

Enyaq se tváří jako SUV, ale silueta vedle Miraie prozrazuje spíš povahu trochu vyššího polokombi.


Nová Mirai je příbuzná s Lexusem LS, což je vidět i na honosném a do detailu propracovaném interiéru.


Hlavní přístroje jsou maximálně zjednodušené.


Široký středový displej ukazuje stejný piktogram toku energie, jaký známe z hybridních modelů Toyoty.


Široký středový displej ukazuje stejný piktogram toku energie, jaký známe z hybridních modelů Toyoty.


Vzduch prochází na vstupu důkladnou filtrací, z výfuku jde čistá páta. Mirai s náležitou hrdostí ukazuje, kolik vzduchu už jízdou vyčistila.


V sedačkách si pohoví i tělnatí Američané.


Vzadu je místo podstatně skromnější. Střecha nad hlavami klesá a hlavní nádrž kryje obrovský středový tunel, který dělá Toyotu prakticky čtyřmístnou.


Další nádrž je pod sedadly, třetí pod kufrem, za opěradly ještě baterie. Pro zavazadla zbývá jen 272 litrů prostoru.


Prostor pod kapotou vyplňují vodíkové články, výkonná elektronika a bezpečnostní rám.


Dražší výbava Executive jezdí na černých 20" kolech.


Po 366 kilometrech se Enyaq dožadoval nabíjení, zbývalo mu 44 km dojezdu.


Spotřeba za celou cestu přesáhla údaj výrobce jen o pět procent.


Palubní deska se nese v duchu ostatních Škodovek, zvlášností levnější výbavy Loft je textilní dekor.


Komunikační systém ještě potřebuje doladit, ale základní rozvržení je přehledné.


Při poklesu kapacity začne navigace sama nabízet nejbližší stanice.


I zde se v maličké kapličce zobrazuje jen minimum údajů.


Zpětný chod a rekuperace se řadí tímto drobným knoflíkem.


Přední sedadla jsou dost pohodlná i na delší cesty.


Vzadu je místa podstatně víc než v Mirai.


Také kufr má objem odpovídající rodinnému autu.


Kola 20palcového průměru jsou u výbavy Loft za příplatek.


Co Enyaq ušetřil v kabině a v kufru, vystěhoval pod kapotu. Prostor pod ní nelze nijak využít.


Toyota Mirai a Škoda Enyaq.
4/24

