

Fronta k londýnskému klubu Printworks se táhne stovky metrů. V půlce února se tu koná česká akce nazvaná Let It Roll on Tour a hala s kapacitou 6000 lidí hlásí vyprodáno měsíce dopředu.


Ještě před deseti lety se tu tiskly populární deníky Daily Mail nebo Evening Standard, od roku 2017 jsou Printworks centrem britské elektronické hudby.


Každý víkend sem míří vyšší tisíce tancechtivých, industriální kulisy ale uhranuly například i štábu loňského noir thrilleru The Batman, který se zčásti odehrává právě v syrových prostorách vysloužilé tiskárny.


Většina lidí už je uvnitř, když se na hlavním pódiu zjevuje tajemná bytost jménem Eva.


„To je průvodkyně rasy robotů, kteří putují vesmírem, aby našli nový domov. Vlastní planetu si totiž zničili,“ vysvětluje Zdeněk Souček alias DJ Suki, zakladatel festivalu Let It Roll.


Chvíli před jedenáctou hodinou večerní dunění zacyklených beatů utichá, před hlavním pódiem je tělo na tělo. Všechny oči se upírají na scénu, v rukou připravené mobilní telefony. Projekční plochou prolétá vesmírný koráb.


Postava jménem Eva k davu nejdřív promlouvá z obrazovky, ve finále se zhmotní na pódiu v podobě obrovské nafukovací dekorace. Publikum, oslovované zásadně „immortalz“, tedy nesmrtelní, šílí. Na scénu vstupují hlavní hvězdy večera, rakouské duo Camo & Krooked. Celé to působí jako žitá počítačová hra.


Printworks za světla. Londýnský klub letos pravděpodobně čeká poslední sezona. Proti zbourání objektu se sice zvedla silná nevole, kulturní obec ale čelí nadnárodnímu developerovi. Dostat termín na pronájem Printworks však nebylo samozřejmostí, ani když nad klubem nevisela hrozba konce.


Zorganizovat tady party je pro všechny přítomné splněný sen. I pro Zdeňka Součka z Let it Roll.


Historicky první Let It Roll roku 2002 hostil klub Mlejn v pražských Stodůlkách, přišlo 500 lidí. Vloni v Milovicích (na snímku) už jich bylo 30 tisíc.


„Vloni už se rozpočet přiblížil 100 milionům korun,“ vzpomíná Zdeněk Souček na první ročník po pandemické pauze.


Vizuální stránka je pro pořadatele Let It Roll stejně důležitá jako ta hudební.


Do dekorací investují kolem čtvrtiny rozpočtu, tedy přes dvě desítky milionů korun, což je pro většinu festivalů suma z žánru science fiction.


„O výraznou stylizaci jsme se snažili od začátku,“ líčí Souček, že jeho vizí bylo odlišit Let It Roll od ostatních akcí.


„Vizuál každý rok rozvíjíme. Nejdřív šlo jen o pódia, teď už designujeme prakticky celý areál,“ objasňuje.


Let It Roll dnes vyprodává, co může.


Platí to pro loňský ročník, nedávnou show ve slavném londýnském klubu i halovou verzi Let It Roll Winter, která se koná tento víkend v pražských Letňanech.
16/20

