Automobilka RAF byla v Rize ustanovena teprve v roce 1955, předtím působila jako opravna nebo výrobce klasických autobusů. Už v roce 1957 vyjely první prototypy, RAF 10 s technikou Pobědy byl jedním z nich.
Automobilka RAF byla v Rize ustanovena teprve v roce 1955, předtím působila jako opravna nebo výrobce klasických autobusů. Už v roce 1957 vyjely první prototypy, RAF 10 s technikou Pobědy byl jedním z nich.
Větší RAF 10 se stal lepší volbou, a na jeho základě tak od roku 1959 začaly kusově vznikat modely RAF 977.
Větší RAF 10 se stal lepší volbou, a na jeho základě tak od roku 1959 začaly kusově vznikat modely RAF 977.
V roce 1961 započala jejich sériová výroba pod označením RAF 977D a už s jednodílným čelním sklem.
V roce 1961 započala jejich sériová výroba pod označením RAF 977D a už s jednodílným čelním sklem.
Poháněl ho 2,4litrový benzinový čtyřválec z Volhy 21, síla byla přenášena na zadní kola.
Poháněl ho 2,4litrový benzinový čtyřválec z Volhy 21, síla byla přenášena na zadní kola.
Auto mělo trambusovou koncepci a jeho vzorem byl, co se designu týká, i Volkswagen T1.
Auto mělo trambusovou koncepci a jeho vzorem byl, co se designu týká, i Volkswagen T1.
Toto už je odvozený RAF 977EM, luxusní minibus především pro turistické oblasti.
Toto už je odvozený RAF 977EM, luxusní minibus především pro turistické oblasti.
Existovala i verze 977 s motorem s nižším kompresním poměrem a nižším výkonem pro taxislužby.
Existovala i verze 977 s motorem s nižším kompresním poměrem a nižším výkonem pro taxislužby.
Auta se nadále vyráběla v Rize, ačkoliv výrobce uvažoval už nad novým závodem.
Auta se nadále vyráběla v Rize, ačkoliv výrobce uvažoval už nad novým závodem.
Počátkem 70. let začalo testování nového typu RAF 2203, toto je jedna z předsériových verzí.
Počátkem 70. let začalo testování nového typu RAF 2203, toto je jedna z předsériových verzí.
Původně se vybíralo mezi trambusovou a kapotovanou karoserií, nakonec zvítězila ta první.
Původně se vybíralo mezi trambusovou a kapotovanou karoserií, nakonec zvítězila ta první.
RAF 2203 Latvija se začal dělat v únoru 1976 spolu s otevřením nové továrny asi 45 km od Rigy s kapacitou 17 tisíc aut ročně.
RAF 2203 Latvija se začal dělat v únoru 1976 spolu s otevřením nové továrny asi 45 km od Rigy s kapacitou 17 tisíc aut ročně.
RAF 2203 měl v útrobách motor z Volhy 24, stejné auto propůjčilo i komponenty zavěšení, ale třeba přední odpružení bylo z Čajky.
RAF 2203 měl v útrobách motor z Volhy 24, stejné auto propůjčilo i komponenty zavěšení, ale třeba přední odpružení bylo z Čajky.
Design byl ve své době docela moderní, autu pomohla i nabídka výrazných pastelových barev.
Design byl ve své době docela moderní, autu pomohla i nabídka výrazných pastelových barev.
Opět se vyráběla i odvozená sanitka, na dvě stě se jich dostalo i do Československa.
Opět se vyráběla i odvozená sanitka, na dvě stě se jich dostalo i do Československa.
Toto už je RAF 22038 Latvija, modernizace z roku 1987, která vyřešila některé nedostatky na podvozku nebo antikorozní ochraně.
Toto už je RAF 22038 Latvija, modernizace z roku 1987, která vyřešila některé nedostatky na podvozku nebo antikorozní ochraně.
Později z něj byla odvozena i třináctimístná verze pro taxislužby.
Později z něj byla odvozena i třináctimístná verze pro taxislužby.
Koncem 80. let se ale spolu s rozpadem Sovětského svazu začala nad autem stahovat mračna.
Koncem 80. let se ale spolu s rozpadem Sovětského svazu začala nad autem stahovat mračna.
V 90. letech se automobilka snažila zaujmout i novými verzemi, mezi nimi i valníkem 33111 s jednoduchou...
V 90. letech se automobilka snažila zaujmout i novými verzemi, mezi nimi i valníkem 33111 s jednoduchou...
... a 3311 s dvojitou kabinou. Ani ty ale nepomohly a RAF v roce 1997 zkrachoval.
... a 3311 s dvojitou kabinou. Ani ty ale nepomohly a RAF v roce 1997 zkrachoval.
RAF M1 byl jedním ze dvou prototypů přelomu 80. a 90. let, který měl ukázat budoucí cestu lotyšské automobilky.
RAF M1 byl jedním ze dvou prototypů přelomu 80. a 90. let, který měl ukázat budoucí cestu lotyšské automobilky.
1/32