

Zachovalý veterán zasluhuje i kosmetickou péči.


Prohlídky se ujal značkový servis Auto Šídlo v Horoměřicích.


Prohlídky se ujal značkový servis Auto Šídlo v Horoměřicích.


Údržba jednoduchého motoru z osmdesátých let není složitá. Musíte ovšem bezpečně vědět, kam sáhnout.


První známka udržovaného vozu: čistý filtr sání.


Zapalovací soustavy té doby trpěly na opalování kontaktů v mechanickém rozdělovači. Tady je vše v zánovním stavu.


Správné napětí dodává i alternátor.


Další fáze následuje na zvedáku.


Robustní přední náprava vydržela hodně, do budoucna by mohla dělat potíže rezavějící miska pružiny.


V nápravě nejsou žádné vůle, po tak nízkém nájezdu by ani být neměly.


Mechanika nejdříve zarazil loupající se materiál brzdové hadičky. Ve skutečnosti šlo o ochrannou vrstvu, kterou majitel natřel některé díly.


Stejně neškodně se loupe vrstva nanesená na zadní tlumič.


Zavěšení výfuku drží pevně.


Plášť výfukového tlumiče už je napadený povrchovou oxidací.


Přístup k filtru oleje usnadňuje odstrojení spodního krytu.


Mírným únikům oleje z agregátu se po tolika letech nelze divit.


Zdá se, že filtr oleje někdo naposledy utáhl příliš pečlivě.


Mazivo proudící ven je ale vzorně čisté.


Na naši cestu dostal motor nový olej.


Rezervu doufejme potřebovat nebudeme, ale zkontrolovat se musí.


Tak vypadá původní pneumatika z roku 1992. Byla vyrobena ještě v Československu, na vulkanizační formě se dokonce dosud skvěl někdejší název továrny Barum Rudý říjen Otrokovice.


Jediný díl, který nakonec potřeboval výměnu, byla žárovka v levém světlometu.


Škoda Favorit 135 LX z roku 1992.
2/23

