Zakázané přetoky někde bývají, ale třeba v mém okolí mají všichni přetoky povolené a tohle chytré řízení právě umožńuje to, aby se síť zbytečně nezatěžovala a přetoky tak mohlo mít více lidí.
Pokud jde o home office, tak ten bývá u mnoha kancelářských pozic standardem, na druhou stranu většina z toho je částečná práce z domova, to znamená, že lidé pracují pár dnů v týdnu doma, alejinak do práce normálně jezdí. Všimněte si taky zmínky o nabíjení o víkendu. Z dnešního pohledu běžná 60kWh baterie vystačí u běžných nájezdů na celý týden. Ano, může být někdy zataženo, někdy jedete na výlet, ale pořád lze takto poměrně velkou část nájezud pokrýt.
Tady jsem sepsal i zimní statistiku s odkazem na konkrétní data. Odkaz
Já se s Vámi nepřu, já jen, že mně baterie vydrží max. na 2-3 dny. Takže musím nabíjet i v týdnu. A z toho plyne ten problém. Bylo by fajn si o víkendu nabít a mít na zbytek pracovního týdne vystaráno, ale zase je tu otázka - co s přetoky, pokud je máte zakázané? Takže jiný kraj, jiné podmínky. Já vám žádnou statistiku nedám, bo nic takového nesepisuji a ani mne to nezajímá. Snažíme se využívat na maximum naši FVE. Tedy těžké spotřebiče zapínáme v době NT nebo když FVE vyrábí. To stejné je to s nabíjením auta. Ovšem, to se řídí dle potřeby. Zrovna ráno jedu pryč a najedu min. 150 km a v pátek znovu. Takže by mně bylo na nic, že FVE vyrábí, když budu s autem na cestě. Článek dobrý, ale Vaše řešení není pro každého majitele FVE a elektromobilu. To jsem jenom chtěl napsat. A píšete o baterii 60 kWh, ale sám máte asi podobné auto s baterií 40 kWh. Ono je to ale jedno, vše záleží na nájezdu a době, kdy je BEV využíváno. A většinou s ním člověk jezdí do práce (nemá žádný home office) a tudíž, když se vrátí zpět, FVE už tolik nevyrábí (mimo snad 3 měsíce v roce) a pokud už má vlastní baterii na poledne plnou, nemá kam vyrobenou elektřinu distribuovat. Tak je to takové docela na nic. A právě že to NIC s tím uděláte. Distributor se s vámi nebaví a jen se směje. Nejsou kapacity, slabé vedení...nic není a nic nás nezajímá. To že jste si pořídili FVE je Váš problém. My vám to nevnucovali. Ale, že se ČR zavázala k rozvoji a podpoře OZE nikoho nezajímá. Řešení by bylo dlouho slibované vybudování velkokapacitních bateriových úložišť, ale v tomhle směru ČR totálně zaspala.
Nejvíc smysluplné je - co nejvíce vlastní energie spotřebovat. Protože průměrná cena při tarifu D57 je 5,2 - 5,5 kč za 1 kWh. Ale výkup je ani ne poloviční. A bude hůř. Dokonce velcí výrobci uvádějí do provozu mařiče energie, aby nebyli sankcionováni za přetěžování sítě.
Takže já třeba uvažuji o investici do klimatizace RD anebo nákup druhého, staršího BEV na ty krátké cesty v perimetru cca. 20 km od bydliště.
A k příspěvkům ostatních čtenářů o životnosti baterie u BEV, jeho zůstatkové hodnotě či ekologické likvidaci, nemá cenu se vyjadřovat. Jsou tu auta co jsou vyrobena v roce 2012 a jezdí dodnes. My máme ZOE staré 7 let. Kupované před 2 lety. My za tu dobu najezdili 50 tis. km a nabíjím vždy přes noc a do plna. Ale s autem se hned ráno vyjede, takže nevidím v tom žádný problém. A věřím, že auto bude jezdit i za dalších 10 let a bude dobře sloužit.
Já bych si dovolil malinko oponovat autorovi, i když s většinou obsahu souhlasím. Pan Šindel nevzal v potaz současný trend (tedy stav za poslední 2 roky) a sice, že většina majitelů FVE nemá možnost připojení do sítě a prodávat tak své přebytky! Např. třeba mapa EG-D Odkaz 1
Tím pádem jakékoli chytré řešení padá. A investovat do další baterie se mně prostě nechce. Nevídím v tom smysluplnou návratnost.
Za druhé - ne každý pracuje z domu, tudíž pokud ráno odjedu se svým BEV do práce a vrátím se v 16 h. vím, že už v 11 h mám plnou baterii, ale svůj elektrovůz mám v zaměstnání, kde mně jen stojí. Když přijedu, už jej nestihnu nikdy nabít do plna, abych nečerpal ze sítě. To je max. 2 měsíce v roce, kdy jsou fakt dlouhé slunečné dny. Takže tvrzení, že půl roku jezdím zdarma, je zcestné. Takže bych potřeboval 2 elektrovozy, aby se vždy jeden doma nabíjel a s druhým můžu jezdit. Bohužel do zaměstnání musíme všichni.
Za třetí - pokud p. Šindel pracuje z domu a může si nabíjet doma elektrovůz, opomenul jednu podstatnou věc. Abych mohl nabíjet, musím vůz i vybíjet - tedy s ním jezdit. Ale když pracuji z domu, asi s vozem nejezdím. Takže vše je postaveno na předpokladu, že mám povoleno prodávat a jsem připojen do veřejné energetické sítě. Jinak mám smolíka.
My máme doma jak FVE,tak i TČ. Za prosinec spotřeba 2 MWh a cena 11.800 za leden spotřeba 2,1 MWh a cena 11.200 (došlo k úpravě cen) A je v tom měsíční nájezd s elektrovozem cca. 2000 km/měsíc. Tudíž za naftu bych dal min. 4.500 kč, BEV mne stál při dobíjení NT ze sítě 0,8 kč na 1 km.
Mam hybrid Volvo s baterii 16kW, plne nabite ukazuje dojezd 93km, real 80. Takze kazdy treti den soupnu vecer do obyc zasuvky. Kdyz je treba jet dale, tak na benzin. Rekuperace se da vypnout, a pak to i pekne plachti😃 . Ted budou pomahat dobijet panely na garazi .
Ale Volvo také navyšovalo kapacitu u PHEV. Ano, těch 16 kW je dobrá hodnota, protože se tak nějak všeobecně uvádí průměrná spotřeba většiny BEV či PHEV kolem 15-17 kW/100 km. Ale mít max. dojezd na baterii jen 60 km je zatraceně málo. Já, pokud jedu sám, to mám do práce tam a zpět 72 km, čili mně by ta baterie nestačila. A to je co neustále řeším. Proto jsme koupili jen BEV. I když staré ZOE, kdo měl v roce 2017/2018 baterii s využitelnou kapacitou 41 kW? Ani Golf si nemohl k ZOE čuchnout. A dá se s tím jezdit i za 14 kW/100 km. Ovšem já na spotřebu nejezdím a tak mám i 17 kW/100 km. Ale stále mne to při mých cenách energie vychází pod 1 Kč na 1 km. Auto máme doma již 2 roky a za chvíli s ním pojedu na první STK v ČR. Za tu dobu jsme s ním najezdili 50.000 km. A to je doma ještě druhé auto - diesel. Proto rád uvítám, že se začnou dělat v PHEV baterie min. těch 18-20 kW a zvýší se tak jejich dojezd čistě na elektřinu. A co jsem četl (možná zde, možná jinde) cenově se to bude brzy srovnávat s benzinovými auty, tudíž pro mne to bude jasná volba. Kamarád má třeba KIU Sorento a ta má taky baterku jen 13 kW a dojezd max. 60 km. Ford Kuga má u baterie využitelnou kapacitu ještě méně. Takže z dnešní nabídky se vyplatí fakt počkat na "koncern" a jak s cenami zahýbe ekonomická situace v Evropě. Do té doby nám bude sloužit staré ZOE.
Bohužel využitelná kapacita baterie 12,4 kWh je docela málo. Koncern se u vydal cestou větší baterie, a to cca. 20 kWh, což je smysluplnější. Stellantis pět zaspal dobu. Když už bych se rozhodl PHEV hybrid koupit, šel bych do větší baterie a tu bohužel mnoho automobilek nenabízí. Nicméně tenhle pohon má budoucnost. Ovšem za předpokladu, že majitel nebude jezdit výlučně na benzin. Akumulátor se musí pravidelně dobíjet a udržovat v kondici. Otázka je, jak složitá bude výměna a kolik to bude stát.....
Pokud mohu reagovat tak už dva roku jezdím Teslou m3 LR a pořídil jsem Teslu m3 SR a jsme spokojeni jak s jízdními vlastnostmi tak i komfortem nabíjení,
začal jsem sice na e-golfu kde jsem prožil dost nervózních dojezdů a sledování dojezdu v km hodně znervózňuje ale u Tesly mám nastaveno % a je to jako s mobilem. obě auta v dálniční rychlosti ujedou bezpečně 200 km a pak když včas zadám navigaci k nabíjení je i rychlost nad 100 kw/h ale když přijedu k nabíječce bez navigace (nepřipravené baterie) je nabíjení zoufalství. Dokonce výletní cesta do Benátek přes Alpy mimo dálnici byla cesta s nabíjením ve Villachu a dojezd s 30%. tak to není o spatné elektromobilitě ale o výrobci. Auta jsem nekupoval nová a hluboko pod milionem (myslím že za podobnou cenu jako spalovací modely) , ale i nová tesla m3 SR je ca 1050000,-. Ale fotek hulvátů co blokují nabíječky mám plno a pokud znám vyhlášku je to stání na vyhrazeném parkovišti pro nabíjení a pokud nenabíjí (a je jedno jestli benzínové, naftové nebo elektrické) je to za pokutu,
Nejlepší si to vyzkoušet a Tesla i na poslední procento ujede 3-5 km a funguje normálně jen nervy asi u někoho fungují.
Zdravím. Zkuste mně nechat na Vás kontakt ohledně dovozu Tesly 3.
Děkuji
Koncern mne totálně zklamal. ID.2 se měla de facto už prodávat. Stále jen sliby.....aby EU oddálila konkurenci soudruhů zavedením CEL na místo podpory tamních automobilek, aby byly konkurenceschopné. ID.1 bude jen nákupní taška pro řidiče a max. 2 děti. Na to, aby si auto kupovali lidé jako náhradu za vůz se spalovacím motorem tohle rozhodně necílí. Mezi tím nasadí Škodovka Epiq a ten nebude o mnoho dražší. Takže nech se jde koncern s tímhle vycpat. Městské BEV slibují už více než 3 roky a i tohle se má začít vyrábět až po roce 2027! Do té doby tu budou dávno čínské modely. Se CLY nebo bez nich. BYD se už chystá.
Kdyby byl svaz co k čemu a ne o tom jak si co nejvíc nahrabat, tak by místo profesionálům sypal peníze do mládeže, aby bylo právě na trenéry. Ale jen peníze nestačí, tady je nutná velká změna myšlení
Ano, s tím mohu jen souhlasit. Je potřeba si vychovat i trenéry mládeže a hlavně by to měla být dobře placená práce, aby to člověk mohl dělat ne jenom pro radost......
Jenže to u nás nikdy nebude, páč se bude hledět na výsledky za každou cenu. Ale spokojenost dětí je každému u z-á-d-e-l-e.
není to jen o tom... je větší konkurence sportů a prostředí fotbalu je mírně řečeno hrozné. Můj otec hrál dlouhá léta fotbal, tak syn chtěl být jako děda a v šesti letech chtěl hrát fotbal. Nechali jsme ho to zkusit, sám po dvou měsících přišel s tím, že tam bít nechce, že se mu tam nelíbí. Chování trenérů, rodičů i spoluhráčů katastrofa. Více buranské prostředí jsme nezažili. Měl srovnání, od narození objížděl tréninky a zápasy v basketbalu, u kterého nakonec skončil. Vím že záleží na klubu, ale co stihl objet několik zápasů tak to všude bylo to samé....
Ano, mí synové si přesně tímhle také prošli. Naprostý souhlas. Ale kde vzít na vesnici profesionály? Každý rodič by chtěl, aby takové trénování bylo zdarma a většinou se toho ujme sám rodič, který tma má své dítě. A pak......
Hlavně že se splní procentuelně počet hráčů tmavé pleti na hřišti. Ti jsou už i v okresních přeborech. To nemáme české fotbalisty?
Bohužel nemáme. Za to máme nejvíce tittokerů, influencerů,
Tenhle článek hovoří za vše:
Já si pamatuji za svého mládí v hlubokém socialismu, že nás bylo ve třídě 30 a z toho nás tam bylo 15 chlapů a z nich 8 fotbalistů. (beru 1. stupeň, kde běžně bylo10-14 tříd A,B, i C) Dnes je nenajdete na celé základní škole. Tak se není čemu divit. A to není jen fotbal, ale i ostatní sporty, včetně zájmových kroužků i folklóru.
Já bych s tou návštěvností byl trošku opatrnější, na film Vlny chodí v rámci výuky žáci středních škol a gymnázií a i když mají shlédnutí povinné započítávají se do návštěvnosti jako by šli na film z vlastního rozhodnutí.
Ano, to máte pravdu. Ale i tak se jedná o mimořádně zdařilé dílo. Tedy dle mého názoru. Ameríkánku jsem neviděl a bohužel do kina na ni rozhodně nepůjdu.
Vlny měly návštěvnost hlavně díky penězům na propagaci. Kolik "běžných" diváků slyšelo o Roku vdovy? 😉 Jinak Vlny za mě dobrý, ale takových filmů už bylo...
Na filmu Rok vdovy jsem byl díky upoutávkám a osobně jsem ho chtěl vidět. Bohužel bylo to jedno velké zklamání. Herecké výkony fádní, děj málo uvěřitelný a hlavně nedotažený do konce. Takže zde je jasně vidět, co se líbí jednomu, nelíbí se druhému. Na Vlny bych si zašel i opakovaně, na Rok vdovy už ne.
Sport na České televizi je již pár let nekoukatelny, nezáživný a skoro nikdo na něj již nekouká. Otázka času,než ho zruší,aspoň doufám, že zruší. Vždyť nikdo nekouká na sporty jako je házená,volejbal a další nudné sporty.
Tak to jste napsal pěknou pitomost. Podle Vás jsou reprezentanti v házené, volejbalu či vodního pola míň sportovci, než předražení fotbalisti z domácí tzv. ligy, či hokejisti? Jde jen o to kam valí peníze sponzoři, tak ten sport se vysílá. Podle mne jsou naprosto zbytečně třeba závody v F1, protože se na to nekoukám.....a jaká je ekologická stopa tohoto tzv. moto sportu? Ale loby je loby....A co jako? Tak mne za to světová společnost ukamenuje? To co jste naspal je naprostá blbost.
No nevím,ale vánoce jsou peci od toho, aby se rodina (pokud je to možné vzhledem ke vzdálenosti) sešla u šťědrovečerního stolu, zabilancovala, dala si skleničku dobrého pití, prostě taková rodinná pohoda. Nejde jen o křesťanský zvyk, ale o dlouholetou tradici. Když se nebudou udržovat tradice, lidstvo zahyne v nevědomosti a vy jen jen tou nevědomostí utvrzujete, že nic nemá smysl. Ale na co jiného by se měly naše děti, vnoučata či pravnoučata těšit jiného než na vánoce? Pokud budete tahle slevovat ze svých cílů za mlada, jak to mají převzít vaše děti? Nemusíte se stresovat, dá se to vyřešit i v mnohem větším klidu. Záleží jak si to uděláte. A lidi co ví tradice vánoc neváží si možná ani žádné tradice nezaslouží, než zhynou v konzumu dnešní společnosti.
33
Sledujících
0
Sleduje
33
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
vsak ja taky nikde nepisu,ze takhle to musi vyjit kazdemu. ja kdyz nekam potrebuji,tak nabiju ze site a jedu. i tak to v rocnim uhrnu vychazi pres pulku z fve. pro nekoho bez ho to tedy bude o neco min. nejak tedy nechapu pointu techto trosku rypavych komentsru.
1 odpověď
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Pointa byla v tom, že ne každý má možnost pracovat z domu, nebo doma a nabíjení svého BEV řídit dle aktuální potřeb. A ne každý má povoleny na své FVE přetoky. A já znám bohužel více lidí, co to mají jako my, než ty, co to mají jako vy. A ani neznám příliš mnoho lidí co dělají z domu. Prostě tady u nás každý hákuje v "kolbence". Někdo ve výrobě a na směny, někdo v kanceláři PO-PÁ 7-15 a bohužel, tam musí být. Asi to bude tím, kde se kdo vyskytuje. Mně jen Váš článek připadl tak trochu moc idealistický, tak jsem se Vám snažil trochu oponovat. 🙂 Přeji hezký zbytek večera. Ráno mne čeká dlouhá a náročná cesta. 😄
1 odpověď