Výstava v Míčovně začíná „slavobránou“. Obrazy Dominika Formana mapují české sklárny a porcelánky – často už nefunkční.
Výstava v Míčovně začíná „slavobránou“. Obrazy Dominika Formana mapují české sklárny a porcelánky – často už nefunkční.
Detail díla kolekce objektů Desatero onanie od Markéty Špundové, kterou autorka vytvořila jako revoltu proti biblickému výkladu Desatera. V něm se zaměřila na zboření mýtu škodlivé samohany, která je v klasickém výkladu zakazována jako závadná. Její manifest je kolekcí soch, které jsou připomínkou přirozené sexuality a zdůrazněním samolásky.
Detail díla kolekce objektů Desatero onanie od Markéty Špundové, kterou autorka vytvořila jako revoltu proti biblickému výkladu Desatera. V něm se zaměřila na zboření mýtu škodlivé samohany, která je v klasickém výkladu zakazována jako závadná. Její manifest je kolekcí soch, které jsou připomínkou přirozené sexuality a zdůrazněním samolásky.
Zpochybňováním konstrukčních metod a přehodnocováním schopnosti materiálů odhalit svou pravou povahu přichází Tadeáš Podracký s novou metodologií tvorby. Podracký použil k výrobě recyklované kusy skla. Střepy skla jsou k sobě lepeny volně tak, aby tvar rostl organicky a aby byla zachována křehkost a rozbitost materiálu.
Zpochybňováním konstrukčních metod a přehodnocováním schopnosti materiálů odhalit svou pravou povahu přichází Tadeáš Podracký s novou metodologií tvorby. Podracký použil k výrobě recyklované kusy skla. Střepy skla jsou k sobě lepeny volně tak, aby tvar rostl organicky a aby byla zachována křehkost a rozbitost materiálu.
Milan Pekař se během svého doktorského studia zabýval výzkumem efektujících glazur. Vznikly tak stovky malých testovacích váziček. Jejich instalace volně odkazuje k „porcelánovým pokojům“, které byly v době, kdy byl porcelán jedním ze symbolů luxusu a bohatství, nedílnou součástí šlechtických sídel
Milan Pekař se během svého doktorského studia zabýval výzkumem efektujících glazur. Vznikly tak stovky malých testovacích váziček. Jejich instalace volně odkazuje k „porcelánovým pokojům“, které byly v době, kdy byl porcelán jedním ze symbolů luxusu a bohatství, nedílnou součástí šlechtických sídel
Skleničky a váza Symboll pro Lasvit od studia LLEV. Dlouhodobou snahou členů studia je najít způsob, jak dílo nechat splynout s přírodními procesy. Neopakovatelný povrch skla s otiskem růstu mycelia odkazuje na živelnost přírody bez limitů. Ke vzniku této limitované edice přispěla brněnská společnost Mykilio, která vyrábí substrát s myceliem a už je výrobcem i všech forem pro celou kolekci Symboll, nacházející se v portfoliu značky Lasvit.
Skleničky a váza Symboll pro Lasvit od studia LLEV. Dlouhodobou snahou členů studia je najít způsob, jak dílo nechat splynout s přírodními procesy. Neopakovatelný povrch skla s otiskem růstu mycelia odkazuje na živelnost přírody bez limitů. Ke vzniku této limitované edice přispěla brněnská společnost Mykilio, která vyrábí substrát s myceliem a už je výrobcem i všech forem pro celou kolekci Symboll, nacházející se v portfoliu značky Lasvit.
Novodobou interpretací tradičních sklářských brusů a řezů je kolekce ABC, kterou pro Rückl navrhl český sklářský výtvarník Rony Plesl. Každá sklenička nese jedno písmeno, číslovku nebo speciální znak, které umožňují poskládat si vlastní sdělení.
Novodobou interpretací tradičních sklářských brusů a řezů je kolekce ABC, kterou pro Rückl navrhl český sklářský výtvarník Rony Plesl. Každá sklenička nese jedno písmeno, číslovku nebo speciální znak, které umožňují poskládat si vlastní sdělení.
Stolky z kolekce Utopia od designéra Johana Pertla vypadají jako vytesané z ledu. Pertl je ručně modeluje ze skla speciální autorskou technikou. Díky inovované metodě litého skla spotřebuje méně materiálu a urychlí tavení v peci, což snižuje zátěž pro životní prostředí a objevuje nové možnosti formování. Na Pertlově stolku pak stojí váza Abyss designéra Jana Plecháče, která je první vlaštovkou nové vize pro tradiční karlovarskou sklárnu. Navazuje v ní na tradici ručního broušení i na schopnost tavit unikátní odstíny skloviny. Zároveň je vůbec nejtěžším kusem skla, který se kdy v Moseru podařilo ručně vyfouknout.
Stolky z kolekce Utopia od designéra Johana Pertla vypadají jako vytesané z ledu. Pertl je ručně modeluje ze skla speciální autorskou technikou. Díky inovované metodě litého skla spotřebuje méně materiálu a urychlí tavení v peci, což snižuje zátěž pro životní prostředí a objevuje nové možnosti formování. Na Pertlově stolku pak stojí váza Abyss designéra Jana Plecháče, která je první vlaštovkou nové vize pro tradiční karlovarskou sklárnu. Navazuje v ní na tradici ručního broušení i na schopnost tavit unikátní odstíny skloviny. Zároveň je vůbec nejtěžším kusem skla, který se kdy v Moseru podařilo ručně vyfouknout.
Dílo Entropie Venduly Kvíz Radostové. Trilogie je úvahou nad odkazem legendární porcelánové manufaktury Royal Dux Bohemia, která od roku 1853 vyrábí vyhlášené figurky z porcelánu. Firma za ně získala hned několik světových ocenění a dodnes patří k vyhledávaným aukčním položkám. Videozáznam zachycuje rozpad nevypálených porcelánových sošek v akváriu naplněném vodou, kdy se vše odehrává v reálném čase bez zrychlení.
Dílo Entropie Venduly Kvíz Radostové. Trilogie je úvahou nad odkazem legendární porcelánové manufaktury Royal Dux Bohemia, která od roku 1853 vyrábí vyhlášené figurky z porcelánu. Firma za ně získala hned několik světových ocenění a dodnes patří k vyhledávaným aukčním položkám. Videozáznam zachycuje rozpad nevypálených porcelánových sošek v akváriu naplněném vodou, kdy se vše odehrává v reálném čase bez zrychlení.
11/12