Praotcem dnešních Cherokee byl Jeep Wagoneer uvedený v roce 1962.
Praotcem dnešních Cherokee byl Jeep Wagoneer uvedený v roce 1962.
V 60. a 70. letech byly v Americe v módě nápodoby předválečných dřevěných karoserií.
V 60. a 70. letech byly v Americe v módě nápodoby předválečných dřevěných karoserií.
Interiér a výbava byly na svou dobu luxusní. Zahrnovaly klimatizaci a posilovač řízení.
Interiér a výbava byly na svou dobu luxusní. Zahrnovaly klimatizaci a posilovač řízení.
Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
S druhou generací Cherokee se Jeep trefil do černého. Stala se klasikem žánru a definovala moderní SUV.
S druhou generací Cherokee se Jeep trefil do černého. Stala se klasikem žánru a definovala moderní SUV.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
Na titulu Off-road roku 1984 se shodly všechny hlavní americké časopisy, což se nikdy předtím nestalo.
Na titulu Off-road roku 1984 se shodly všechny hlavní americké časopisy, což se nikdy předtím nestalo.
Co udělalo z teréňáku SUV, byla integrace zesílených nosníků do karoserie. Vůz byl nižší a karoserie tužší než dřívější konstrukce na rámu, což zlepšilo jízdní vlastnosti na asfaltu. Půltunové snížení hmotnosti přitom razantně snížilo spotřebu paliva.
Co udělalo z teréňáku SUV, byla integrace zesílených nosníků do karoserie. Vůz byl nižší a karoserie tužší než dřívější konstrukce na rámu, což zlepšilo jízdní vlastnosti na asfaltu. Půltunové snížení hmotnosti přitom razantně snížilo spotřebu paliva.
Obě nápravy byly tuhé, ale nově vedené čtveřicí vzájemně se křížících ramen. To zpřesňovalo vedení kol na asfaltu a omezovalo riziko převrácení v terénu. Nápravu Quadra Link používalo několik dalších generací Cherokee i Grand Cherokee.
Obě nápravy byly tuhé, ale nově vedené čtveřicí vzájemně se křížících ramen. To zpřesňovalo vedení kol na asfaltu a omezovalo riziko převrácení v terénu. Nápravu Quadra Link používalo několik dalších generací Cherokee i Grand Cherokee.
Základní verze pohonu 4x4 Command Trac se připínala natvrdo, posloužila tedy jen na kluzkém povrchu. Vyšší verze Selec Trac měla otevřený středový diferenciál s uzávěrkou. Redukční převodovkou byly vybavené všechny verze.
Základní verze pohonu 4x4 Command Trac se připínala natvrdo, posloužila tedy jen na kluzkém povrchu. Vyšší verze Selec Trac měla otevřený středový diferenciál s uzávěrkou. Redukční převodovkou byly vybavené všechny verze.
Původní verze interiéru ještě odkazovala na sedmdesátá léta, působila však útulně.
Původní verze interiéru ještě odkazovala na sedmdesátá léta, působila však útulně.
V devadesátých letech přišel pragmatičtější styl, dnes nejčastěji přezdívaný "plastic fantastic".
V devadesátých letech přišel pragmatičtější styl, dnes nejčastěji přezdívaný "plastic fantastic".
Přestože mezitím přicházela na trh modernější a méně okoukaná auta, neutuchající obliba udržela druhou generaci v prodeji osmnáct let.
Přestože mezitím přicházela na trh modernější a méně okoukaná auta, neutuchající obliba udržela druhou generaci v prodeji osmnáct let.
Jelikož byl mezitím uvedený větší Grand Cherokee, další generace Jeepu Cherokee z roku 2002 se trochu zmenšila a v Americe přejmenovala na Liberty.
Jelikož byl mezitím uvedený větší Grand Cherokee, další generace Jeepu Cherokee z roku 2002 se trochu zmenšila a v Americe přejmenovala na Liberty.
Hlavní technickou novinkou bylo nezávislé zavěšení předních kol a diesel od italského VM Motori. Záliba v plastech se přenesla i na exteriér.
Hlavní technickou novinkou bylo nezávislé zavěšení předních kol a diesel od italského VM Motori. Záliba v plastech se přenesla i na exteriér.
Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
Vrátila se k původnímu jménu Cherokee, ale designem se od slavné minulosti rázně odřízla.
Vrátila se k původnímu jménu Cherokee, ale designem se od slavné minulosti rázně odřízla.
Zejména přední maska přetavila motivy klasiků do nečekané podoby.
Zejména přední maska přetavila motivy klasiků do nečekané podoby.
Zásadní změnou byl přechod na kompaktní platformu společnou s Alfou Romeo Giulietta. Příčně uložený agregát, výchozí pohon předních kol a čtyřkolka připínaná elektronicky řízenou spojkou.
Zásadní změnou byl přechod na kompaktní platformu společnou s Alfou Romeo Giulietta. Příčně uložený agregát, výchozí pohon předních kol a čtyřkolka připínaná elektronicky řízenou spojkou.
Spojka však byla dimenzovaná robustněji a v krajní situaci přenesla na zadní kola skutečně všechnu dostupnou sílu motoru, což konkurenční systémy zdaleka nedokázaly. Také stabilizace uměla jemněji pracovat s přenosem síly při vyvěšení jednoho kola na nápravě.
Spojka však byla dimenzovaná robustněji a v krajní situaci přenesla na zadní kola skutečně všechnu dostupnou sílu motoru, což konkurenční systémy zdaleka nedokázaly. Také stabilizace uměla jemněji pracovat s přenosem síly při vyvěšení jednoho kola na nápravě.
Zvýšená varianta Trailhawk dokonce nabídla zadní uzávěrku a přídavný redukční převod, který musel být složitě včleněn do předního i zadního diferenciálu. V příčně uložené převodovce na něj nebylo místo.
Zvýšená varianta Trailhawk dokonce nabídla zadní uzávěrku a přídavný redukční převod, který musel být složitě včleněn do předního i zadního diferenciálu. V příčně uložené převodovce na něj nebylo místo.
Zpracování interiéru poskočilo dopředu spíše o dvacet let než o deset.
Zpracování interiéru poskočilo dopředu spíše o dvacet let než o deset.
29/36