Německá automobilka NSU v roce 1964 zabudovala Wankelův motor do skromného kupé na bází lidového vozítka Prinz.
Německá automobilka NSU v roce 1964 zabudovala Wankelův motor do skromného kupé na bází lidového vozítka Prinz.
Motor byl jako u Volkswagenu Brouk uložený vzadu, kde vynikla jeho kompaktní stavba.
Motor byl jako u Volkswagenu Brouk uložený vzadu, kde vynikla jeho kompaktní stavba.
Cestovní model Ro 80 z roku 1967 byl první a také jediný vůz střední třídy navržený od začátku pro Wankelův motor.
Cestovní model Ro 80 z roku 1967 byl první a také jediný vůz střední třídy navržený od začátku pro Wankelův motor.
Elegantní tvary navrhl Claus Luthe, který později zásadně ovlivnil design automobilů BMW.
Elegantní tvary navrhl Claus Luthe, který později zásadně ovlivnil design automobilů BMW.
V kabině se netypický pohon dal poznat podle otáčkoměru cejchovaného do 8000/min.
V kabině se netypický pohon dal poznat podle otáčkoměru cejchovaného do 8000/min.
Lehký motor byl uložen podélně před předními koly, jež optimálně zatížil pro dobrý záběr.
Lehký motor byl uložen podélně před předními koly, jež optimálně zatížil pro dobrý záběr.
K velkým zastáncům rotačního motoru patřil Mercedes-Benz, v mediálním archivu má dodnes řadu kreseb a schémat.
K velkým zastáncům rotačního motoru patřil Mercedes-Benz, v mediálním archivu má dodnes řadu kreseb a schémat.
K dosažení velkého výkonu postavil motor se čtyřmi rotory. Musel ovšem oželet ideální vedení sacích kanálů ze stran. Sání vedené po obvodu bylo méně účinné.
K dosažení velkého výkonu postavil motor se čtyřmi rotory. Musel ovšem oželet ideální vedení sacích kanálů ze stran. Sání vedené po obvodu bylo méně účinné.
Schéma názorně ukazuje, že v každé komoře probíhají současně tři cykly. To přispívá k vysokému výkonu na litr objemu.
Schéma názorně ukazuje, že v každé komoře probíhají současně tři cykly. To přispívá k vysokému výkonu na litr objemu.
Jediný oficiálně představený Mercedes s rotačním motorem byl aerodynamický kocept C111 z roku 1969.
Jediný oficiálně představený Mercedes s rotačním motorem byl aerodynamický kocept C111 z roku 1969.
Motor byl uložený za sedadly. Karoserie nabízela dost místa pro pozdější nahrazení Wankelu dieselovým osmiválcem, s nímž C111 v roce 1979 dosáhl rychlosti 404 km/h.
Motor byl uložený za sedadly. Karoserie nabízela dost místa pro pozdější nahrazení Wankelu dieselovým osmiválcem, s nímž C111 v roce 1979 dosáhl rychlosti 404 km/h.
Citroën upravil na Wankelův pohon model GS. V této verzi jich prodal jen 837. Později je od zákazníků vykoupil a sešrotoval.
Citroën upravil na Wankelův pohon model GS. V této verzi jich prodal jen 837. Později je od zákazníků vykoupil a sešrotoval.
Nejdéle se rotačnímu motoru věnuje Mazda. Nejúspěšnější bylo kupé RX-7 z osmdesátých let.
Nejdéle se rotačnímu motoru věnuje Mazda. Nejúspěšnější bylo kupé RX-7 z osmdesátých let.
K vyhlášeným jízdním vlastnostem přispívalo, že motor byl uložený až za předními koly a poháněl kola zadní.
K vyhlášeným jízdním vlastnostem přispívalo, že motor byl uložený až za předními koly a poháněl kola zadní.
Poslední typ RX-8 s protisměrně otevíranými dveřmi Mazda prodávala do roku 2011.
Poslední typ RX-8 s protisměrně otevíranými dveřmi Mazda prodávala do roku 2011.
8/15