

Masarykovo nádraží by se mělo stát důležitým pražským dopravním uzlem s napojením na letiště.


Přestavba nádraží vyjde na více než 3 miliardy korun.


Proběhne rozšíření z momentálních sedmi na devět kolejí s nástupišti.


Součástí rekonstrukce je i výstavba platformy nad kolejištěm.


Výškově naváže na zástavbu soukromého developera po obou stranách stanice


Platforma nad kolejištěm umožní propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s Hlavním nádražím.


Část platformy bude osazena zelení.


Zeleň bude zavlažována dešťovou vodou, kterou budou zadržovat retenční nádrže.


Z platformy se cestující čekající na vlak dostanou eskalátory, schodišti a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště.


Pro vlaky na letiště bude Masarykovo nádraží rozšířeno směrem k ulici Na Florenci.


Modernizace umožní i přímý přestup na metro linky B (stanice Náměstí Republiky) a tramvaj.


Realizace stavby Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).


Vizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží.
3/13

