Bulharský designér Ljudmil Slavov, který je součástí týmu interiérového designu, navrhl moderní podobu Škody Favorit. Pomáhal mu exteriérový designér David Stingl, který druhý rok pracuje pro digitální designové studio Škoda Auto a který auto převedl ze skic do 3D modelu.
Bulharský designér Ljudmil Slavov, který je součástí týmu interiérového designu, navrhl moderní podobu Škody Favorit. Pomáhal mu exteriérový designér David Stingl, který druhý rok pracuje pro digitální designové studio Škoda Auto a který auto převedl ze skic do 3D modelu.
Z klasického hatchbacku se v moderní podobě stalo malé SUV s proti sobě se otevírajícími dveřmi.
Z klasického hatchbacku se v moderní podobě stalo malé SUV s proti sobě se otevírajícími dveřmi.
Přední a zadní světla byla největší výzvou, viditelný je jen úzký LED proužek, ale pod průhledným krytem se pak dotváří tvar původních velkých světel Favoritu.
Přední a zadní světla byla největší výzvou, viditelný je jen úzký LED proužek, ale pod průhledným krytem se pak dotváří tvar původních velkých světel Favoritu.
Moderní Favorit je elektrický, ostatně i proto SUV, protože do zvýšené podlahy se snadno umístí baterie.
Moderní Favorit je elektrický, ostatně i proto SUV, protože do zvýšené podlahy se snadno umístí baterie.
I v 3D podobě vozu je vidět, o kolik větší by moderní verze oproti té původní byla.
I v 3D podobě vozu je vidět, o kolik větší by moderní verze oproti té původní byla.
Ljudmil Slavov na autě strávil 120 hodin práce, další hodiny spolkl převod do 3D modelu, který pak David Stingl opatřil i některými vlastními detaily.
Ljudmil Slavov na autě strávil 120 hodin práce, další hodiny spolkl převod do 3D modelu, který pak David Stingl opatřil i některými vlastními detaily.
Slavov naskicoval nejen základní silniční verzi, ale také soutěžní variantu odkazující na někdejší závodní úspěchy vozu.
Slavov naskicoval nejen základní silniční verzi, ale také soutěžní variantu odkazující na někdejší závodní úspěchy vozu.
Jeden z původních návrhů, který se nakonec ještě výrazněji změnil. Povšimněte si třeba jiných světel.
Jeden z původních návrhů, který se nakonec ještě výrazněji změnil. Povšimněte si třeba jiných světel.
Bulharský designér Ljudmil Slavov žije v Česku přes 25 let, přestěhoval se sem v jedenácti letech. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou a v designu Škoda Auto působí od roku 2017, kde je součástí týmu designu interiéru.
Bulharský designér Ljudmil Slavov žije v Česku přes 25 let, přestěhoval se sem v jedenácti letech. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou a v designu Škoda Auto působí od roku 2017, kde je součástí týmu designu interiéru.
David Stingl aktuálně dokončuje studium designu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. S designem začal už v patnácti letech a druhým rokem je součástí digitálního designového studia Škoda Auto. Věnuje se práci s 3D programy.
David Stingl aktuálně dokončuje studium designu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. S designem začal už v patnácti letech a druhým rokem je součástí digitálního designového studia Škoda Auto. Věnuje se práci s 3D programy.
Škoda Favorit měla premiéru na brněnském strojírenském veletrhu v roce 1987, její vývoj přitom trval extrémně krátkou dobu. Petr Hrdlička dostal zadání v únoru 1983, koncem června 1985 měl hotovo a výroba začala před koncem roku 1987.
Škoda Favorit měla premiéru na brněnském strojírenském veletrhu v roce 1987, její vývoj přitom trval extrémně krátkou dobu. Petr Hrdlička dostal zadání v únoru 1983, koncem června 1985 měl hotovo a výroba začala před koncem roku 1987.
Auto mělo pod kapotou benzinovou třináctistovku s výkonem 40 až 50 kW podle verze. Kromě hatchbacku se postupně objevilo i kombi Forman a několik užitkových verzí. Kupé či sedan zůstaly jen ve fázi prototypu.
Auto mělo pod kapotou benzinovou třináctistovku s výkonem 40 až 50 kW podle verze. Kromě hatchbacku se postupně objevilo i kombi Forman a několik užitkových verzí. Kupé či sedan zůstaly jen ve fázi prototypu.
Všech karosářských variant Favoritu do roku 1995 nakonec vzniklo 1 077 126 kusů. Nástupcem se stala Felicia, vlastně jen výrazně zmodernizovaný Favorit.
Všech karosářských variant Favoritu do roku 1995 nakonec vzniklo 1 077 126 kusů. Nástupcem se stala Felicia, vlastně jen výrazně zmodernizovaný Favorit.
12/13