Pohled na Karlín z výšky. Uprostřed kostel sv. Cyrila a Metoděje. Konec 19. století.
Pohled na Karlín z výšky. Uprostřed kostel sv. Cyrila a Metoděje. Konec 19. století.
Pohled na naplavené dříví na Vltavě před Negrelliho viaduktem v Bubnech při povodni 25. a 26. května roku 1872.
Pohled na naplavené dříví na Vltavě před Negrelliho viaduktem v Bubnech při povodni 25. a 26. května roku 1872.
Průhled Královskou ulicí (dnes Sokolovská) od křižovatky s Vítkovou ulicí k východu ke Karlínskému náměstí. Rok 1900.
Průhled Královskou ulicí (dnes Sokolovská) od křižovatky s Vítkovou ulicí k východu ke Karlínskému náměstí. Rok 1900.
Pohled na přístav v Karlíně. Vpravo Pobřežní ulice, vlevo Rohanský ostrov. Rok 1905.
Pohled na přístav v Karlíně. Vpravo Pobřežní ulice, vlevo Rohanský ostrov. Rok 1905.
Pohled na Karlínské náměstí v době trhu. Vlevo kostel sv. Cyrila a Metoděje, v pozadí vrch Vítkov. Rok 1880.
Pohled na Karlínské náměstí v době trhu. Vlevo kostel sv. Cyrila a Metoděje, v pozadí vrch Vítkov. Rok 1880.
Snímek ze zahájení provozu Křižíkovy elektrické dráhy z Karlína do Libně a Vysočan v roce 1896. Pán v tvrdém klobouku a s řády na prsou, stojící před vozem č. 1, je vynálezce a továrník František Křižík.
Snímek ze zahájení provozu Křižíkovy elektrické dráhy z Karlína do Libně a Vysočan v roce 1896. Pán v tvrdém klobouku a s řády na prsou, stojící před vozem č. 1, je vynálezce a továrník František Křižík.
Nedatovaná historická fotografie zachycující nastoupené vojsko na planině v okolí Invalidovny.
Nedatovaná historická fotografie zachycující nastoupené vojsko na planině v okolí Invalidovny.
Pohled na okolí Invalidovny tak, jak vypadalo v roce 1923. Tehdy tato pláň sloužila jako vojenské cvičiště.
Pohled na okolí Invalidovny tak, jak vypadalo v roce 1923. Tehdy tato pláň sloužila jako vojenské cvičiště.
Invalidovna postavená podle vzoru pařížské Invalidovny v letech 1731-1737 pro ubytování válečných invalidů. Rok 1930.
Invalidovna postavená podle vzoru pařížské Invalidovny v letech 1731-1737 pro ubytování válečných invalidů. Rok 1930.
Prezident Tomáš Garrigue Masaryk a 1. československý střelecký pluk v Karlíně v Invalidovně v roce 1920.
Prezident Tomáš Garrigue Masaryk a 1. československý střelecký pluk v Karlíně v Invalidovně v roce 1920.
Fotografie z 28. října 1932, kdy se před Invalidovnou konala podzimní přehlídka vojska, které zúčastnil také prvorepublikový ministr obrany František Udržal. Společnost mu dělali vysoce postavení vojenští hodnostáři.
Fotografie z 28. října 1932, kdy se před Invalidovnou konala podzimní přehlídka vojska, které zúčastnil také prvorepublikový ministr obrany František Udržal. Společnost mu dělali vysoce postavení vojenští hodnostáři.
V Invalidovně pobýval významný fotograf Josef Sudek řadu let poté, co v první světové válce přišel o ruku. Během této doby vytvořil fotografie, které hru stínu a světel z karlínské Invalidovny dovedly do estetické dokonalosti.
V Invalidovně pobýval významný fotograf Josef Sudek řadu let poté, co v první světové válce přišel o ruku. Během této doby vytvořil fotografie, které hru stínu a světel z karlínské Invalidovny dovedly do estetické dokonalosti.
K Invalidovně se Josef Sudek později vrátil při svých toulkách s panoramatickou kamerou, když vytvářel svůj fotografický cyklus "Praha panoramatická", který vyšel knižně v roce 1959. Tato Sudkova fotografie zachycuje okolí budovy Invalidovny tak, jak vypadalo v 50. letech.
K Invalidovně se Josef Sudek později vrátil při svých toulkách s panoramatickou kamerou, když vytvářel svůj fotografický cyklus "Praha panoramatická", který vyšel knižně v roce 1959. Tato Sudkova fotografie zachycuje okolí budovy Invalidovny tak, jak vypadalo v 50. letech.
Pohled na železniční trať, která vedla kolem Sokolovské ulice v blízkosti budovy Invalidovny. Nedatováno.
Pohled na železniční trať, která vedla kolem Sokolovské ulice v blízkosti budovy Invalidovny. Nedatováno.
Pohled na železniční trať, která vedla kolem Sokolovské ulice v blízkosti budovy Invalidovny. Nedatováno.
Pohled na železniční trať, která vedla kolem Sokolovské ulice v blízkosti budovy Invalidovny. Nedatováno.
Pohled z Bělského třídy, dnes Dukelských hrdinů, na část Florenc a Karlín, kde je rozpoznatelný kostel sv. Cyrila a Metoděje. Nedatováno.
Pohled z Bělského třídy, dnes Dukelských hrdinů, na část Florenc a Karlín, kde je rozpoznatelný kostel sv. Cyrila a Metoděje. Nedatováno.
Před novou školní budovou, při návštěvě Františka Josefa I.
Před novou školní budovou, při návštěvě Františka Josefa I.
Denisovo nádraží - Nádraží Praha-Těšnov patřilo ke trojici koncových nádraží pražského železničního uzlu (spolu s hlavním nádražím a Masarykovým nádražím, dříve Praha-střed). Otevřeno bylo v roce 1875, uzavřeno v roce 1972 po zrušení tratě do Vysočan, na které bylo jako hlavové nádraží. V roce 1985 byla budova nádraží odstřelena. Nedatováno.
Denisovo nádraží - Nádraží Praha-Těšnov patřilo ke trojici koncových nádraží pražského železničního uzlu (spolu s hlavním nádražím a Masarykovým nádražím, dříve Praha-střed). Otevřeno bylo v roce 1875, uzavřeno v roce 1972 po zrušení tratě do Vysočan, na které bylo jako hlavové nádraží. V roce 1985 byla budova nádraží odstřelena. Nedatováno.
Nákladová část dnešního Masarykova nádraží. Za zdí je stará zástavba ulice Na Florenci. Nedatováno.
Nákladová část dnešního Masarykova nádraží. Za zdí je stará zástavba ulice Na Florenci. Nedatováno.
Pohled na Karlínské náměstí s parkovou úpravou a s kostelem Cyrila a Metoděje uprostřed. V pozadí vrch Vítkov. Konec 19. století.
Pohled na Karlínské náměstí s parkovou úpravou a s kostelem Cyrila a Metoděje uprostřed. V pozadí vrch Vítkov. Konec 19. století.
Pohled na náhrobky na bývalém vojenském hřbitově v Karlíně - v pozadí kaple. Nedatováno.
Pohled na náhrobky na bývalém vojenském hřbitově v Karlíně - v pozadí kaple. Nedatováno.
Pohled na stavbu školy na Lyčkově náměstí v Karlíně. Rok 1905.
Pohled na stavbu školy na Lyčkově náměstí v Karlíně. Rok 1905.
Celkový pohled na školu na Lyčkově náměstí v Karlíně. Rok 1910.
Celkový pohled na školu na Lyčkově náměstí v Karlíně. Rok 1910.
Průhled Urxovou ulicí na Lyčkovo náměstí v Karlíně. Rok 1910.
Průhled Urxovou ulicí na Lyčkovo náměstí v Karlíně. Rok 1910.
Společnost Breitfeld, Daněk & Co. vyráběla stroje pro cukrovary, jejichž rozmach v té době začínal. Do roku 1871 uzavřela firma zakázky na více než 100 cukrovarů. Na snímku továrna, kde je dnes newsroom Economia. Nedatováno.
Společnost Breitfeld, Daněk & Co. vyráběla stroje pro cukrovary, jejichž rozmach v té době začínal. Do roku 1871 uzavřela firma zakázky na více než 100 cukrovarů. Na snímku továrna, kde je dnes newsroom Economia. Nedatováno.
Průhled Palackého ulicí (dnes Křižíkova) v Karlíně. Rok 1910.
Průhled Palackého ulicí (dnes Křižíkova) v Karlíně. Rok 1910.
Pohled na Karlínské náměstí s parkovou úpravou, kašnou a s kostelem Cyrila a Metoděje. Nedatováno.
Pohled na Karlínské náměstí s parkovou úpravou, kašnou a s kostelem Cyrila a Metoděje. Nedatováno.
Pohled na opravu jímky plavební komory u ostrova Štvanice poškozené nánosy ledu ve vltavském korytu. V pozadí Negrelliho viadukt. Rok 1909.
Pohled na opravu jímky plavební komory u ostrova Štvanice poškozené nánosy ledu ve vltavském korytu. V pozadí Negrelliho viadukt. Rok 1909.
Pohled na betonové odvodňovací potrubí na zamrzlém vltavském rameni mezi Korunním a Rohanským ostrovem pod Helmovými mlýny. V pozadí provizorní dřevěný most. Rok 1909.
Pohled na betonové odvodňovací potrubí na zamrzlém vltavském rameni mezi Korunním a Rohanským ostrovem pod Helmovými mlýny. V pozadí provizorní dřevěný most. Rok 1909.
Pohled na stavbu plavebních komor u ostrova Štvanice. V pozadí Negrelliho viadukt. Rok 1910.
Pohled na stavbu plavebních komor u ostrova Štvanice. V pozadí Negrelliho viadukt. Rok 1910.
Pohled na přístav v Karlíně při rozšiřování v letech 1889 až 1893. Vlevo Pobřežní ulice, vpravo Rohanský ostrov.
Pohled na přístav v Karlíně při rozšiřování v letech 1889 až 1893. Vlevo Pobřežní ulice, vpravo Rohanský ostrov.
Kolorovaná pohlednice. Žižkova třída, dnes Pernerova ulice. Nedatováno.
Kolorovaná pohlednice. Žižkova třída, dnes Pernerova ulice. Nedatováno.
Pohled do Křižíkovy (Palackého) ulice od křižovatky s ulicí Sadovou (dnes Ke Štvanici) k východu. Rok 1900.
Pohled do Křižíkovy (Palackého) ulice od křižovatky s ulicí Sadovou (dnes Ke Štvanici) k východu. Rok 1900.
Pohled do Palackého ulice (dnes Křižíkova) směrem k východu. Vpravo průčelí továrny Breitfeld - Daněk. Rok 1900.
Pohled do Palackého ulice (dnes Křižíkova) směrem k východu. Vpravo průčelí továrny Breitfeld - Daněk. Rok 1900.
Pohled na prodej uhlí v Karlíně při uhelné kalamitě, březen 1900.
Pohled na prodej uhlí v Karlíně při uhelné kalamitě, březen 1900.
Pohled na vltavský břeh v Karlíně a Rohanský ostrov. Vpravo kostel sv. Cyrila a Metoděje. V popředí holešovický břeh. Rok 1923.
Pohled na vltavský břeh v Karlíně a Rohanský ostrov. Vpravo kostel sv. Cyrila a Metoděje. V popředí holešovický břeh. Rok 1923.
Pohled na holešovické nábřeží z provizorního dřevěného mostu přes Štvanici (předchůdce Hlávkova mostu) k východu. V pozadí Negrelliho viadukt. Únor 1906.
Pohled na holešovické nábřeží z provizorního dřevěného mostu přes Štvanici (předchůdce Hlávkova mostu) k východu. V pozadí Negrelliho viadukt. Únor 1906.
Pohled na vrch Vítkov. V popředí vlevo domy u trati. V pozadí vlevo Karlín s kostelem sv. Cyrila a Metoděje. Rok 1900.
Pohled na vrch Vítkov. V popředí vlevo domy u trati. V pozadí vlevo Karlín s kostelem sv. Cyrila a Metoděje. Rok 1900.
Pohled na nábřežní průčelí domů v Pobřežní ulici v Karlíně. Březen 1927.
Pohled na nábřežní průčelí domů v Pobřežní ulici v Karlíně. Březen 1927.
Pohled na Karlínský přístav při Pobřežní ulici u východního konce Rohanského ostrova. V pozadí železniční most na Rohanský ostrov, pěší lávka a karlínská porážka. Březen 1927.
Pohled na Karlínský přístav při Pobřežní ulici u východního konce Rohanského ostrova. V pozadí železniční most na Rohanský ostrov, pěší lávka a karlínská porážka. Březen 1927.
Soutěž v rybolovné technice na Hřišti Stráže bezpečnosti. Rok 1938.
Soutěž v rybolovné technice na Hřišti Stráže bezpečnosti. Rok 1938.
Náhradní scéna Prozatímního divadla v Karlínském varieté. Rok 1939.
Náhradní scéna Prozatímního divadla v Karlínském varieté. Rok 1939.
Výstavba úředních budov na Invalidovně v Praze-Karlíně. 1946.
Výstavba úředních budov na Invalidovně v Praze-Karlíně. 1946.
Slavnostní přejmenování Královské třídy na Sokolovskou. Na snímku ministr školství a osvěty Zdeněk Nejedlý při projevu. Březen 1948.
Slavnostní přejmenování Královské třídy na Sokolovskou. Na snímku ministr školství a osvěty Zdeněk Nejedlý při projevu. Březen 1948.
"Sbratření" dělníků a vojáků pod symbolem přilby a kladiva. Rok 1949.
"Sbratření" dělníků a vojáků pod symbolem přilby a kladiva. Rok 1949.
Rozsvícený vánoční strom na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1950.
Rozsvícený vánoční strom na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1950.
Pouliční hodiny a rozsvícený vánoční strom na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1950.
Pouliční hodiny a rozsvícený vánoční strom na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1950.
Restaurace U Zábranských v Křižíkově ulici, kde se dne 15. září 1920 sešel sbor dělnictva z továren a politických organizací Velké Prahy. Na této schůzi bylo odhlasováno konání XIII. sjezdu, na němž se levice sociální demokracie ustavila jako samostatná strana a stala se základem příští KSČ.
Restaurace U Zábranských v Křižíkově ulici, kde se dne 15. září 1920 sešel sbor dělnictva z továren a politických organizací Velké Prahy. Na této schůzi bylo odhlasováno konání XIII. sjezdu, na němž se levice sociální demokracie ustavila jako samostatná strana a stala se základem příští KSČ.
Ukončení první etapy výstavby tunelu mezi Žižkovem a Karlínem. Rok 1951.
Ukončení první etapy výstavby tunelu mezi Žižkovem a Karlínem. Rok 1951.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Rok 1948.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Rok 1948.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Nedatováno.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Rok 1976.
Autobusové nádraží Florenc na východním okraji Karlína. Rok 1976.
Nově otevřená benzinová čerpací stanice na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1960.
Nově otevřená benzinová čerpací stanice na Cyrilometodějském náměstí. Rok 1960.
Pamětní deska na domě č. 13 v Sokolovské ulici v Karlíně, kde sídlilo vedení KSČ v letech 1923 až 1938. Rok 1979.
Pamětní deska na domě č. 13 v Sokolovské ulici v Karlíně, kde sídlilo vedení KSČ v letech 1923 až 1938. Rok 1979.
Studenti gymnázia v Karlíně při úklidu na sídlišti Invalidovna. Rok 1985.
Studenti gymnázia v Karlíně při úklidu na sídlišti Invalidovna. Rok 1985.
Letecký pohled z 15. srpna 2002 na zaplavený Karlín v Praze, Hlávkův most a Florenc.
Letecký pohled z 15. srpna 2002 na zaplavený Karlín v Praze, Hlávkův most a Florenc.
Pohled na Sokolovskou ulici u metra Florenc, vlevo Česká spořitelna. Srpen 2002.
Pohled na Sokolovskou ulici u metra Florenc, vlevo Česká spořitelna. Srpen 2002.
48/100