Obraz Jezerní krajina z předválečného období Toyen, pro které jsou typické drsné, rázné, jakoby mužské tahy štětcem.
Obraz Jezerní krajina z předválečného období Toyen, pro které jsou typické drsné, rázné, jakoby mužské tahy štětcem.
Zleva: Jindřich Štyrský, Vítězslav Nezval a Toyen na terase pražské kavárny Mánes.
Zleva: Jindřich Štyrský, Vítězslav Nezval a Toyen na terase pražské kavárny Mánes.
Mluvila o sobě v mužském rodě a ráda provokovala v pánském obleku a cylindru. Na snímku s Karlem Teigem.
Mluvila o sobě v mužském rodě a ráda provokovala v pánském obleku a cylindru. Na snímku s Karlem Teigem.
Zleva: Jindřich Štyrský, producent Josef Háša a Toyen v ateliéru U Nováků, kde stříkací pistolí zdobili látky.
Zleva: Jindřich Štyrský, producent Josef Háša a Toyen v ateliéru U Nováků, kde stříkací pistolí zdobili látky.
Obraz Spící namalovala Toyen v roce 1937. Když s ním měl Winston Churchill přespat v jednom pokoji, odmítl. Surrealismus ho děsil.
Obraz Spící namalovala Toyen v roce 1937. Když s ním měl Winston Churchill přespat v jednom pokoji, odmítl. Surrealismus ho děsil.
Když zemřel milovaný přítel Jindřich Štyrský, namalovala Toyen obraz Na zámku La Coste, vzpomínku na společný pobyt v sídle markýze de Sade.
Když zemřel milovaný přítel Jindřich Štyrský, namalovala Toyen obraz Na zámku La Coste, vzpomínku na společný pobyt v sídle markýze de Sade.
S přáteli, které milovala nejvíc, na pobřeží Île-de-Sein těsně po emigraci. Zleva: Jindřich Heisler, André Breton, Benjamin Péret.
S přáteli, které milovala nejvíc, na pobřeží Île-de-Sein těsně po emigraci. Zleva: Jindřich Heisler, André Breton, Benjamin Péret.
Trýznivá, dráždivá, výjimečná. Tak vnímala lásku. Na snímku s básníkem Benjaminem Péretem v roce 1956.
Trýznivá, dráždivá, výjimečná. Tak vnímala lásku. Na snímku s básníkem Benjaminem Péretem v roce 1956.
1/8