undefined
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní stránka

Stanislav Miler

0
Sledujícich
0
Sleduje
Příspěvky112Příspěvky a odpovědi195Líbí se124
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 28 dny

    Vzhledem k tomu, že je pití kávy obrovský byznys, tak nepřekvapí "vědecké" články o "zdravotně prospěšných" účincích pití kávy a jak málo se píše o negativních vlivech, které jsou zřejmé. Při pražení kávových zrn se vytváří karcinogenní látky furan a acrylamide. Několik šálku kávy může u člověka "vyléčeného" z rakoviny znovu nastartovat rakovinotvorný proces. Pití kávy je velmi kyselinotvorné, což ma také vliv na řadu našich nemoci. Kofein zhoršuje kvalitu spánku a tím i naše zdraví. Pití kávy je návykové.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Káva zřejmě prodlužuje život a brání nemocem ve stáří. I ve větším množství
    Nová studie naznačuje, že kofein obsažený v kávě by nás mohl udržet zdravější i ve stáří.

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 2 měsíci

    Sdílení elektřiny v ČEZku, zatím moc dobře nefunguje. Hlavní překážkou pro efektivní sdílení vyrobené elektřiny do více odběrných míst je alokační klíč, který neumožňuje nesdílení veškeré vyrobené elektřiny. V praxi z 10 kW sdílených do 2 odběrných míst v případě, že každé odběrné místo může odebírat max 50% a 1 odběrném místě je spotřeba 10 kW a v druhém žádná, tak je možné do 1 odběrného místa nasdílet max 7,5 kW a 2,5 kW budou přetoky za které v případě záporných cen bude muset výrobce zaplatit. Plnohodnotný dynamický klíč mělo mít EDC funkční v roce 2026, ale vypadá to že bude mnohem později. Vzhledem k tomu, že EDC je komerční akciová společnost kterou vlastná ČEZ Distribuce, PRE, EGD a státní ČEPS, tak je to pochopitelné, že není v jejich vlastním zájmu, aby se zdarma sdílelo více elektřiny a tak nikam nepospíchají. Více informací a praktické zkušenosti se sdílením elektřiny najdete zde: Odkaz 1  

    YOUTU.BE
    Daniel Ullmann - Komunitní energetika na startu
    ENERGOZROUTI.CZ
    Češi sdílejí elektřinu ostošest, za březen tak padl rekord. Rostou i počty registrovaných účastníků
    Češi se s příchodem jara pustili do sdílení energie, a to zejména díky rostoucímu počtu nových fotovoltaických elektráren na střechách domácností a příznivému počasí. Do systému je nyní registrováno už více než 20 tisíc účastníků.

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 2 měsíci

    Netuším, kdo je pan "Energetik" a odkud bere informace. To, že zdraží cena za rezervovaný příkon bude asi pravda, pokud ale bude silová elektřina levná, tak to může být pro majitele elektrických aut výhoda. Většina elektrických aut neumí nabíjet více jak 11 kW a na to stačí jistič 3x16A. Nabíjet 11 kW doma je většinou zbytečné. Pokud máte FVE s baterií, tak vám stačí menší jistič - větší odběr vykryjí panely a baterie v budoucnu díky V2G i ta v elektrickém autě. Cena elektřiny díky chytrým měřákům bude spotová a to znamená, že čím více budeme využívat obnovitelné zdroje tím bude elektřina levnější, jako je to už dnes, kdy až na několik hodin denně je spot mnohem levnější než co nabízí distributoři.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Elektrika bude časem za paušál
    Chystá se malá energetická revoluce. Nebude se platit jako nyní hlavně za silovou elektřinu, ale za velikost nainstalovaného hlavního jističe. To znamená, že 80 % ceny za elektřinu bude prostě jen za rezervovaný příkon do domu.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 3 měsíci

    Velkou překážkou ve sdílení elektrické energie jsou "dynamické klíče", které mají jen maximálně 5 iterací a tak neumožňují nasdílet veškerou vyrobenou elektrickou energii. Pří sdílení do dvou odběrných míst, která odebírají 50% výroby jsou možné jen dvě iterace a tak se z vyráběných 10 kWh nasdílí do jednoho odběrného místa jen maximálně 7,5 kWh. Pokud druhé odběrné místo nemá žádnou spotřebu tak 2,5 kWh odejde jako přetok do sítě. V případě, že je záporná cena, tak za přetoky výrobce zaplatí. V případě sdílení do více odběrných míst se nasdílí ještě méně. Plně funkční EDC, které má mít plnohodnotný dynamický klíč mělo být v roce 2026, dle informací EDC bude zřejmě později. Logicky není v zájmů ČEZu, Eonu ani PRE, kteří spravují EDC, aby si lidé mohli sdílet více, snadněji a zdarma elektrickou energii. Více o komunitní energetice najdete zde: Odkaz 1  

    YOUTUBE.COM
    Laura Otýpková (Frank Bold) - KOMUNITNÍ ENERGETIKA PODLE LEX OZE 2 A JEJÍ PRAKTICKÉ PRÁVNÍ DOPADY
    SEZNAMZPRAVY.CZ
    Češi se učí sdílet elektřinu. Nesprávné výpočty ceny lákají šmejdy
    Počet lidí, kteří mezi sebou sdílejí elektřinu, roste. Mnoho zákazníků se však domnívá, že komunitní energetika funguje úplně jinak než ve skutečnosti. Věří například mýtu, že za sdílenou elektřinu nemusí platit.

    2 odpovědi

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 3 měsíci

    To, že je paní Peková členkou AllatRa uvádí wikipedia a Manipulalori.cz což nepovažuji za nezávislé zdroje. Dne 30. března 2020 Soňa Peková, jako první informovala o umělém původu viru SARS COV-19. Za toto tvrzení byla označena za desinformátorku. To, že virus SARS COV-19 velmi pravděpodobně pocházel z Wuchanské laboratoře potvrdila řada tajných služeb. Spolková zpravodajská služba (BND) k závěru došla už v roce 2020. Virus se měl dostat do světa kvůli nedbalosti vědců z laboratoře v čínském Wu-chanu, kteří nedodržovali řádná bezpečnostní pravidla, zatímco prováděli riskantní experimenty. Když letos v lednu únik z laboratoře podpořili pro změnu američtí zpravodajci ze CIA, vznesla podobné otázky Tereza Matějčková v textu Nelžete nám o dezinformacích, čímž si vysloužila dehonestační článek na webu Manipulátoři.cz (který byl mezitím stažen). Na reakcích bylo nápadné nejen to, že zcela ignorovaly argumenty Matějčkové, ale především jejich podrážděnost vůči samotné myšlence, že by se boj proti dezinformacím mohl vymknout kontrole nebo mít nežádoucí důsledky.

    Čas ukáže, kdo měl pravdu. Celý článek "A je to venku: covid Číňanům "utekl", říkají němečtí zpravodajci. Proč to bylo tabu?" zde: Odkaz  

    NOVINKY.CZ
    https://www.novinky.cz/clanek/40513484

    3 odpovědi

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 4 měsíci

    To že jsou elektrická auta těžší než auta se spalovacím motorem je pravda a tak by logicky měla více brzdit a opotřebovávat pneumatiky. Realita je je ale jiná. Vzhledem k tomu, že elektrická auta brzdí hlavně rekuperací, tak brzdové destičky vydrží mnohem déle než u aut se spalovacím motorem. Aby elektrická auta dojela co nejdále, tak používají pneumatiky s menším valivým odporem, které vydrží (pokud majitelé elektromobilů nedriftují) stejně jako u aut se spalovacím motorem. Naftová auta produkují obrovské množství nebezpečných zplodin. Nanočástice, které projdou filtry zůstávaji v těle lidí a zvířat.

    ENERGOZROUTI.CZ
    Elektromobily produkují emise, které mohou být pro zdraví škodlivější než emise z naftových motorů, ukazuje studie
    Studie vědců ze Spojeného království ukazuje jedno velké negativum elektromobilů – při svém provozu totiž kvůli větší hmotnosti produkují velké množství toxických prachových částic z opotřebení brzd, pneumatik a vozovky. Jejich vliv na zdraví by přitom podle studie mohl být větší než u emisí z výfuků naftových motorů.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Moc "skutečný" to nebylo, když to měřili v laboratoři, kde asi sotva simulovali rekuperaci - dobíjení při brždění, proudění větru a odpor. Je pravda, že v zimě elektrická auta, žerou o něco více protože topí elektrikou, ale pokud má auto tepelné čerpadlo, tak to není tak velký rozdíl. S elektrickou Konou mám v zimě na dálnici spotřebu kolem 18 kWh a tak se 64 kWh baterií ujedu 350 km. Reálně 300 abych dobil. V létě je spotřeba na dálnici kolem 16 kWh/100 km a po městě a na okrskách díky rekuperaci a nižší rychlosti jezdí za 10 kWh/100 km - dojezd přes 500 Km.

    AKTUALNE.CZ
    Z Mnichova do Berlína, navíc v zimě. Němci změřili skutečný dojezd elektromobilů
    Dojelo některé z aut do cíle vzdáleného 582 kilometrů bez dobíjení?
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Kromě světelného znečištění je zde i otázka vysokofrekvenčního elektromagnetického záření, které dle řady vědeckých studií má negativní vliv na živé organismy.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    https://medium.seznam.cz/clanek/117263

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Jsem šťastným majitelem Hyundai Kona Czech Edition a za Teslu, která řidiče neustále buzeruje a sleduje bych jí nevyměnil. Doufám, že po úterku je už více lidem jasné, kdo je pan Musk a o co mu jde. Je to typický psychopat, kterému stejně jako Trumpovi chybí kus mozku, který vytváří empatii a tak jim nezaleží na ničem a na nikom. Zneužil jméno geniálního vynálezce Tesly. Robota Optimuse ukradl Čapkovi a pokud četl R.U.R tak ví s čím si lidstvo zahrává a jak asi dopadne a tak odletí na Mars v té své super raketě. Zastínil nebe tisíci satelity a kontaminoval celou planetu škodlivým vysokofrekvenčním zářením a vymývá lidem mozky prostřednictvím své sítě X.

    OBNOVITELNE.CZ
    https://www.obnovitelne.cz/clanek/3638/koupil-jsem-to-jeste-nez-byl-nacek-fanousci-tesly-resi-zda-je-eticke-dal-podporovat-muska
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 6 měsíci

    Se zájmem jsem si přečetl celý článek a reakce, které jsou většinou velmi negativní a opakují se stále stejné argumenty a desinformace proti elektromobilitě:

    1. Svobodná volba: výrobu aut se spalovacím motorem nikdo nezakazuje jen je snaha, aby auta produkovala co nejméně škodlivých emisí - nejen CO2. EV mi umožňuje nabíjet z vlastní FVE nebo z lokálních zdrojů.
    2. Vysoká cena: za poslední rok ceny EV výrazně poklesly a ve stejné výbavě se blíží cenám spalováků a s čínskou konkurencí budou ceny klesat.
    3. Nedostatek elektřiny: většina současných majitelů EV nabijí z přebytků z vlastní FVE. V roce 2024 bylo přes 180 hodin se zápornou cenou elektřiny. Zapojení baterií EV pomůže vyrovnávat elektrickou síť.
    4. EV jsou těžší a tak mají více emisí prachových částic z pneumatik a brždění: EV používají pneumatiky s nižším odporem a opotřebení je srovnatelné s ICE, brzdové destičky vzhledem k brždění rekuperací vydrží mnohem déle a auto bržděním dobijí baterie.
    5. Malý dojezd: současná EV mají dojezd 400-500 km a z 10-80% se dobijí za 20-40 min.
    6. Degradace baterií: baterie nových EV i po 200.000 km mají stále 80% kapacity. Po zrezivění karoserie bude možné baterie nadále využívat v bateriových uložištích.
    7. Výší emise CO2: EV mají o cca 30% vyšší emise při výrobě, které se po ujetí cca 30.000 km srovnají. Výroba elektřiny z uhlí brzo skončí a s přibývajícím podílem bezemisní výroby elektřiny z FVE, větru a atomu budou emise EV klesat.
    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    https://medium.seznam.cz/clanek/109822

    3 odpovědi

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 6 měsíci

    A co když hlavním důvodem nedostatku a vysokých cen elektřiny 12.12. byly spekulace? "Náhlý a prudký nárůst cen elektřiny v Německu během 12. prosince přiměl tamní regulační orgán k prošetření možné manipulace s trhem. Podle regulátora nebyly v době nízké výroby větrných a solárních elektráren konvenční elektrárny spuštěny v dostatečném rozsahu, což přispělo k nárůstu cen." Odkaz 1  

    OENERGETICE.CZ
    Vysoké ceny elektřiny během Dunkelflaute: Německý regulátor prověří možnou manipulaci s trhem
    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Lokální výpadky proudu jako předzvěst strašidla „blackoutu“ obcházejícího Německem
    Německem, donedávna ekonomicky a technicky nejvyspělejší zemí EU, obchází strašidlo kolapsu energetické sítě, „blackoutu“. Jeho předzvěstí se stává „brownout“, tedy lokální výpadky sítě jako nový pojem doprovázející německou „dunkelflaute“.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 6 měsíci

    Trochu zavádějící titulek. Tato zpráva se objevila v článku China Daily Asia on 20 května 2016 a jedná se o emise oxidů síry, které jsou při spalování mazutu mnohem větší než při spalování nafty. Mazut je odpad který vzniká při rafinaci nafty a není moc "ekologických" způsobů jak ho zlikvidovat. Lodní doprava patří k nejefektivnějším způsobům dopravy a pokud by se srovnávaly celkové emise na přepravenou vzdálenost a hmotnost, tak lodní doprava je na tom mnohem lépe než kamiónová. Zde najdete podrobné info v angličtině: Odkaz  

    CADMATIC.COM
    Does one ship pollute as much as 50 million cars? / Articles / Resources
    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Nákladní loď Emma Maersk za rok vyprodukuje tolik emisí, co padesát milionů osobních aut
    Středobodem Evropy jsou emise z osobních automobilů. Evropští komisaři by si měli udělat volno a jet si prohlédnout největší nákladní loď světa, včetně jejího technického listu. Možná by normu EURO 7 přehodnotili.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Pro ty více hloubavé zde si můžete přečíst celou vědeckou studií, ze které je zřejmé, že celkové emise elektrických aut i při nabíjení z českých elektráren (50% uhlí) vyprodukují po ujetí 150.000 km o polovinu méně emisí skleníkových plynů než spalovací auta. Elektrické auto s 39 kWh baterií po ujetí 18,000 Km bude mít stejné emise jaké vznikly při výrobě auta se spalovacím motorem a elektrické auto s 64 kWh baterií bude na tom stejně jako výroba spalováku po ujetí 32.000 Km. Pokud nabíjíte dma ze solárů a elektrickým autem ujedete více jak 150.000 Km, což baterie bez problémů zvládnou, tak budou vaše celkové emise skleníkových plynů mnohonásobně menší než mají auta se spalovacím motorem a z výfuku nebudete vypouštět žádné jedovaté látky a nebezpečné částice. Odkaz  

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Elektromobil z Nošovic. Ekologičtější než konvenční vozidla?
    Závěry výzkumu z VUT v Brně přináší (možná) překvapivé zjištění o ekologické stopě elektromobilů. Dlouho diskutovaný problém výroby baterií a závislosti na fosilních palivech při výrobě elektřiny se zdá být méně závažný, než se původně předpokládalo.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Škoda, že není uvedená značka vozu. Jezdím přes 2 roky elektrickou Hyundai Kona s 64 kWh baterií. 30 října jsem jel z Prahy do Brna a zpět 388 Km průměrnou rychlostí 110 Km/h a spotřebou 16 kWh/100 km a celková spotřeba byla 63,5 kWh a auto vyrobilo rekuperací 9,7 kWh to znamená, že z Prahy do Brna a zpět bych dojel. Dojezd auta po dálnici 400 Km a mimo dálnice přes 500 Km. To jsou mé reálné zkušenosti po ujetí 35.000 Km.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Elektromobilem jsme z Brna do Prahy nedojeli. A to i přes to, že dojezd měl být 422 kilometrů
    Na vlastní kůži jsem vyzkoušel, jaký je reálný život s elektromobilem. A rovnou mohu říci, že na hodnoty dojezdu z propagačních materiálů můžete opravdu zapomenout. Rozhodně tedy v zimě na dálnici.
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Konečně se politici odhodlali a uvalí emisní povolenky i na chov hospodářských zvířat, který produkuje až 50% emisí skleníkových plynů, když započteme i CO2 které vzniká respirací hospodářských zvířat. Možná je to tím, že Dánové patří mezi nevětší konzumenty masa. Šestimilionové Dánsko má rozsáhlé chovy prasat a hovězího dobytka, velká část výroby masa pak směřuje na zahraniční trhy. Podle evropského statistického úřadu Eurostat v roce 2023 činila populace prasat v Dánsku 11,4 milionu zvířat. Dánští zemědělci chovají zhruba 1,5 milionu krav (nevím kde pán Dušek našel číslo 3.6 milionu). V ČR máme "jen" jen kolem půl milionu krav. Průměrná kráva během jednoho roku vypustí podle agentury AP na šest tun CO2. Snížení emisí metanu může v krátkém horizontu snížit globální oteplování více než snížení CO2 z dopravy a energetiky. Je otázkou, zda odvahu na zavedení emisních povolenek na největšího producenta skleníkových plynů najdou i politici v jiných zemích a nebo budou v Bruselu vymýšlet další nesmyslná nařízení.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    https://medium.seznam.cz/clanek/100592

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Konečně odborná studie, ve které jsou zahrnuty veškeré aspekty spojené s výrobou a provozem aut v České republice, ze které je zřejmé, že elektromobily produkují mnohem méně skleníkových plynů. Chápu, že pro většinu lidí jsou elektromobily stále dost drahé a tak je vnímají negativně. K negativním postojům přispívají i různí fosilní lobisté, kteří ve svých "odborných" článcích uvádějí, že výroba a provoz elektrických aut je z hlediska ekologie mnohem horší než auta se spalovacím motorem. Elektrickou Konou se 64 kWh baterií jezdím přes 2 roky. Dojezd po městě přes 500 km a po dálnici 350-400. Auto nabijím z vlastní FVE postavenou bez dotací, nebo když je spotová cena elektřiny velmi levná, což znamená, že se vyrábí z obnovitelných zdrojů. Kromě emisí skleníkových plynů, auto nevypouští žádné další jedovaté splodiny, neteče z něj žádný olej, brždění dobíjí baterie a šetří brzdy a až auto zrezne, tak bude možné baterie použít ve velkokapacitních uložištích pro vyrovnávání sítě a pak se zrecyklují. Doufám, že se postoj motoristů změní až budou elektromobily stát stejně a nebo méně než auta se spalovacím motorem.

    GARAZ.CZ
    Elektromobily nemají nulové emise, ale ve finále jsou prý ekologičtější než benzinové pohony. Říkají to vědci
    Na začátku vznikne emisní dluh, ale pak se vyrovná a elektromobil začne být ekologičtější než jiné pohony. To není marketingová fráze nebo propaganda, ale výsledky vědecké práce z brněnského VUT. Při jakých kilometrem ovšem?
  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 8 měsíci

    "Díky" panu Muskovi už téměř nikde na světě nebude přirozené prostředí bez škodlivého elektromagnetického záření. Stejně jako u azbestu a jiných škodlivých látek se časem ukáže, jaký vliv negativní vliv na naše zdraví a živé organizmy má vysokofrekvenční elektromagnetické záření.

    CNEWS.CZ
    Starlink pronikl do americké zóny rádiového klidu, kde nesmí být ani Wi-Fi
    Ve východní části Spojených států leží rozsáhlá oblast, kde si nezavoláte z mobilního telefonu, nepřipojíte k Wi-Fi a nesmíte mít zapnuté ani Bluetooth. NRZQ, neboli National Radio Quiet Zone, má rozlohu zhruba 33 tisíc čtverečních kilometrů a zasahuje státy Virginia, Západní Virginia a kousek Marylandu. Nachází se zde totiž observatoř a největší otáčivý radioteleskop na světě Green Bank. NRQZ – V této obří oblasti si z mobilu nezavoláte Autor: Radomír Kejduš Jelikož jde převážně o rurální oblasti, není zde ani moc kvalitní pevné internetové připojení. Pro některé obyvatele této oblasti je to výhoda – mají klid. Jiným ale absence internetového připojení vadí. Jak v minulosti napsal v reportáži deník New York Times, místní obyvatelé používají pevnou linku. Mladší obyvatelé mají sice běžně iPhony, ale spíše jen místo hodinek a fotoaparátu než pro komunikaci. Internet v domácnostech také zcela nechybí, ale pouze ten pevný. A protože jde o venkovskou oblast, rychlost je často na úrovni devadesátých let. Pomocí vládních grantů se zde v některých částech pomalu buduje optické připojení. Tady je Wi-Fi a Bluetooth ilegální. Jak se žije vedle největšího otočného teleskopu? Starlink nyní bude pokrývat téměř celou oblast, přesněji 99,5 procenta obyvatel zóny NRZQ. Problematické zůstává jen místo přímo v okolí teleskopu Green Bank, kde by rušení nešlo dostatečně zabránit. Malá část obyvatel tak ke službě nemá přístup a je jí blokována i služba Starlink Roam (internet na cesty). Observatoř Green Bank Autor: Jay Young Technické řešení je takové, že Starlink dostává v reálném čase informace od observatoře o plánovaném pozorování, nasměrování radioteleskopu i pozorovaném frekvenčním pásmu. V těchto časech pak odklání vysílání svých satelitů z viditelnosti teleskopu pomocí fázovaných anténních polí. Toto přesměrování je okamžité, děje se v milisekundách, takže ani uživatelé internetu by prý v této době neměli přijít o spojení. Observatoř v Green Bank díky teleskopu objevila několik černých děr, gravitační vlny a jednu z největších neutronových hvězd. V oblasti NRZQ byl spuštěn projekt SETI a zákaz používání rádiových vln zde platí již od roku 1958, byť zpočátku na menší oblasti než nyní.

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 8 měsíci

    Více jak polovinu skleníkových plynů produkuje celosvětový chov hospodářských zvířat a s tím spojená nadměrná konzumace nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů. Jedná se hlavně o metan, který produkují krávy, vypalování pralesů pro pěstování krmné sóji a chov dobytka. Bohužel o tomto velkém zdroji skleníkových plynů se moc nemluví a žádné emisní povolenky na potraviny se nechystají. Každý si ale může zvolit co bude jíst a co tím bude způsobovat.

    CNN.IPRIMA.CZ
    Planeta se otepluje dvakrát rychleji, varuje OSN. Čas vypršel, organizace ukázala viníky
    Členské státy OSN musí neprodleně zpřísnit svou klimatickou politiku, planeta se totiž podle Spojených národů řítí do pořádného průšvihu. Vyplývá to ze zprávy Programu OSN pro životní prostředí (UNEP) vydané ve čtvrtek. Pokud nedojde k zásadním změnám, očekává se dvakrát vyšší oteplení planety, než se původně předpokládalo. Dramatický nárůst bude mít podle OSN vážné dopady na lidské životy i celosvětovou ekonomiku. Na většině emisí se přitom podílí státy G20.

    3 odpovědi

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 8 měsíci

    Další zavádějící článek fosilního loby. Chybí zde Tesla long range, která ujede po dálnici přes 500 km a i moje 2 roky stará Kona se 64 kWh baterií ujede 400 km po dálnici z Prahy do Brna a zpět a po městě ujede přes 500 Km a za 15 min na pomalé nabíječce nabije 100 km. Elektrická auta při jízdě nevypouští žádné smradlavé jedovaté plyny, když brzdí, tak dobijí baterie, nejsou tak hlučné a můžete si je nabíjet doma z vlastí FVE. Tak nechápu v čem je problém.

    AUTOJOURNAL.CZ
    Dojezd elektromobilů na dálnici? Pouze 8 ze 73 překoná hranici 400 kilometrů
    Německý magazín Auto Bild zveřejnil výsledky dojezdu dalších 20 nových elektromobilů v dálničním tempu. I ty nejlepší zvládnou jen polovinu toho co diesel. Technologie elektromobilů se stále vyvíjí. Kapacita baterií roste a s ní i vzdálenost, kterou dokáží ujet na jedno nabití. Na každodenní dojíždění do práce jsou dnes již zcela bezproblémové, i když bydlíte [&hellip

    1 odpověď

  • Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Miler
    Stanislav Miler

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 9 měsíci

    provozuji 2 FVE bez licence do 50 kW a pro připojení do sítě a povolení přetoků, je potřeba splnít řadu technických předpisů a mít na to projekt, revizi a chytrý elektroměr. Tak, že se zřejmě jedná o klamavý reklamní článek a pokud si to někdo v ČR připojí do elektrické zásuvky napojené na rozvodovou sít', tak mu hrozí velké pokuty za nepovolené přetoky - 1000 Kč a více za každou kWh.

    KUPI.CZ
    Balkonová fotovoltaika z Kauflandu? Stačí ji připojit do zásuvky a když svítí slunce, tak šetříte
    Na e-shopu Kauflandu teď najdete domácí fotovoltaickou elektrárnu za mimořádně zajímavou cenu. Jedná se o set dvou solárních panelů, střídače a kabelu, který doma zapojíte do zásuvky. Nastavení provedete snadno přes mobilní aplikaci. Podobné systémy nabízí taky Datart, Hornbach a specializované e-shopy.
  • Kariéra
  • •
  • Nápověda
  • •
  • O Seznamu
  • Ochrana údajů
  • •
  • Reklama
  • Smluvní podmínky
  • •
  • Vývojáři
Copyright © 1996–2025, Seznam.cz, a.s.