejného života, vyřešilo by se mnohé samo od sebe.
Je mi smutno z toho, co se u nás děje i více než 30 let po změně režimu. AB nemám rád, nikdy jsem ho nevolil. Nicméně ve mě uzrává rozhodnutí, že jako nastávající důchodce už k volbám nebudu chodit a nebudu tak mít nenažraného důchodce, co myslí jenom na sebe. Tím, že nebudu volit se sice zbavím možnosti kritizovat, ale na druhou stranu získám právo posmívat se těm, kteří s AB souhlasí a chtějí ho po všech těch zkušenostech opět do čela tohoto státu. Demokracii si do úst nebudu brát, on stejně nikdo neví, jak má skutečná demokracie vypadat a fungovat. Jsou to jenom teoretické hypotezy. Tak vám držím palce, ať si zvolíte dobře tak, aby tento stát mohl opět stát na demokratickém a ekonomickém výslunní v rámci EU a nejen ji.
Chápu a rozumím tomu, že nic není zadarmo (kromě filantropie a dobročinných akcí). Ale je mi smutno, když po cca 20 letech sledování MotoGP jsem najednou bez toho. Nebudu platit další tisíce kvůli jednomu kanálu a pár závodům za rok. Modlím se, aby Nova vyjednala umístění kanálů 5 a 6 i se společností Vodafone. Bylo by mi moc smutno po MotoGP.
Milý Pisálku, je hezké, že se snažíš o propagaci elektroaut, ale tvoje argumentace postrádá určitou logiku. Zaměřuješ se pouze na již prokázané věci, ale je potřeba si uvědomit, že více než třetina populace bydlí v panelových domech, kde přístup k nabíjení není a dlouho nebude. Životnost elektroauta je pořád i přes určitý pokrok na třetině nebo maximálně polovině aut se spalovacím motorem. A je tu spousta dalších nedořešených otázek, kdy i někteří lidé, kteří si elektroauto jiř koupili, tak prohlašují, že další už nekoupí. To dělají jenom fanatici a bohatí lidé, kteří si to mohou dovolit. Tak jako tak, zatím to není projekt pro chudší část obyvatel, které je nyní většina. Navíc se ukazuje (a bude hůř), že některé výhody pro elektroauta se pomalu začínají odbourávat, jako parkování v zónách zadarmo atd. Dokonce jsou i ve světě náznaky, že z elektroaut se budou platit speciální daně a bude i vysoké pojištění. Zůstavají navíc i otázky požární bezpečnosti a dlouhodobé evropské strategie na posílení energetické sítě, která stále nemá jasno. Takže elektroauto pro běžného občana není v současné době jednoznačné a výhodné řešení. A navíc jak ti věřit, když vystupuješ pod pseudonymem.....
Bohužel, opět bych si tohle auto nekoupil. Ne proto, že by to snad bylo špatné auto, ale cenová politika Škodovky je mimo mojí kapsu. A tak přeji všem, kteří ji mají nebo po ní zatouží, aby si ji užili. Pokud bych se měl zajímat o důležitý finanční parametr, tak bych raději než poukazovat na nízkou spotřebu volil další, jako cenu za servis, ceny náhradních dílů atd.... Návratnost u aut se počítat nedá, ale dá se např. spočítat náklady (včetně pořizovací ceny) za pět let a odpočet za prodej. Pak bych mohl porovnat s jinými vozy.
Tyhle marketingové výhružky typu kup to teď , pak už nebude - to fakt miluji. Strategie "mohli bychom to prodávat za dva melouny, ale že jste to vy, tak vám to ochotně slevíme na půl mega" na mě nefunguje. Takže přeji Nissanu, aby po 1.4. měl plné sklady aut, které nikdo za ty ceny nekoupí. Nejsou to úplné jedničky na evropském trhu....
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nebudu pomlouvat, ale z lidovky se stala doména pro bohaté a pro firmy. Holt se musím smířit s tím, že Škodovku nikdy vlastnit nebudu, protože na to nemám. Všechny reklamy cílí na mozky stylem bohatost výbavy a množství asistentů, ale to běžný řidič opravdu nepotřebuje a některé ani nevyužije. Nehledě na to, že některé nás i štvou a raději je vypínáme. Jinak Octvie jsou dobrá auta, léta jsem s nimi jezdil jako zaměstnanec korporátu po celé Evropě a bez problémů. Ale pro soukromé potřeby si vystačím s něčím jiným, uvažuji o Hyundai i30 kombi. Bohatá výbava a cena minimálně o sto tisíc nižší (ale je potřeba porovnat stupeň výbavy. Pokud Š začíná v základu na 629 tisíc, tak Hyundai 1,5 T-GDI 117 kW je k mání za 530 tisíc (s bohatou výbavou a velmi slušným motorem). Tak Škodověnko - pá pá pá, měl jsem tě docela rád.