Sdílení elektřiny v ČEZku, zatím moc dobře nefunguje. Hlavní překážkou pro efektivní sdílení vyrobené elektřiny do více odběrných míst je alokační klíč, který neumožňuje nesdílení veškeré vyrobené elektřiny. V praxi z 10 kW sdílených do 2 odběrných míst v případě, že každé odběrné místo může odebírat max 50% a 1 odběrném místě je spotřeba 10 kW a v druhém žádná, tak je možné do 1 odběrného místa nasdílet max 7,5 kW a 2,5 kW budou přetoky za které v případě záporných cen bude muset výrobce zaplatit. Plnohodnotný dynamický klíč mělo mít EDC funkční v roce 2026, ale vypadá to že bude mnohem později. Vzhledem k tomu, že EDC je komerční akciová společnost kterou vlastná ČEZ Distribuce, PRE, EGD a státní ČEPS, tak je to pochopitelné, že není v jejich vlastním zájmu, aby se zdarma sdílelo více elektřiny a tak nikam nepospíchají. Více informací a praktické zkušenosti se sdílením elektřiny najdete zde: Odkaz 1
Netuším, kdo je pan "Energetik" a odkud bere informace. To, že zdraží cena za rezervovaný příkon bude asi pravda, pokud ale bude silová elektřina levná, tak to může být pro majitele elektrických aut výhoda. Většina elektrických aut neumí nabíjet více jak 11 kW a na to stačí jistič 3x16A. Nabíjet 11 kW doma je většinou zbytečné. Pokud máte FVE s baterií, tak vám stačí menší jistič - větší odběr vykryjí panely a baterie v budoucnu díky V2G i ta v elektrickém autě. Cena elektřiny díky chytrým měřákům bude spotová a to znamená, že čím více budeme využívat obnovitelné zdroje tím bude elektřina levnější, jako je to už dnes, kdy až na několik hodin denně je spot mnohem levnější než co nabízí distributoři.
Velkou překážkou ve sdílení elektrické energie jsou "dynamické klíče", které mají jen maximálně 5 iterací a tak neumožňují nasdílet veškerou vyrobenou elektrickou energii. Pří sdílení do dvou odběrných míst, která odebírají 50% výroby jsou možné jen dvě iterace a tak se z vyráběných 10 kWh nasdílí do jednoho odběrného místa jen maximálně 7,5 kWh. Pokud druhé odběrné místo nemá žádnou spotřebu tak 2,5 kWh odejde jako přetok do sítě. V případě, že je záporná cena, tak za přetoky výrobce zaplatí. V případě sdílení do více odběrných míst se nasdílí ještě méně. Plně funkční EDC, které má mít plnohodnotný dynamický klíč mělo být v roce 2026, dle informací EDC bude zřejmě později. Logicky není v zájmů ČEZu, Eonu ani PRE, kteří spravují EDC, aby si lidé mohli sdílet více, snadněji a zdarma elektrickou energii. Více o komunitní energetice najdete zde: Odkaz 1
To, že je paní Peková členkou AllatRa uvádí wikipedia a Manipulalori.cz což nepovažuji za nezávislé zdroje. Dne 30. března 2020 Soňa Peková, jako první informovala o umělém původu viru SARS COV-19. Za toto tvrzení byla označena za desinformátorku. To, že virus SARS COV-19 velmi pravděpodobně pocházel z Wuchanské laboratoře potvrdila řada tajných služeb. Spolková zpravodajská služba (BND) k závěru došla už v roce 2020. Virus se měl dostat do světa kvůli nedbalosti vědců z laboratoře v čínském Wu-chanu, kteří nedodržovali řádná bezpečnostní pravidla, zatímco prováděli riskantní experimenty. Když letos v lednu únik z laboratoře podpořili pro změnu američtí zpravodajci ze CIA, vznesla podobné otázky Tereza Matějčková v textu Nelžete nám o dezinformacích, čímž si vysloužila dehonestační článek na webu Manipulátoři.cz (který byl mezitím stažen). Na reakcích bylo nápadné nejen to, že zcela ignorovaly argumenty Matějčkové, ale především jejich podrážděnost vůči samotné myšlence, že by se boj proti dezinformacím mohl vymknout kontrole nebo mít nežádoucí důsledky.
Čas ukáže, kdo měl pravdu. Celý článek "A je to venku: covid Číňanům "utekl", říkají němečtí zpravodajci. Proč to bylo tabu?" zde: Odkaz
To že jsou elektrická auta těžší než auta se spalovacím motorem je pravda a tak by logicky měla více brzdit a opotřebovávat pneumatiky. Realita je je ale jiná. Vzhledem k tomu, že elektrická auta brzdí hlavně rekuperací, tak brzdové destičky vydrží mnohem déle než u aut se spalovacím motorem. Aby elektrická auta dojela co nejdále, tak používají pneumatiky s menším valivým odporem, které vydrží (pokud majitelé elektromobilů nedriftují) stejně jako u aut se spalovacím motorem. Naftová auta produkují obrovské množství nebezpečných zplodin. Nanočástice, které projdou filtry zůstávaji v těle lidí a zvířat.
Moc "skutečný" to nebylo, když to měřili v laboratoři, kde asi sotva simulovali rekuperaci - dobíjení při brždění, proudění větru a odpor. Je pravda, že v zimě elektrická auta, žerou o něco více protože topí elektrikou, ale pokud má auto tepelné čerpadlo, tak to není tak velký rozdíl. S elektrickou Konou mám v zimě na dálnici spotřebu kolem 18 kWh a tak se 64 kWh baterií ujedu 350 km. Reálně 300 abych dobil. V létě je spotřeba na dálnici kolem 16 kWh/100 km a po městě a na okrskách díky rekuperaci a nižší rychlosti jezdí za 10 kWh/100 km - dojezd přes 500 Km.
Jsem šťastným majitelem Hyundai Kona Czech Edition a za Teslu, která řidiče neustále buzeruje a sleduje bych jí nevyměnil. Doufám, že po úterku je už více lidem jasné, kdo je pan Musk a o co mu jde. Je to typický psychopat, kterému stejně jako Trumpovi chybí kus mozku, který vytváří empatii a tak jim nezaleží na ničem a na nikom. Zneužil jméno geniálního vynálezce Tesly. Robota Optimuse ukradl Čapkovi a pokud četl R.U.R tak ví s čím si lidstvo zahrává a jak asi dopadne a tak odletí na Mars v té své super raketě. Zastínil nebe tisíci satelity a kontaminoval celou planetu škodlivým vysokofrekvenčním zářením a vymývá lidem mozky prostřednictvím své sítě X.
Se zájmem jsem si přečetl celý článek a reakce, které jsou většinou velmi negativní a opakují se stále stejné argumenty a desinformace proti elektromobilitě:
A co když hlavním důvodem nedostatku a vysokých cen elektřiny 12.12. byly spekulace? "Náhlý a prudký nárůst cen elektřiny v Německu během 12. prosince přiměl tamní regulační orgán k prošetření možné manipulace s trhem. Podle regulátora nebyly v době nízké výroby větrných a solárních elektráren konvenční elektrárny spuštěny v dostatečném rozsahu, což přispělo k nárůstu cen." Odkaz 1
Trochu zavádějící titulek. Tato zpráva se objevila v článku China Daily Asia on 20 května 2016 a jedná se o emise oxidů síry, které jsou při spalování mazutu mnohem větší než při spalování nafty. Mazut je odpad který vzniká při rafinaci nafty a není moc "ekologických" způsobů jak ho zlikvidovat. Lodní doprava patří k nejefektivnějším způsobům dopravy a pokud by se srovnávaly celkové emise na přepravenou vzdálenost a hmotnost, tak lodní doprava je na tom mnohem lépe než kamiónová. Zde najdete podrobné info v angličtině: Odkaz
Pro ty více hloubavé zde si můžete přečíst celou vědeckou studií, ze které je zřejmé, že celkové emise elektrických aut i při nabíjení z českých elektráren (50% uhlí) vyprodukují po ujetí 150.000 km o polovinu méně emisí skleníkových plynů než spalovací auta. Elektrické auto s 39 kWh baterií po ujetí 18,000 Km bude mít stejné emise jaké vznikly při výrobě auta se spalovacím motorem a elektrické auto s 64 kWh baterií bude na tom stejně jako výroba spalováku po ujetí 32.000 Km. Pokud nabíjíte dma ze solárů a elektrickým autem ujedete více jak 150.000 Km, což baterie bez problémů zvládnou, tak budou vaše celkové emise skleníkových plynů mnohonásobně menší než mají auta se spalovacím motorem a z výfuku nebudete vypouštět žádné jedovaté látky a nebezpečné částice. Odkaz
Škoda, že není uvedená značka vozu. Jezdím přes 2 roky elektrickou Hyundai Kona s 64 kWh baterií. 30 října jsem jel z Prahy do Brna a zpět 388 Km průměrnou rychlostí 110 Km/h a spotřebou 16 kWh/100 km a celková spotřeba byla 63,5 kWh a auto vyrobilo rekuperací 9,7 kWh to znamená, že z Prahy do Brna a zpět bych dojel. Dojezd auta po dálnici 400 Km a mimo dálnice přes 500 Km. To jsou mé reálné zkušenosti po ujetí 35.000 Km.
Konečně se politici odhodlali a uvalí emisní povolenky i na chov hospodářských zvířat, který produkuje až 50% emisí skleníkových plynů, když započteme i CO2 které vzniká respirací hospodářských zvířat. Možná je to tím, že Dánové patří mezi nevětší konzumenty masa. Šestimilionové Dánsko má rozsáhlé chovy prasat a hovězího dobytka, velká část výroby masa pak směřuje na zahraniční trhy. Podle evropského statistického úřadu Eurostat v roce 2023 činila populace prasat v Dánsku 11,4 milionu zvířat. Dánští zemědělci chovají zhruba 1,5 milionu krav (nevím kde pán Dušek našel číslo 3.6 milionu). V ČR máme "jen" jen kolem půl milionu krav. Průměrná kráva během jednoho roku vypustí podle agentury AP na šest tun CO2. Snížení emisí metanu může v krátkém horizontu snížit globální oteplování více než snížení CO2 z dopravy a energetiky. Je otázkou, zda odvahu na zavedení emisních povolenek na největšího producenta skleníkových plynů najdou i politici v jiných zemích a nebo budou v Bruselu vymýšlet další nesmyslná nařízení.
Konečně odborná studie, ve které jsou zahrnuty veškeré aspekty spojené s výrobou a provozem aut v České republice, ze které je zřejmé, že elektromobily produkují mnohem méně skleníkových plynů. Chápu, že pro většinu lidí jsou elektromobily stále dost drahé a tak je vnímají negativně. K negativním postojům přispívají i různí fosilní lobisté, kteří ve svých "odborných" článcích uvádějí, že výroba a provoz elektrických aut je z hlediska ekologie mnohem horší než auta se spalovacím motorem. Elektrickou Konou se 64 kWh baterií jezdím přes 2 roky. Dojezd po městě přes 500 km a po dálnici 350-400. Auto nabijím z vlastní FVE postavenou bez dotací, nebo když je spotová cena elektřiny velmi levná, což znamená, že se vyrábí z obnovitelných zdrojů. Kromě emisí skleníkových plynů, auto nevypouští žádné další jedovaté splodiny, neteče z něj žádný olej, brždění dobíjí baterie a šetří brzdy a až auto zrezne, tak bude možné baterie použít ve velkokapacitních uložištích pro vyrovnávání sítě a pak se zrecyklují. Doufám, že se postoj motoristů změní až budou elektromobily stát stejně a nebo méně než auta se spalovacím motorem.
Více jak polovinu skleníkových plynů produkuje celosvětový chov hospodářských zvířat a s tím spojená nadměrná konzumace nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů. Jedná se hlavně o metan, který produkují krávy, vypalování pralesů pro pěstování krmné sóji a chov dobytka. Bohužel o tomto velkém zdroji skleníkových plynů se moc nemluví a žádné emisní povolenky na potraviny se nechystají. Každý si ale může zvolit co bude jíst a co tím bude způsobovat.
Další zavádějící článek fosilního loby. Chybí zde Tesla long range, která ujede po dálnici přes 500 km a i moje 2 roky stará Kona se 64 kWh baterií ujede 400 km po dálnici z Prahy do Brna a zpět a po městě ujede přes 500 Km a za 15 min na pomalé nabíječce nabije 100 km. Elektrická auta při jízdě nevypouští žádné smradlavé jedovaté plyny, když brzdí, tak dobijí baterie, nejsou tak hlučné a můžete si je nabíjet doma z vlastí FVE. Tak nechápu v čem je problém.
provozuji 2 FVE bez licence do 50 kW a pro připojení do sítě a povolení přetoků, je potřeba splnít řadu technických předpisů a mít na to projekt, revizi a chytrý elektroměr. Tak, že se zřejmě jedná o klamavý reklamní článek a pokud si to někdo v ČR připojí do elektrické zásuvky napojené na rozvodovou sít', tak mu hrozí velké pokuty za nepovolené přetoky - 1000 Kč a více za každou kWh.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vzhledem k tomu, že je pití kávy obrovský byznys, tak nepřekvapí "vědecké" články o "zdravotně prospěšných" účincích pití kávy a jak málo se píše o negativních vlivech, které jsou zřejmé. Při pražení kávových zrn se vytváří karcinogenní látky furan a acrylamide. Několik šálku kávy může u člověka "vyléčeného" z rakoviny znovu nastartovat rakovinotvorný proces. Pití kávy je velmi kyselinotvorné, což ma také vliv na řadu našich nemoci. Kofein zhoršuje kvalitu spánku a tím i naše zdraví. Pití kávy je návykové.
1 odpověď