Hlavní obsah

Nic pro lidi se závratí. S kamerou u oprav Nuselského mostu

17. 7. 2017

Jak se opravuje Nuselský most.

Rekonstrukce pražského Nuselského mostu bude hotova letos do 17. listopadu. Oznámil to náměstek primátorky Petr Dolínek.

Článek

Ještě čtyři měsíce a opravy na momentálně asi nejsložitějším místě pražské magistrály by měly skončit.

Nyní se nejvíce pracuje na chodníku a konstrukci na té straně mostu, kde auta jedou ve směru z centra. Jezdí se tu jenom dvěma pruhy, v opačném směru je most pro chodce, cyklisty i řidiče plně k dispozici.

Způsob, jakým se opravuje, není pro lidi, kteří nesnáší výšky. Dělníci totiž mají pod mostem nad Nuselským údolím připevněnou 180tunovou plošinu, kterou postupně posouvají podle toho, jak práce dokončí. Z ní odstraňují beton, který během let narušila voda, mráz a sůl ze zimní údržby.

„Vždy v konkrétním úseku otevřeme chodník a podlahu. Pod námi je ta lávka, ze které můžeme začít s opravou," řekl jeden ze stavbyvedoucích Karel Frankota. „To znamená otryskat vysokotlakým paprskem betonové konstrukce, pak zasanovat a udělat izolace, zaklopit to novými panely a dodělat betonáž," popsal jeden cyklus opravy, po němž se zavěšená lávka na mostě může posunout zase o kus dále.

„Tenhle krok trvá řádově 30 dní," uvedl stavbyvedoucí.

Nuselský most byl dokončen v roce 1973, překlenuje Nuselské údolí a spojuje Pankrác s Karlovem. Na mostě jsou v každém směru tři jízdní pruhy a v jeho tubusu jezdí metro. Most je 485 metrů dlouhý a v nejvyšším bodě nad údolím je jeho výška 42,5 metru.

yvarpzumanzesanyknalc

Názory k článku

Reklama