Chybějící úsek okruhu, známý jako Vlasta, bude měřit 10,3 kilometru. Náklady zatím město nevyčíslilo, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
Chybějící úsek okruhu, známý jako Vlasta, bude měřit 10,3 kilometru. Náklady zatím město nevyčíslilo, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
"Letos v září bychom mohli celkovou dokumentaci odevzdat na stavebním úřadu, aby se jí začal zabývat," věří Scheinherr.
"Letos v září bychom mohli celkovou dokumentaci odevzdat na stavebním úřadu, aby se jí začal zabývat," věří Scheinherr.
Kdy se začne stavět, ale zatím stále není jasné. Jsou to už téměř tři roky, co Praha představila novou studii na dostavbu okruhu. Jednou z největších změn, kterou studie přinesla, je odlišené trasování okruhu na břehu Vltavy v Povltavské ulici na území Prahy 8.
Kdy se začne stavět, ale zatím stále není jasné. Jsou to už téměř tři roky, co Praha představila novou studii na dostavbu okruhu. Jednou z největších změn, kterou studie přinesla, je odlišené trasování okruhu na břehu Vltavy v Povltavské ulici na území Prahy 8.
Původně měla auta jezdit v jednom směru po povrchu, jak zachycuje tento původní návrh.
Původně měla auta jezdit v jednom směru po povrchu, jak zachycuje tento původní návrh.
Nově však pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou, jak ukazuje přepracovaná studie z roku 2019. Díky tomu se z dnešní Povltavské ulice stane rekreační oblast.
Nově však pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou, jak ukazuje přepracovaná studie z roku 2019. Díky tomu se z dnešní Povltavské ulice stane rekreační oblast.
Přepracovaná studie počítá s tím, že poslední část městského okruhu nebude z povrchu takřka vidět. A to od severovýchodu, kde navazuje na tunel Blanka, až téměř k napojení na Jižní spojku. Z ulice by měly být patrné jen výjezdy z tunelu. Stejně tak většina meziúrovňových křižovatek zůstane z větší části skryta pod zemí.
Přepracovaná studie počítá s tím, že poslední část městského okruhu nebude z povrchu takřka vidět. A to od severovýchodu, kde navazuje na tunel Blanka, až téměř k napojení na Jižní spojku. Z ulice by měly být patrné jen výjezdy z tunelu. Stejně tak většina meziúrovňových křižovatek zůstane z větší části skryta pod zemí.
Kromě samotného okruhu bude pod zemí také takzvaná Libeňská spojka, která má propojit Horní a Dolní Libeň.
Kromě samotného okruhu bude pod zemí také takzvaná Libeňská spojka, která má propojit Horní a Dolní Libeň.
Libeň v původní studii, kterou Praha přede dvěma lety aktualizovala tak, aby okruh netvořil bariéry ve městě a umožnil i další výstavbu.
Libeň v původní studii, kterou Praha přede dvěma lety aktualizovala tak, aby okruh netvořil bariéry ve městě a umožnil i další výstavbu.
"Je to jedna z nejrozsáhlejších staveb, co jsme tu kdy měli, oproti tunelu Blanka je to dvojnásobek," komentoval Scheinherr tento týden dostavbu pražského okruhu. Snímek ukazuje současný stav Balabenky.
"Je to jedna z nejrozsáhlejších staveb, co jsme tu kdy měli, oproti tunelu Blanka je to dvojnásobek," komentoval Scheinherr tento týden dostavbu pražského okruhu. Snímek ukazuje současný stav Balabenky.
Aktuálně je záměr na dostavbu okruhu projednáván v procesu strategického posuzování vlivů na životní prostředí (SEA). Tento snímek zachycuje nedostavěnou část v úseku Jarov, Českobrodská a Spojovací.
Aktuálně je záměr na dostavbu okruhu projednáván v procesu strategického posuzování vlivů na životní prostředí (SEA). Tento snímek zachycuje nedostavěnou část v úseku Jarov, Českobrodská a Spojovací.
Praha v současné době také s ministerstvem životního prostředí projednává i posuzování vlivu stavby na životní prostředí v druhém řízení (EIA). Původní návrh již povolení měl. Tento snímek zachycuje, jak má vypadat zatím nedostavěná část v úseku Malešice, Černokostelecká.
Praha v současné době také s ministerstvem životního prostředí projednává i posuzování vlivu stavby na životní prostředí v druhém řízení (EIA). Původní návrh již povolení měl. Tento snímek zachycuje, jak má vypadat zatím nedostavěná část v úseku Malešice, Černokostelecká.
Pro výstavbu okruhu je pak nutný rovněž soulad stavby s územním plánem. Potřebné změny by mohly být schváleny v druhé polovině roku 2023. Takto bude vypadat napojení na Jižní spojku.
Pro výstavbu okruhu je pak nutný rovněž soulad stavby s územním plánem. Potřebné změny by mohly být schváleny v druhé polovině roku 2023. Takto bude vypadat napojení na Jižní spojku.
...a současný stav. Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů.
...a současný stav. Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů.
12/20