

Nový Mercedes GLC byl k cestě do Stuttgartu a zpět jako dělaný, jeho test najdete na stránkách Garáž.cz


Kousek od vstupu nepřehlédněte bronzovou sochu ikonického pilota Juana Manuela Fangia v životní velikosti s jeho závodním speciálem W196, do kterého si můžete i sednout


Jméno Mercedes získaly vozy Daimler-Benz díky Emilu Jellinekovi, rakousko-uherskému podnikateli a prodejci aut této značky, který jí pomohl na výsluní. Složil tak poctu své dceři


Předválečné vozy Daimler-Benz byly v duchu té doby obrovské koráby (většinou prašných) silnic


Moderní meziválečný automobil měl žebřinové šasi, motor vpředu a pohon zadních kol. Některé automobilky si na tento základ nechávaly šít „obleky na míru“ u slavných karosáren, Mercedes však nikoliv


Meziválečné období se neslo v duchu elegance a luxusu. Prakticky tak určily směřování celé budoucnosti značky


Sportovní elegance dvacátých let podle Mercedesu: kompaktní model 10/40 PS Sport a velký cestovní model SS 27/225 PS


Opulentní model 770 diktoval úroveň luxusu v celých třicátých letech, jeho výroba skončila v závěru druhé světové války


Mercedes SSK (bílý vůz) byl nejrychlejším autem přelomu 20. a 30. let minulého století. Díky kompresorovému sedmilitrovému šestiválci produkujícímu až 300 koní a 680 Nm uháněl skoro 200 km/h


Padesátá léta se nesla ve znamení sportovní elegance, došlo však i na kompaktní a vyloženě užitkové vozy


Sportovní 300 SL byl jedním z nejkrásnějších a nejrychlejších aut své doby, do značné míry definoval pojem „supersport“


Na kupé 300 SL navázal neméně krásný roadster, který neodmyslitelně patřil do výbavy každé hollywoodské hvězdy té doby


Vrcholná verze 300 SLR byla uhlazená závodní varianta, která se však skutečné závodní vřavy nikdy nedočkala. Vůz sloužil jeho konstruktérovi Rudolfu Uhlenhautovi jako služební vůz, s nímž křižoval Německo neskutečnými rychlostmi (i na dnešní dobu)


Model 300 generace W186 byl v 50. letech minulého století vlajkovou lodí automobilky


Mercedes 300 W186 se nabízel i v elegantní verzi kabriolet


Mercedes vyrábí také sanitní vozy, v pozadí je jeden z prvních modelů, v popředí pak lékařský vůz pro šampionát F1


Kompaktní model 190E oddaně sloužil i v řadách německé policie


Mercedes nestaví jen luxusní auta, ale také užitková, a to v různých úpravách – například jako hasičský vůz


Víceúčelový terénní Unimog může být upravený na sněžnou rolbu


Nemusíte mít tituly z prestižních vysokých škol, abyste v práci dostali jako služebák Mercedes


Mercedes, to jsou také autobusy všeho druhu


Mercedes patří k průkopníkům bezpečnosti. S nárazovými testy začínali již v době, kdy ostatní ochranu posádky vůbec neřešili, také jako první přišli s mnoha bezpečnostními systémy (ABS, předpínače bezpečnostních pásů, airbagy a mnohé další)


Tento model 300 byl speciálně upraven na pojízdnou laboratoř, která za jízdy sbírala data


Aby to ale dokázala, musela být kabelem přímo propojená za testovacím vozem a musela ho následovat v poměrně těsné vzdálenosti


Mercedes 600 Pullmann, ta nejluxusnější limuzína pro nadané a vyvolené – a často také pro ty, co za své vrcholné postavení zaplatili krví jiných


Mercedes 500 SL princezny Diany a slavný Papamobil Jana Pavla II.


Vidět tahle ikonická závodní auta pospolu, to je blaho pro každého fanouška rychlých kol


Aerodynamický monopost W196R pro Formuli 1 (1954 a 1955), se kterým jezdili Juan Manuel Fangio a Stirling Moss


Stirling Moss s vozem 300 SLR v roce 1955 zajel Mille Miglia, šestnáctisetkilometrový závod kolem napříč Itálií, průměrnou rychlostí 158 km/h (na běžných silnicích!). Startoval přesně v 7:22


300 SL speciálně upravený pro závod Carrera Panamericana 1952, nejnáročnější vytrvalostní podnik, jehož trať vedla podél západního pobřeží celé Jižní Ameriky. Karl Kling a Hans Klenk s tímto vozem přesvědčivě zvítězili, nejdřív ale museli přežít brutální srážku s velkým ptákem v rychlosti přes 200 km/h, proto se na čelním skle objevila ochranná mříž


Vítězný monopost Formule E Nycka de Vriese a také vítězný speciál AMG GT3 Maxi Götze


Závodní oddělení Mercedesu má za sebou dekády kontinuálního vývoje, na výsledcích je to znát


Dva speciály pro Le Mans: CLK-GTR (jeho vývoj trval pouhých 128 dní a Mercedes s ním pak mezi cestovními vozy naprosto dominoval) a Sauber C9 (s takovým závodil i Michael Schumacher)


Moderní závodní vozy Mercedes zahrnují formule, cesťáky, placky, ale také tahače


Brutální T80 od Ferdinanda Porsche se své šance získat rychlostní rekord (někde na úrovni 750 km/h) nikdy nedočkal, speciál W125 upravený ze závodní formule rozjel Rudolf Caracciola v lednu 1938 na 432,7 km/h


Experimentální prototyp C111 sloužil jako základ pro testování různých druhů pohonu včetně Wankelova motoru. Škoda, že na jeho sériovou produkci nikdy nedošlo


Koncept F400 Carving byl inspirovaný carvingový lyžemi, proto se do zatáčky dokázal naklonit. Kombinoval tak to nejlepší z aut (bezpečí plechů kolem řidiče) a motorek (fyzičtější zážitek z jízdy)


Koncept kupé F200 předvedl mnoho inovací v čele s řízením joystickem (což se naštěstí neujalo), velkoprostorový koncept F100 zase ukazoval představu o ideálním rodinném voze


Koncept hypersportu s motorem z monopostu F1 je dalším důkazem nezdolnosti německých inženýrů, kteří spojili takřka neslučitelné
31/39

