

Traktory používalo nejen zemědělství, ale také dopravní podniky měst s trolejbusovým provozem. V místech bez trolejové sítě sloužily jako tahače, například při převozu nových trolejbusů z nádraží


Příčný řez Zetorem 50 Super ukazuje jednoduché a robustní uspořádání proslulého stroje


Pásový Super byl poměrně lehký a měl tedy velmi dobré jízdní vlastnosti v terénu. Všimněte si pryžových botek na pásech, které zabraňovaly poškození vozovky


Zetory 35 (na snímku) jsou vzhledem k mnohem menším výrobním počtům dnes ve stínu silnějších „padesátek“


Zetor 35 Super (na snímku) se dodával i s dvěma dvojicemi zadních kol. V této tradici pokračoval i Zetor 50 Super


Zetor Super P (= Pásový) v expozici Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Tady se traktory pochlubily i jinými než běžně zelenými odstíny


Zetory v zápřahu: žádná zvláštnost, autor článku pamatuje i bafající zetor, táhnoucí dřevěný okovaný šípový pluh ulicemi města…


Další veletržní exponát: Zetor Super se závažími v zadních kolech a bočními křídly kapoty motoru. Na veletrhu vzbudil očekávanou senzaci…


Tohoto fešáka můžeme potkat nejen při práci, ale také na četných setkáních přátel zemědělské techniky a v rámci traktoriád


Domácí úpravy se nevyhnuly této „padesátce“, určitě si každý všimne výfuku, ale i zadního dřevěného nástavce kabiny. Stroj je v neustálém provozu…


Tovární propagační leták byl jako obvykle mírně nesouměrný (rozměry stroje a velikost řidiče), ale elegantní a výmluvný
6/11

