Nejslavnější závod zámořské série NASCAR skončil v neděli v Daytoně skandálem. O vítězi rozhodla bouračka v předposlední zatáčce závěrečného okruhu číslo 200.
Nejslavnější závod zámořské série NASCAR skončil v neděli v Daytoně skandálem. O vítězi rozhodla bouračka v předposlední zatáčce závěrečného okruhu číslo 200.
Do té doby vedli zkušení piloti Brad Keselowski a Joey Logano. Jenže právě oni se stali obětí této kolize...
Do té doby vedli zkušení piloti Brad Keselowski a Joey Logano. Jenže právě oni se stali obětí této kolize...
...a z triumfu se radoval ten třetí vzadu. Přitom Michael McDowell při svém 358. startu vyhrál podnik elitní kategorie NASCAR, Sprint Cupu, vůbec poprvé.
...a z triumfu se radoval ten třetí vzadu. Přitom Michael McDowell při svém 358. startu vyhrál podnik elitní kategorie NASCAR, Sprint Cupu, vůbec poprvé.
A byl to hned "Velký americký závod", jak se tradičnímu únorovému otevření sezony na floridském oválu říká.
A byl to hned "Velký americký závod", jak se tradičnímu únorovému otevření sezony na floridském oválu říká.
Jenže oba piloti stáje Penske, Keselowski i Logano, byli na slavícího McDowella naštvaní. Podle nich právě on celou melu zavinil tím, jak klepl do zadního nárazníku Loganova Fordu.
Jenže oba piloti stáje Penske, Keselowski i Logano, byli na slavícího McDowella naštvaní. Podle nich právě on celou melu zavinil tím, jak klepl do zadního nárazníku Loganova Fordu.
Havárie na konci nebyla zdaleka jedinou bouračkou během Daytony 500. Už ve 14. kole se ovál na Floridě proměnil ve vrakoviště.
Havárie na konci nebyla zdaleka jedinou bouračkou během Daytony 500. Už ve 14. kole se ovál na Floridě proměnil ve vrakoviště.
Stačila jediná chybička a auta se od sebe začala odrážet jako kulečníkové koule.
Stačila jediná chybička a auta se od sebe začala odrážet jako kulečníkové koule.
Protože v Daytoně startuje 44 pilotů, není při průměrné rychlosti kolem 230 km/h moc času na reakce.
Protože v Daytoně startuje 44 pilotů, není při průměrné rychlosti kolem 230 km/h moc času na reakce.
Daniel Suarez (99) a Aric Almirola (10) museli využít pomoci technické záchraně čety. Ale bezpečnost aut je v NASCAR na prvním místě, takže lékaři nemuseli ani jednou zasahovat.
Daniel Suarez (99) a Aric Almirola (10) museli využít pomoci technické záchraně čety. Ale bezpečnost aut je v NASCAR na prvním místě, takže lékaři nemuseli ani jednou zasahovat.
Přitom právě před 30 lety se při podniku Daytona 500 zabil legendární sedminásobný šampion Dale Earnhardt senior. Členové týmu Austina Dillona, jenž letos startuje s "jeho" trojkou, na slavného jezdce nezapomněli.
Přitom právě před 30 lety se při podniku Daytona 500 zabil legendární sedminásobný šampion Dale Earnhardt senior. Členové týmu Austina Dillona, jenž letos startuje s "jeho" trojkou, na slavného jezdce nezapomněli.
Vedle extrémní rychlosti může za časté havárie také závodní styl zvaný "drag racing“. Vozy v plné rychlosti jedou s cílem využít aerodynamiky doslova nárazník na nárazníku. V takovém případě se už jen těžko napravuje byť sebemenší chybička.
Vedle extrémní rychlosti může za časté havárie také závodní styl zvaný "drag racing“. Vozy v plné rychlosti jedou s cílem využít aerodynamiky doslova nárazník na nárazníku. V takovém případě se už jen těžko napravuje byť sebemenší chybička.
Kvůli úklidu trosek po bouračce ve 14. kole musel být závod na dlouhé desítky minut přerušen a dojížděl se za umělého osvětlení.
Kvůli úklidu trosek po bouračce ve 14. kole musel být závod na dlouhé desítky minut přerušen a dojížděl se za umělého osvětlení.
Při závodech NASCAR trpí i brzdy. Ty na zadním kole Kaze Graly dokonce vzplály.
Při závodech NASCAR trpí i brzdy. Ty na zadním kole Kaze Graly dokonce vzplály.
Kvůli koronavirovým opatřením byla v hledišti pro 100 000 diváků jen třetina fanoušků.
Kvůli koronavirovým opatřením byla v hledišti pro 100 000 diváků jen třetina fanoušků.
17/20