Hlavní obsah

Tužky a pastelky dokážou konkurovat tabletům i levné Číně. Zázrak?

Podívejte se, jak to vypadá v kanceláři Vlastislava Břízy, majitele firmy Koh-i-noor.

Koh-i-noor vsadil na kvalitu: Jeho zboží skoro nenajdete v obchodních řetězcích, má vlastní síť značkových prodejen.

Článek

V době, kdy si děti hrají s chytrými telefony a tablety, slaví českobudějovický výrobce tužek a pastelek překvapivě velké úspěchy. Tradiční značka Koh-i-noor Hardtmuth dokáže konkurovat jak digitálním hračkám, tak i levnému dovozu z Číny.

Jak se to podařilo, popisuje v pořadu Kancl Vlastislav Bříza, vládce třímiliardové skupiny Koh-i-noor. Podobně, jako si svůj recept hlídá Becherovka, v Koh-i-nooru ctí roky ověřené kombinace složení kvalitní tuhy a dřeva.

Nyní sedmdesátiletý Bříza se v roce 2014 stal českým podnikatelem roku v soutěži poradenské společnosti EY a pak reprezentoval Česko v Monte Carlu v celosvětovém finále „byznysových Oscarů".

Nedávný propad na ruském trhu dokázala firma nahradit raketovým růstem prodejů ve Spojených státech, kde mají zákazníci zájem o luxusní a nejdražší sortiment Koh-i-nooru.

Rodinné impérium už dávno netvoří pouze slavné tužky. Součástí je například ještě výrobce zdravotnických pomůcek Gama nebo strojírenská firma Ponas. Bříza řídí firmu společně s dvěma syny a jedním synovcem.

Každoroční „valná hromada" znamená sešlost tří lidí. Bříza vlastní 70 procent akcií a každý syn má po 15 procentech. Takže výsledek je vždy stejný - synové by si už část zisků rádi vzali na dividendách, ale otec je vždy přehlasuje se svým záměrem všechny peníze investovat zpět do továren.

yvarpzumanzesanyknalc

Názory k článku

Reklama