Oficiální veřejnou premiéru měla Škoda 110 Super Sport v Klatovech v červenci 1971 u příležitosti Rallye Vltava. Vzadu si všimněte také prototypu Tatry 613.
Oficiální veřejnou premiéru měla Škoda 110 Super Sport v Klatovech v červenci 1971 u příležitosti Rallye Vltava. Vzadu si všimněte také prototypu Tatry 613.
Práce na autě začaly už v roce 1970 a první a nakonec i jediný prototyp byl dokončen v květnu 1971. V plánu přitom bylo vyrobit nejméně čtyři prototypy a začít i malosériovou výrobu.
Práce na autě začaly už v roce 1970 a první a nakonec i jediný prototyp byl dokončen v květnu 1971. V plánu přitom bylo vyrobit nejméně čtyři prototypy a začít i malosériovou výrobu.
Auto s typovým označením Š 724 bylo na svou dobu a místo vzniku designově naprosto netypické a vyvolávalo řadu rozporuplných reakcí.
Auto s typovým označením Š 724 bylo na svou dobu a místo vzniku designově naprosto netypické a vyvolávalo řadu rozporuplných reakcí.
Předmětem debat byla především světla, a to jak ta zadní, tak i přední, kde byla elektricky ovládaná výklopná rampa se šesti reflektory.
Předmětem debat byla především světla, a to jak ta zadní, tak i přední, kde byla elektricky ovládaná výklopná rampa se šesti reflektory.
Auto mělo motor uložený vzadu na pomocném rámu, platforma byla nová, ačkoliv třeba zavěšení kol sdílel Super Sport po úpravách se sériovou Škodou 110 L. Stejný vůz poskytl i převodovku, motor byl ze 110 L Rallye.
Auto mělo motor uložený vzadu na pomocném rámu, platforma byla nová, ačkoliv třeba zavěšení kol sdílel Super Sport po úpravách se sériovou Škodou 110 L. Stejný vůz poskytl i převodovku, motor byl ze 110 L Rallye.
Původně měl motor 54 kW, pak se do auta dostala silnější jednotka se 76,5 kW, s níž auto umělo i přes 210 km/h.
Původně měl motor 54 kW, pak se do auta dostala silnější jednotka se 76,5 kW, s níž auto umělo i přes 210 km/h.
Stejně ale skončilo jako muzejní exponát, na snímku v Autosalonu Škoda, který v 70. letech suploval roli továrního muzea.
Stejně ale skončilo jako muzejní exponát, na snímku v Autosalonu Škoda, který v 70. letech suploval roli továrního muzea.
V roce 1981 si však auta všimli filmaři a vybrali si jej do snímku Upír z Feratu. Při té příležitosti jej výtvarník Theodor Pištěk výrazně upravil, použil nová pevná přední světla a černý lak karoserie.
V roce 1981 si však auta všimli filmaři a vybrali si jej do snímku Upír z Feratu. Při té příležitosti jej výtvarník Theodor Pištěk výrazně upravil, použil nová pevná přední světla a černý lak karoserie.
Při natáčení snímku auto řídil i Stanislav Cinkl, vývojář ze Škodovky, který řídil i původní 110 Super Sport a podílel se na jeho vývoji.
Při natáčení snímku auto řídil i Stanislav Cinkl, vývojář ze Škodovky, který řídil i původní 110 Super Sport a podílel se na jeho vývoji.
Za volantem Dagmar Veškrnová, na tomto snímku je ale dobře vidět, jak se do Super Sportu a později Feratu nastupovalo, odklápěla se celá střední část karoserie.
Za volantem Dagmar Veškrnová, na tomto snímku je ale dobře vidět, jak se do Super Sportu a později Feratu nastupovalo, odklápěla se celá střední část karoserie.
V rámci propagace filmu se auto objevilo i na některých výstavách, na snímku Feratu je opět vidět unikátní mechanismus dveří. Kryt motoru se mimochodem také odklápěl celý, jen na opačnou stranu než dveře.
V rámci propagace filmu se auto objevilo i na některých výstavách, na snímku Feratu je opět vidět unikátní mechanismus dveří. Kryt motoru se mimochodem také odklápěl celý, jen na opačnou stranu než dveře.
Ferat Vampire RSR existuje dodnes a je součástí mladoboleslavského muzea Škody.
Ferat Vampire RSR existuje dodnes a je součástí mladoboleslavského muzea Škody.
Ačkoliv tedy Škoda 110 Super Sport vznikla deset let před Feratem, proslavila avantgardně tvarované kupé až jeho přestavba do krvežíznivého filmového stroje.
Ačkoliv tedy Škoda 110 Super Sport vznikla deset let před Feratem, proslavila avantgardně tvarované kupé až jeho přestavba do krvežíznivého filmového stroje.
V roce 2016 se Ferat objevil na scéně znovu, Škoda speciálním lakováním závodní Fabie R5 Jana Kopeckého připomínala 35 let od původního filmu.
V roce 2016 se Ferat objevil na scéně znovu, Škoda speciálním lakováním závodní Fabie R5 Jana Kopeckého připomínala 35 let od původního filmu.
Oproti původnímu bílému kupé přibylo kromě pevných předních světel i zadní křídlo, kola BBS působí dodnes exoticky.
Oproti původnímu bílému kupé přibylo kromě pevných předních světel i zadní křídlo, kola BBS působí dodnes exoticky.
Kabina se ale oproti Super Sportu nezměnila, za povšimnutí stojí šestice budíků, mimochodem při otevření dveří se mírně odklopí i volant a přístrojová deska.
Kabina se ale oproti Super Sportu nezměnila, za povšimnutí stojí šestice budíků, mimochodem při otevření dveří se mírně odklopí i volant a přístrojová deska.
4/18