Před pár měsíci jsem si koupil jeden z posledních kusů Mazdy 6, výbava 20th Anniversary. Nádherné auto s nádherným interiérem. Nikdy jsem nebyl velký fanda Mazdy, předtím jsem měl jiné značky. Ale musím říct, že ta 6ka je hodně povedené auto. Ale vím, že nová generace už nebude, respektive bude jen elektrická, což nechci. A i když se mi dosud příčíla myšlenka na SUV, tak asi pokud chci nadále auto střední třídy, tak budu muset sáhnout právě po SUV. Jelikož střední neprémiová třída v klasické karoserii sedan/kombi již vymřela a na trhu jsou jen Passat a Superb, což jsou značky, které bych volil jako jednu z posledních možností. Takže jsem velice rád, že Mazda nadále dělá normální auta alespoň v kategorii SUV, tím myslím normální motor na benzin nebo naftu, interiér s vkusným displejem a se zachováním tlačítek alespoň na základní funkce. Po vychytání problémů se špatně naladěným podvozkem bude modelová řada 2025 a další roky jistě úspěšné auto.
Auto je to hezké, na i-Cockpit se nejspíš dá taky zvyknout.
Jenže nabídka motorů? Elektro je drahé, těžké (2,3 tuny) a výkon 157 kw je málo. Tedy na normální auto s normálním motorem super výkon.
Sám mám "jen" 143 kw a jede krásně, jenže moje auto váží 1500 kg, tedy o 800 méně...Ale stejně, kolik lidí si to elektro koupí, kdo má možnost doma nabíjet? Nedávno jsem uvažoval o novém autě (nakonec Mazda 6), ale ve výběru byl i Peugeot 308, který je taky moc hezký, ale jediný ne elektro motor tam byla ta 1,2 100 kw, což mě odradilo. A to bylo auto nízké a minimálně o 300 kg lehčí než toto SUV s tímto motorem. Myslím, že nový Peugeot 5008 moc úspěchů nezaznamená.
V Okay jsem pracoval 6 měsíců, v Brně na centrále, déle to opravdu nešlo.
Namachrovaný majitel obklopený rodinnými příslušníky v důležitých funkcích, nejasné pokyny. Každý týden se připravovaly slevové akce, které obvykle několikrát měnily zadání, takže se obvykle připravovaly na několikrát. Jediným benefitem pro zaměstnance bylo parkování v areálu firmy zdarma. Na pohovoru to bylo prezentováno spolu s instantní kávou jako významný benefit, že se dá u firmy na jejím soukromém nevyužitém pozemku zaparkovat. Za mě nejhorší zaměstnání a tato firma už mělas končit dávno.
Přišlo mi zvláštní, že za ubytování v Praze čerpají jen 246 000 Kč. ale teď vidím, že to je maximum, co lze. Jinak bych čekal částky za rok okolo půl milionu, i více.
Nájem v Praze za 246 000 Kč ročně nebude ani v jednopokojovém bytě.
Jinak nechápu ty náhrady obecně, když chceš pracovat v Praze, přestěhuj se nebo za svoje náklady dojížděj. Stejně to ostatně platí pro zbytek populace.
S poplatky souhlasím a to na všech úrovních, i u praktického lékaře. Ono i těch pár desítek korun odradí někoho s rýmou, aby tam šel. Co se reálně dozví? Že se má vzít paralen a ležet. Chci přijít k lékaři a být hned ošetřen, naočkován atd. S pohotovostí to je sporné, ne vždy se dá místo toho navštívit praktický lékař (večer, víkend) a člověk laik nemusí vždy správně vyhodnotit. Tam bych dal nějaký poplatek např. 100 Kč a poté je to na lékaři, aby vyhodnotil, jestli to bylo nutné. Pokud ano, nic by se nedoplácelo, pokud nebylo nutné, pacient by doplatil třeba další 2 stovky. Jenže otázka je, jak by tyto 2 stovky byly zpětně vymahatelné. Nebo možná rovnou předem 3 stovky s tím, že pokud lékař vyhodnotí jako nutné ošetření, tak by se to pacientovi vrátilo?
Nedávno jsem jel se šéfem, který má Kodiak, v naftě, 142 kW. V zatáčce (žádná ostrá, ale táhlý nájezd na dálnici) jsem měl pocit, že se auto odkulí přes střechu ze silnice. Tolik k tomu, jaký je to hot hatch.
Jinak já mam auto 143 kw, 1500 kg, kombi a výkon je to tak akorát. Mít o pár kw méně by asi ještě šlo, ale 92 kw, to opravdu ne, to není bezpečný výkon na předjíždění.
Tak přece nikdo nevěří developerům, že kdyby mohli stavět daleko více, že by se byty zlevnili? Proč to reálně říkají? Protože čím víc postaví, tím víc vydělají. Ale schovávají tento motiv za pěknou věc a to tu, že by se díky výstavbě byty měly snad zlevnit. To je nesmysl, maximálně by rychlá výstavba zpomalila růst cen.
Hezké, zajímavé auto pro určitou skupinu lidí, tedy do té doby, než se dostanu k tomuto: Výkon jednotky nadopované mild-hybridní technologií činí 136 koní
Podobně výkonné motory mají auta nižší střední třídy, jako Opel Astra nebo Peugeot 308, ale patří tento výkon do takto velkého a těžkého auta? Zrychlení za 12,2 sekundy. Předjíždění musí být sebevražedná mise.
Toto podle mě prodejům velice ublíží.
Vlastním televizi, tak mám platit, i když ani nemám jak se na ČT dívat?
Nemám připojenou anténu, ani satelit, ani kabel. Neplatím si žádnou službu internetová televize, kde bych se mohl na ČT dívat.
Platím si jen Netflix a Prime video, kde opravdu nabídka ČT není.
Obsah Netflixu a Prime video mi vyhovuje, proto ho platím. Z těchto a dalších plateb tyto kanály tvoří obsah.
Může za mě prosím stát přestat rozhodovat, na co se mám dívat? Tedy že mě nutí platit za ČT, jejíž obsah nesleduji a nemám jak sledovat? A hlavně nechci sledovat?
Prosím ať je tedy ČT zpoplatněna každému, kdo ji chce sledovat a pak se uvidí, jestli je tato instituce ještě potřeba, nebo její doba už minula a diváci raději budou sledovat jiné kanály zadarmo, které mají příjmy z reklam, nebo například Netflix a spol, které si divák rád zaplatí, protože mu obsah toho kanálu vyhovuje?
Ještě jedna důležitá věc, o které se nemluví a vždy je zmíněna jen akontace 20%, v lepším případě 10% u mladších lidí. Tou věcí je provize realitního agenta, která je v dobách, kdy není o byty zájem, "jen" 5%, ale když kupujete byt např. chvíli před Covidem nebo i dnes, tak na byt je za vámi tolik zájemcům, že vám realiťák rovnou řekne, kolik oproti původní uvedené ceně dáte víc a většinu navýšení shrábne. Takže výjimkou není ani provize okolo 10%, na kterou vám banka samozřejmě nepůjčí. Takže akontace ideálně 20% (kvůli lepšímu úroku nebo prostě jen proto, že už vám táhne na 40) + 10% provize realiťáka a bavíme se o tom, že na nic moc 3+kk ve větším městě, řekněme 100 000 obyvatel +, je potřeba si připravit tak 2 miliony ze svého. A to se bavíme o tom, že byt koupíte vybavený, vše je tam ok a nic nechcete měnit. Ale byt se většinou prodává nevybavený a vy musíte něco investovat do nového nábytku, vymalovat...
Párkrát ročně potřebuji jet taxíkem, tak z 50% je to Superb. To auto je totálně bez emocí, nezajímavé, nudné, nejede taky nijak zvlášť dobře nebo komfortně.
Je to prostě takový užitný vůz. Ale samozřejmě, je potřeba mít Superb, protože má nejvíc litrů na zavazadla a ostatní nerozhoduje. Přece každý rozumný člověk počítá s tím, že mu dřív či později odejde lednice a bude si muset koupit novou. Tu si samozřejmě vybere na prodejně a bude ji chtít odvézt hned domů a jediný Superb to zvládne, že? Koupit si auto, které bude řidičsky, dizajnem, projevem atd. daleko zajímavější, to je prostě blbost. Hlavně mít co nejvíc místa, abych si mohl koupit co největší lednici. Nechat si lednici dovézt nepřipadá v úvahu 😄 Raději budu vozit v nudném autě z 99,9% jízd prázdný prostor, protože co když nastane těch 0,1%?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jasně že by se v české škole měla učit čeština, každý obyvatel ČR by měl mluvit a psát dobře česky. Ale i tam si myslím, že se na výuku češtiny klade nesmyslně velký důraz, diktáty se slovy, které nikdo běžně nepoužívá atd.
Měl by se víc učit jazyk, angličtina od první třídy, druhý jazyk začít taky co nejdřív.
Více by se měla učit informatika, Excel dnes musí umět skoro každý. Velice rozsáhle bych učil rozšířenou finanční gramotnost - co to je pojištění, jaké jsou druhy, bankovní produkty, investiční produkty. Jak se vyznat v různých poplatcích, jak se vyznat ve vyúčtování plynu a elektřiny atd. Ok, na základce učit fyziku, chemii atd všechny, ale na střední všechny učit informatiku a tu finanční gramotnost + ať si každý zvolí zaměření. Nechápu, proč ten, kdo jde po střední na humanitární obor musí mít obsáhlé znalosti chemie a fyziky? A proč ten, co jde studovat chemii, fyziku, matematiku, musí vědět, ve kterém roce který den byla jaká bitva, podepsán dokument, který dávno neplatí? Pomůže ve vědeckém bádání znalost zástupců lumírovců a ruchovců? Nemyslím si...