

Na snímku z výstavy Bolest těch druhých je dílo Příchozí od Františka Nováka, který zohledňuje zkušenosti ze zaměstnání v azylovém centru pro lidi bez domova i tradici dřevěných betlémů.


Dílo Clause-Otta Paeffgena, který žil v letech 1933 až 2019.


Na snímku je dílo Školka od Kateřiny Lysovenkové.


Socha Casting a Dark Democracy od Tima Shawa parafrázuje fotografii Američany mučeného vězně v iráckém žaláři Abú Ghrajb, která byla zveřejněna roku 2004.


Na snímku je dílo Bílá nemoc od Kamily Ženaté.


Malba Zjevení III od Gottfrieda Helnweina. Na velkoformátovém plátnu stojí chlapi v oblecích nad dívkou. Není jasné, zda spí, nebo je mrtvá. Pohledy mužů s deformovanými obličeji jsou zneklidňující.


Pohled do výstavy Bolest těch druhých. Vpravo opět dílo Příchozí od Františka Nováka.


A ještě detail Příchozích od Františka Nováka.


Vlevo je Čekání na Norimberk od Hanse Petra Aluermanna, vpravo Vertikální figury od Nikity Kadana.


Jedna z prvních válečných fotografií. Výjev nazvaný Údolí stínu smrti pořídil Angličan Roger Fenton na Krymu v roce 1855, za konfliktu mezi carským Ruskem a Osmanskou říší.


Diváky na výstavě vítají rudočerné fotografie seskládané do tvaru připomínajícího hákový kříž.


Fotografie Otevřená rána od Stanleyho Greena.


Mesiáš přijde v zimě od Chaima Sokola.


Marsel Onysko: Esoteric Club.


Nick Ut: The Napalm Girl, 1972.


Ali Arkady: Polibek smrti.
4/25






