Já bych si dovolil malinko oponovat autorovi, i když s většinou obsahu souhlasím. Pan Šindel nevzal v potaz současný trend (tedy stav za poslední 2 roky) a sice, že většina majitelů FVE nemá možnost připojení do sítě a prodávat tak své přebytky! Např. třeba mapa EG-D Odkaz 1
Tím pádem jakékoli chytré řešení padá. A investovat do další baterie se mně prostě nechce. Nevídím v tom smysluplnou návratnost.
Za druhé - ne každý pracuje z domu, tudíž pokud ráno odjedu se svým BEV do práce a vrátím se v 16 h. vím, že už v 11 h mám plnou baterii, ale svůj elektrovůz mám v zaměstnání, kde mně jen stojí. Když přijedu, už jej nestihnu nikdy nabít do plna, abych nečerpal ze sítě. To je max. 2 měsíce v roce, kdy jsou fakt dlouhé slunečné dny. Takže tvrzení, že půl roku jezdím zdarma, je zcestné. Takže bych potřeboval 2 elektrovozy, aby se vždy jeden doma nabíjel a s druhým můžu jezdit. Bohužel do zaměstnání musíme všichni.
Za třetí - pokud p. Šindel pracuje z domu a může si nabíjet doma elektrovůz, opomenul jednu podstatnou věc. Abych mohl nabíjet, musím vůz i vybíjet - tedy s ním jezdit. Ale když pracuji z domu, asi s vozem nejezdím. Takže vše je postaveno na předpokladu, že mám povoleno prodávat a jsem připojen do veřejné energetické sítě. Jinak mám smolíka.
My máme doma jak FVE,tak i TČ. Za prosinec spotřeba 2 MWh a cena 11.800 za leden spotřeba 2,1 MWh a cena 11.200 (došlo k úpravě cen) A je v tom měsíční nájezd s elektrovozem cca. 2000 km/měsíc. Tudíž za naftu bych dal min. 4.500 kč, BEV mne stál při dobíjení NT ze sítě 0,8 kč na 1 km.
Bohužel využitelná kapacita baterie 12,4 kWh je docela málo. Koncern se u vydal cestou větší baterie, a to cca. 20 kWh, což je smysluplnější. Stellantis pět zaspal dobu. Když už bych se rozhodl PHEV hybrid koupit, šel bych do větší baterie a tu bohužel mnoho automobilek nenabízí. Nicméně tenhle pohon má budoucnost. Ovšem za předpokladu, že majitel nebude jezdit výlučně na benzin. Akumulátor se musí pravidelně dobíjet a udržovat v kondici. Otázka je, jak složitá bude výměna a kolik to bude stát.....
Koncern mne totálně zklamal. ID.2 se měla de facto už prodávat. Stále jen sliby.....aby EU oddálila konkurenci soudruhů zavedením CEL na místo podpory tamních automobilek, aby byly konkurenceschopné. ID.1 bude jen nákupní taška pro řidiče a max. 2 děti. Na to, aby si auto kupovali lidé jako náhradu za vůz se spalovacím motorem tohle rozhodně necílí. Mezi tím nasadí Škodovka Epiq a ten nebude o mnoho dražší. Takže nech se jde koncern s tímhle vycpat. Městské BEV slibují už více než 3 roky a i tohle se má začít vyrábět až po roce 2027! Do té doby tu budou dávno čínské modely. Se CLY nebo bez nich. BYD se už chystá.
No nevím,ale vánoce jsou peci od toho, aby se rodina (pokud je to možné vzhledem ke vzdálenosti) sešla u šťědrovečerního stolu, zabilancovala, dala si skleničku dobrého pití, prostě taková rodinná pohoda. Nejde jen o křesťanský zvyk, ale o dlouholetou tradici. Když se nebudou udržovat tradice, lidstvo zahyne v nevědomosti a vy jen jen tou nevědomostí utvrzujete, že nic nemá smysl. Ale na co jiného by se měly naše děti, vnoučata či pravnoučata těšit jiného než na vánoce? Pokud budete tahle slevovat ze svých cílů za mlada, jak to mají převzít vaše děti? Nemusíte se stresovat, dá se to vyřešit i v mnohem větším klidu. Záleží jak si to uděláte. A lidi co ví tradice vánoc neváží si možná ani žádné tradice nezaslouží, než zhynou v konzumu dnešní společnosti.
Jednoduchá věc, nech tchýně předloží rozpočet. Kolik platí za nájem, kolik za jídlo a even kolik za energie (pokud nejsou v ceně nájmu) k tomu zdravotní péče - léky, návštěvy lékaře aj. /i tohle řeší převozní sanitka). A co víc? Nějaké ošacení, even. nějaké sociální služby - úklid (pokud neuklízí snacha), rehabilitační či jiné zdr. pomůcky (v článku je příliš málo informací) a pak se ukáže zda strádá či nikoli. Ale celé to na mne působí jako že tchýně si chce žít na vysoké noze a nemá na to. A jak tu ostatní psali - pokud ji úřad práce odmítl nějaké dávky (zejména pak příspěvek na bydlení - což opět v článku uvedeno není) tak těžko něco vysoudí. Potom jde jen o citové vyděračství. A pokud příspěvek na bydlení bere, buď rozhazuje a musí se uskromnit, nebo jí fakt peníze nevychází. Ale bez rozpočtu se to těžko posoudí.
tuhle fotku toho týpka v košili a vestičce si pověsím do dřevníku a budu se učit na něj házet sekyrou.
Kdo proboha vymyslel takový připitomělý zákon.....já tedy nevím jak ostatní, ale hudbu přes telefon neposlouchám a pokud ano, jsou to staré CD, které jsem si řádně koupil za své a ze svého. Takže autor už zaplaceno dostal, proč mám platit někomu, kdo mi je u zádele, nesnáším ho, je mi nesympatickej, zpívat neumí a má žít z mých daní?
Zaujala mne hned první věta: "Po vysoké škole si naplánovala roční cestu napříč Asií". - nějak nechápu? Proč tedy studovala a co studovala - ekologii? Není snad cílem studovat a poté si najít nějakou práci? Moc tyhle typy lidí nechápu a už vůbec nechápu její rozhodnutí. A jak tu někdo psal - pokud má v sobě zakomponovaný ochranitelský komplex, mohla pomáhat kdekoli v Evropě.....Povodně byli všude, nejhorší asi ve Španělsku......Je mi to u zádele, jen nechápu, proč se takovým lidem dělá propagace.....je to její volba, ale nech to nikdo netahá do civilizované Evropy. O jednoho troubu či bl....ku méně či více....není to jedno? Já jen lituji její rodiče.......mít takovou dceru, asi ji vydědím.
Je to jako v té pohádce o jitrnici, kterou svět ještě neviděl.....podobné články s objevovaly v roce 2021.....2022.....za chvíli bude rok 205 a stále nic....... Takže nám nezbude nic jiného, než čekat.....jelikož ojeté BEV s dojezdem sotva 120-150 km "v létě" stojí stále 150-2000 tis. Ty co ujedou alespoň 200 km, pak 250-300 tis. a BEV co dokáží ujet i více, pak stojí 400-500 tis. (bavím se o ojetinách). Takže je sice hezké, že se "něco" děje, ale trvá to neskutečně dlouho. Nový pak lidně 800 tis. Tak třeba v tom roce 2030. 😮 Jak se praví, kdo si počká, ten se dočká. Jen nevím, kdo bude kupovat ty miliony již vyrobených BEV se starou či zastaralou baterií? 😮
Všechny smysluplné a moudré komentář jsou v pořádku a lze s nimi souhlasit. Ať už namátkově pan Náprstek, Prokop, Prochása, Rašík, Dvořák, i paní Střelcová (asi jsem měl pořadí otočit), ale já bych se pokusil to shrnout. Oni nejsou hloupí lidé, možná bohatí. Ale především jde o to, že jak to tu někdo psal - jednou za rok s ti zasloužím, pro mne je to normální a přijatelná cena, a nebo nechci vypadat, že na to nemám a tak si to dopřeji, i kdybych měl druhý den chcípat hlady.
No když je tam ta masa lidí, vždy se najde ten, kdo takhle uvažuje. Tím pádem z toho má prodejce zisk. A na druhou stranu - známe konkrétní prodejce, víme jak si žijí? S čím jezdí, kolikrát ročně a na jaké jezdí/létají dovolení? Kolik hodin stráví přípravou, skladováním, rozvozem, dovozem, nájmem, energiemi a pod? Těžko soudit. Každopádně tam kde je poptávka je k tomu i odpovídající nabídka.Já si také dal včera jídlo na váhu, aniž bych si pozorně přečetl cenovku a vypadly mně oči z důlku....no co, už jsem to nevracel, dělal jsem, že cenu akceptuji. Takže jsem byl hloupý.
Za zmínku stojí také navštívit nádherné malé jezera u vesničky Gosau. A sice Vorderer Gosausee a Hinterer Gosausee. Kolem spodního vede krásná odpočinková cesta. Dojem tam jen kazili tam ti.Okruh má necelých 5 km. Dále vede s převýšením (později docela větším) pohodová cesta k hornímu jezeru. Nádherné koupání, hospůdka, toalety k dispozici. Na hřeben vede také stezka, ale skrze svůj handicap už nahoru jít nemohu. Měl jsem letos možnost navštívit spodní Goaussské jezero 2x v krátkém čase. Napodruhé jsem si zaplatil lanovku nahoru, kde jsou sjezdovky, horský hotel a krásný výhled. Ze spodu to není vůbec vidět. Ač neuvěřitelné, pasou se tam nahoře krávy. Ty jsme ostatně viděli v létě po cestě k hornímu jezeru a docela ve strmém svahu. Je to relativně kousek od Hallstattu. A ještě se vrátím k Wolfangsee. Jak jsem psal,nahoru to moc nejde a tak se jelo zubačkou na Schafberg. Prý nejstrmější v Evropě a fakt to stojí za ty prachy. Nahoře pak doporučuji si to projít celé dokola, kde je krásný výhled na všechny tři jezera, včetně Attersee a Mondsee. A taky doporučuji mini výšlap na pahorek Spinnerin. To je fakt něco....nakonec jsem se překonal a vylezl tam, resp se tam vyškrabal.
Inspiraci jsem čerpal zde: Odkaz 1
A mám v úmyslu (pokud mi to zdraví ještě dovolí) se tam v příštím roce vrátit.
Krom toho, že autor použil jednu fotku, kde na palubní desce svítí nápis Peugeot, není nikde zmínka o značce ani typu vozidla. 😕 A ilustrační foto dost smutné. Velmi málo BEV dokáže v zimě ujet po dálnici a dálniční rychlostí 400 km. Co vím, tak je to určitě zn. TESLA - je na to i video na youtube a pak možná nějaké dražší značky. Bohužel. A dokud nebude možné trestat bezdůvodné stání na nabíjecích stanicích, jak je tomu třeba na stání pro invalidy, bude situace jaká je. Na tomhle příkladu je jasně vidět, jak zoufale málo je stále nabíjecích stanic a jak jsou lidé bezohlední. Já stále tvrdím že elektroauto "ZATÍM" není pro každého a pro každou cestu. A je smutné, že se všem vnucuje. Kdo chce, nech s ním jezdí, kdo ne, nech si jezdí v autě se spalovacím motorem.
I Čechách tohle Policie dokáže.....pan novinář Hrbek asi spadl z Marsu, že o tomhle nikdy v ČR nečetl ani neslyšel.....při řízení pod vlivem drog či alkoholu a riskantní jízdě běžná praxe. Bohužel to není plošné opatření, takže někde to jde, jinde se bojí. A vím o dvou lidech co takhle o své fáro přišli. Je tam ovšem jistá právní klička, jak se tomuto postihu vyhnout. Tedy v Čechách, ne v Rakousku. A co se týká naši jižních sousedů......no comment. Tam dostane turista pokutu i za to že si v Alpách prdne. Aby si udělali pořádek s těmi jejich "zahalenými kamarády" to ne, na to jejich Polizei krátká, ale buzerovat čecháčky, to by jim šlo.
Na celém článku je asi nejzajímavější informace pod čarou - "částečně vytvořeno pomocí AI" A potom se člověk diví, proč se žena, která se etabluje nejvíce v rubrice kultura a cestování, vměšuje do rubriky Věda a Technika? A když jsem si jen tak namátkově rozkliknul další články o cestování či kultuře, světe div se, narazil jsem na stejnou poznámku pod čarou.....Tak tomu nějak nerozumím......vlastně ano, ono je to vlastně celé převzaté a upravené pomocí AI. Děkuji pěkně za takové články, jen houšť.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Nejvíc smysluplné je - co nejvíce vlastní energie spotřebovat. Protože průměrná cena při tarifu D57 je 5,2 - 5,5 kč za 1 kWh. Ale výkup je ani ne poloviční. A bude hůř. Dokonce velcí výrobci uvádějí do provozu mařiče energie, aby nebyli sankcionováni za přetěžování sítě.
Odkaz 1
Takže já třeba uvažuji o investici do klimatizace RD anebo nákup druhého, staršího BEV na ty krátké cesty v perimetru cca. 20 km od bydliště.
A k příspěvkům ostatních čtenářů o životnosti baterie u BEV, jeho zůstatkové hodnotě či ekologické likvidaci, nemá cenu se vyjadřovat. Jsou tu auta co jsou vyrobena v roce 2012 a jezdí dodnes. My máme ZOE staré 7 let. Kupované před 2 lety. My za tu dobu najezdili 50 tis. km a nabíjím vždy přes noc a do plna. Ale s autem se hned ráno vyjede, takže nevidím v tom žádný problém. A věřím, že auto bude jezdit i za dalších 10 let a bude dobře sloužit.