

Jak už název seriálu naznačuje, domovským živlem HydroGP je voda.


V Jedovnicích byly k vidění hned tři třídy, které nabídly dva dny atraktivního závodění.


Ve dvou kategoriích spolu zápolili jezdci v kluzácích. Ti ve svých člunech klečí, klání F-125 a F-250 se liší objemem a výkonem použitých motorů.


"Vodní elitu" zastupovaly v Jedovnicích katamarány třídy F-500. V nich piloti sedí v uzavřené kabině.


To přináší v případě nehody velké riziko, proto jsou odvážní muži v sedačkách "ukurtováni" šestibodovými bezpečnostními pásy. Kabina musí navíc projít bezpečnostní homologací.


Technická pravidla mají jen rámcové omezení, co se týče minimální délky, šířky a hmotnosti člunu. Platí také zákaz přídavných aerodynamických prvků. Zbytek už záleží na vynalézavosti konstruktérů.


Katamarány mohou dosáhnout rychlosti až 190 km/h.


Ještě výkonnější jsou speciály F2, které byly na Olšovci k vidění v exhibici. A jak ukazuje snímek, stačí jen drobné zaváhání při řízení nebo vlna a stroj se může rázem pokusit "vzlétnout".


Závody motorových člunů přilákaly do městyse v Moravském krasu závodníky z celé Evropy.


V kategorii F-125 vyhrál Estonec Joonas Lember (na snímku v člunu s číslem 22), v F-250 obhájce titulu Peter Bodor z Maďarska.


Nejsilnější třídě F-500 vládl další Maďar Attila Havas, český pilot David Loukotka byl sedmý.


Závody motorových člunů HydroGP v Jedovnicích 2022


Závody motorových člunů HydroGP v Jedovnicích 2022


Závody motorových člunů HydroGP v Jedovnicích 2022


Závody motorových člunů HydroGP v Jedovnicích 2022


Závody motorových člunů HydroGP v Jedovnicích 2022
11/16

