Seznamte se: toto jsou Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová, členky budoucí posádky pro Rallye Dakar. Jejich projekt se jmenuje "Podpatky na plynu" a má na start soutěže přivést první českou čistě ženskou posádku.
Seznamte se: toto jsou Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová, členky budoucí posádky pro Rallye Dakar. Jejich projekt se jmenuje "Podpatky na plynu" a má na start soutěže přivést první českou čistě ženskou posádku.
Název projektu - ani jeho druhá varianta "Holky z kanclu" - není zvolený náhodně. Zatímco Hlavatá je výkonnou ředitelkou české poradenské skupiny HPCG a zakladatelkou ocenění Český Goodwill, Budínová se živí jako překladatelka a tlumočnice francouzského a anglického jazyka a také jako koučka a expertka na práci s talentem.
Název projektu - ani jeho druhá varianta "Holky z kanclu" - není zvolený náhodně. Zatímco Hlavatá je výkonnou ředitelkou české poradenské skupiny HPCG a zakladatelkou ocenění Český Goodwill, Budínová se živí jako překladatelka a tlumočnice francouzského a anglického jazyka a také jako koučka a expertka na práci s talentem.
Budínovou budou fanoušci motoristického sportu znát spíš pod jejím dívčím příjmením. Gabriela Novotná totiž Rallye Dakar absolvovala v letech 2018 a 2019 v sedle motorky.
Budínovou budou fanoušci motoristického sportu znát spíš pod jejím dívčím příjmením. Gabriela Novotná totiž Rallye Dakar absolvovala v letech 2018 a 2019 v sedle motorky.
Teď se ale ujala role navigátorky po boku budoucí dakarské novicky.
Teď se ale ujala role navigátorky po boku budoucí dakarské novicky.
Hlavatá v dálkových rallye teprve sbírá zkušenosti. Ale nejde o úplnou začátečnici, má za sebou účast v amatérských automobilových soutěžích a závodech do vrchu.
Hlavatá v dálkových rallye teprve sbírá zkušenosti. Ale nejde o úplnou začátečnici, má za sebou účast v amatérských automobilových soutěžích a závodech do vrchu.
Cílem projektu "Podpatky na plynu" je účast na Rallye Dakar 2023 s buggy Can-Am Maveric. Partnerem dvojice půvabných závodnic bude úspěšný tým South Racing.
Cílem projektu "Podpatky na plynu" je účast na Rallye Dakar 2023 s buggy Can-Am Maveric. Partnerem dvojice půvabných závodnic bude úspěšný tým South Racing.
"To nám na trati výrazně pomůže, ale nemůžeme se spoléhat jen na rychlou asistenci. Musíme si umět poradit sami," poodhalila Hlavatá taje přípravy na slavnou soutěž.
"To nám na trati výrazně pomůže, ale nemůžeme se spoléhat jen na rychlou asistenci. Musíme si umět poradit sami," poodhalila Hlavatá taje přípravy na slavnou soutěž.
"Několik společných tréninků už máme za sebou, ale největší kus práce nás teprve čeká. Na letošní rok plánujeme tréninkové kempy, nějaké menší závody v Evropě. Pokud vše dobře půjde, tak i start na velkém pětidenním denním závodě v listopadu, který prověří naši připravenost na samotnou Rallye Dakar," popsala pilotka přípravy týmu, které si můžete prohlédnout na videu.
"Několik společných tréninků už máme za sebou, ale největší kus práce nás teprve čeká. Na letošní rok plánujeme tréninkové kempy, nějaké menší závody v Evropě. Pokud vše dobře půjde, tak i start na velkém pětidenním denním závodě v listopadu, který prověří naši připravenost na samotnou Rallye Dakar," popsala pilotka přípravy týmu, které si můžete prohlédnout na videu.
K současnému složení posádky paradoxně napomohl covidový lockdown. Při něm viděla Hlavatá na stanici ČT Sport jenu starší reportáž o účasti Budínové (tehdy vlastně ještě Novotné) na Dakaru a rozhodla se ji oslovit.
K současnému složení posádky paradoxně napomohl covidový lockdown. Při něm viděla Hlavatá na stanici ČT Sport jenu starší reportáž o účasti Budínové (tehdy vlastně ještě Novotné) na Dakaru a rozhodla se ji oslovit.
Slovo dalo slovo, dámy si "sedly" i lidsky a teď si společně plní sen o účasti na Dakaru.
Slovo dalo slovo, dámy si "sedly" i lidsky a teď si společně plní sen o účasti na Dakaru.
Teď probíhá náročná testovací fáze. "Když něco dělám, dělám to pořádně, včetně testování. A otestovat si krizové situace k pečlivé přípravě prostě patří," míní Hlavatá.
Teď probíhá náročná testovací fáze. "Když něco dělám, dělám to pořádně, včetně testování. A otestovat si krizové situace k pečlivé přípravě prostě patří," míní Hlavatá.
K testům patří i nehody. Naštěstí i tréninkový Can-Am je velmi bezpečná bugina, takže nejvíc práce dalo vrátit ji zpátky na všechna kola.
K testům patří i nehody. Naštěstí i tréninkový Can-Am je velmi bezpečná bugina, takže nejvíc práce dalo vrátit ji zpátky na všechna kola.
Loni v září si Hlavatá vyzkoušela také "ostrý " dakarských speciál South Racingu pod vedením portugalského šampiona João Monteiry.
Loni v září si Hlavatá vyzkoušela také "ostrý " dakarských speciál South Racingu pod vedením portugalského šampiona João Monteiry.
Pro novou posádku je teď nejdůležitější souhra v kabině.
Pro novou posádku je teď nejdůležitější souhra v kabině.
Budínová si doposud v sedle motorky navigovala jen v duchu sama pro sebe. Teď musí umět pilotce předat co nejpřesnější informaci o další trase.
Budínová si doposud v sedle motorky navigovala jen v duchu sama pro sebe. Teď musí umět pilotce předat co nejpřesnější informaci o další trase.
"Pro spoustu jezdců je při tom všem vypětí náročné navigaci sledovat, proto se uchylují k různým kolejím a spoléhají na soupeře před sebou. Já jsem to nikdy nedělala. Vždycky jsem si navigaci kontrolovala a na kontrolním bodě si srovnala kilometry podle toho, jak mají být podle roadbooku," popsala Budínová svůj přístup k dakarské navigaci.
"Pro spoustu jezdců je při tom všem vypětí náročné navigaci sledovat, proto se uchylují k různým kolejím a spoléhají na soupeře před sebou. Já jsem to nikdy nedělala. Vždycky jsem si navigaci kontrolovala a na kontrolním bodě si srovnala kilometry podle toho, jak mají být podle roadbooku," popsala Budínová svůj přístup k dakarské navigaci.
Podpatky na plynu - Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová.
Podpatky na plynu - Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová.
12/18