Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos má ovšem ambiciózní plány. V lednu úspěšně dokončil na Blízkém východě Rallye Dakar a v říjnu se vrátí do své milované Afriky na závod Africa Exo Race s cílem skutečně v senegalském hlavním městě Dakaru.
Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos má ovšem ambiciózní plány. V lednu úspěšně dokončil na Blízkém východě Rallye Dakar a v říjnu se vrátí do své milované Afriky na závod Africa Exo Race s cílem skutečně v senegalském hlavním městě Dakaru.
Tomeček je věrný Tatře se vším všudy, proto má jeho "osm set patnáctka" původní vzduchem chlazený tatrovácký motor.
Tomeček je věrný Tatře se vším všudy, proto má jeho "osm set patnáctka" původní vzduchem chlazený tatrovácký motor.
Na Rallye Dakar Tomeček startoval podruhé za sebou pod vlajkou velké mezinárodní stáje South Racing, která měla v závodním poli přes dvacet bugin. Český jezdec působil v roli rychlé asistence, přesto dokázal s oranžovou Tatrou postavenou přes 18 lety obsadit mezi kamiony 24. místo.
Na Rallye Dakar Tomeček startoval podruhé za sebou pod vlajkou velké mezinárodní stáje South Racing, která měla v závodním poli přes dvacet bugin. Český jezdec působil v roli rychlé asistence, přesto dokázal s oranžovou Tatrou postavenou přes 18 lety obsadit mezi kamiony 24. místo.
Tomečkova úloha byla o to složitější, že před půlkou soutěže dojezdil druhý podpůrný kamion South Racingu. "Vyřešilo se to jednoduše. Prostě nám naložili víc náhradních dílů pro Can-Amy,“ prohodil navigátor Leopold Paďour. Třetím členem posádky byl mechanik Niccolo Funaioli od South Racingu.
Tomečkova úloha byla o to složitější, že před půlkou soutěže dojezdil druhý podpůrný kamion South Racingu. "Vyřešilo se to jednoduše. Prostě nám naložili víc náhradních dílů pro Can-Amy,“ prohodil navigátor Leopold Paďour. Třetím členem posádky byl mechanik Niccolo Funaioli od South Racingu.
Často museli při opravách ruku k dílu přiložit všichni tři muži z kabiny Tatry. "Letos jsme měli hodně oprav, o dost více než loni. Klidně i čtyři, pět za etapu. Zase jsme se o něco víc seznámili s těmi křehkými buginkami. Nejčastěji jsme měnili zavěšení kol,“ vysvětlil Tomeček.
Často museli při opravách ruku k dílu přiložit všichni tři muži z kabiny Tatry. "Letos jsme měli hodně oprav, o dost více než loni. Klidně i čtyři, pět za etapu. Zase jsme se o něco víc seznámili s těmi křehkými buginkami. Nejčastěji jsme měnili zavěšení kol,“ vysvětlil Tomeček.
Ale ani Tatře se nevyhnuly problémy. V nejtěžší a nejhezčí 11. etapě zůstal kamion viset na vrcholku jedné z dun. "Seděli jsme tam až po rouru. Pár minut jsme kopali, a pak přijela šestikolka Juvantenyho (kamion MAN). Ukazovali, ať jim podáme lano. Nejdřív nám ani nedošlo, že nám mohou a chtějí pomoci! Za chvilku nás vytáhli a pokračovali jsme dál,“ popsal Tomeček ochotu španělských soupeřů pomoci.
Ale ani Tatře se nevyhnuly problémy. V nejtěžší a nejhezčí 11. etapě zůstal kamion viset na vrcholku jedné z dun. "Seděli jsme tam až po rouru. Pár minut jsme kopali, a pak přijela šestikolka Juvantenyho (kamion MAN). Ukazovali, ať jim podáme lano. Nejdřív nám ani nedošlo, že nám mohou a chtějí pomoci! Za chvilku nás vytáhli a pokračovali jsme dál,“ popsal Tomeček ochotu španělských soupeřů pomoci.
"Byl to pro nás dobrý trénink na Afriku, ale jsem rád, že to skončilo. V Africe takové pocity nemívám, tam jsem smutný, že už je konec. Tady je to hrozně dlouhé, přejezdy po asfaltech jsou téměř nekonečné. Jsem unavený, ale už se těším na pokračování letošní mise, do Afriky.," přiznal 52letý jezdec.
"Byl to pro nás dobrý trénink na Afriku, ale jsem rád, že to skončilo. V Africe takové pocity nemívám, tam jsem smutný, že už je konec. Tady je to hrozně dlouhé, přejezdy po asfaltech jsou téměř nekonečné. Jsem unavený, ale už se těším na pokračování letošní mise, do Afriky.," přiznal 52letý jezdec.
Loni byl závod Africa Eco Race zrušen a letos byl přesunut z březnového termínu na druhou polovinu října.
Loni byl závod Africa Eco Race zrušen a letos byl přesunut z březnového termínu na druhou polovinu října.
Tomečkův tým Promet Czechoslovak Group Tom Racing do Afriky znovu vypraví nejen závodní a asistenční kamion,..
Tomečkův tým Promet Czechoslovak Group Tom Racing do Afriky znovu vypraví nejen závodní a asistenční kamion,..
...ale také i vozy v úpravě pouštních odtahovek balai, jež budou sloužit pořadateli závodu.
...ale také i vozy v úpravě pouštních odtahovek balai, jež budou sloužit pořadateli závodu.
9/10