Poznámka k přípomínkám některých diskutérů k tomu, že PHEV jsou mrtvá větev.
V principu s tím souhlasím, pokud jde o hybridy, které využívají paralelního spojení spalovacího a elektromotoru připojením do společné převodovky.
Outlander ale používá sériové spojení. V podstatě je to stejný princip jako dieselektrická lokomotiva. Spalovací motor pohání generátor, ten vyrábí elektřinu, kterou jsou napájeny elektromotory v nápravách. Toto uspořádání nahrazuje převodovku a mezinápravový diferenciál, pokud jde o pohon 4x4. Pokud auto nebude mít baterii, bude stejně fungovat, jen to nebude rekuperovat.
Baterie je tam tedy ze stejného důvodu jako v jakémkoliv jiném hybridu - ukládá elektřinu z rekuperace a napájí elektromotory, když je třeba. Navíc umožňuje u sériových hybridů lepší využití výkonu motoru. Zjednodušeně lze říci, že pokud řídící jednotka usoudí, že aktuální jízdní režim není z hlediska ekonomiky jízdy optimální, upraví režim motoru tak, aby buď jel na větší výkon, než odeberou kola, a přebytečnou elektřinu ukládá do baterie, nebo naopak výkon sníží a chybějící elektřinu bere z baterie. Což zlepšuje ekonomiku provozu.
A když tam ta baterka je, tak je nabíjitelná zvenku a umožňuje čistě elektrický provoz.
Je to prostě jiný princip přenosu hnací síly.
PS Očekávám záplavu "mouder" a trefných poznámek o tom, že Outlander není vlastně sériový hybrid, protože má přes planetovou spojku připojitelný pohon předních kol v převodovém poměru cca 1:1. Ano, má, a mít nemusí, stejně jako má baterku a mít nemusí, zásuvku má a mít nemusí... Tohle auto není pro "mudrlanty".
Pokud někdo říká "Nakupujte bitcoin a držte ho za každou cenu", říká zároveň, že to není platidlo. Tím popírá jeden z hlavních argumentů jeho obhajoby.
A jako investice je bitcoin naprosto nelikvidní, protože za ním nestojí autorita, která by alespoň omezenou likviditu garantovala.
Je to bublina, na které, stejně jako na všech ostatních bublinách, 20 % investorů pohádkově vydělá a těch 80 % jim to zaplatí.
Možná to myslíte dobře, ale podobnými texty jim jen nahráváte.
Třeba s tou klimatickou krizí. Meteorologové měří stále vyšší a vyšší teploty, na druhou stranu roste podíl OZE v energetickém mixu, stoupá účinnost energetických zdrojů i spotřebičů elektřiny, což by mělo mít za následek pokles úrovně CO2 v atmosféře. Přesto obsah CO2 v atmosféře stále roste. Odkaz
Kde je příčina? Tohle už nelze svádět jen na lidskou aktivitu. A je nanejvýš nezodpovědné tvrdit, že je v našich silách klimatickou změnu zodpovědným jednáním zastavit. Jak to víte?
Klimatická změna tu zcela nepochybně je. Příčin má také zcela jistě víc, včetně těch, které jako lidstvo neovlivníme. Netvrdím, že není třeba dělat všechno pro to, abychom její dopady zmírnili, ale je krajně nezodpovědné dělat jenom to. Je třeba se připravit na to, že se posouvají subtropy a že nám to zásadně změní životy. Nikoliv vymýšlet pohádky o tom, jak dekarbonizace zcela jistě zachrání planetu.
Začínám z toho mít pocit, že Ficovi čím dál víc teče do bot, tak dělá, co může, aby to zlomil. Evidentně se chystá na předčasné volby.
Všem mracounům a pseudomoralistům:
Člověk, který stojí na pódiu, ze kterého jeho poskok rozeřvává lúzu, aby opakovala, že prezidentka jejich země je americká - doplňte si sami, takový člověk je hluboké a absolutně eklhaftné morální dno. A s ním i všichni ti, kteří ho adorují. Ve srovnáním s ním (nimi) vyjde i hyena jako morální vítěz.
Velká čínská zeď měří 9000 - 21000 km podle toho, zda se do ní započítávají nebo nezapočítávají znásobení. V některých místech je těch zdí více vedle sebe. Sice chrání jen určitou délku hranice, ale protože je to víc úrovní, museli postavit více zdí. Geograficky je to třeba 9000 km, ale stavebně 21000. 🙂
Ono totiž 21000 km je půl rovníku nebo poledníku (od pólu k pólu), a přestože Čína je velká, tak takhle fakt ne.
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ta paní jen dokazuje, že Američani jsou fakt jen umytí Rusové...
1 odpověď