Řada 356 začala prvními prototypy v roce 1948 a vydržela ve výrobě ještě po debutu nestárnoucího 911.Rakouská poštovní známka Ferdinand Porsche z roku 1975.Z bočního pohledu je podoba prototypů KdF s pozdějším VW ještě markantnější – snad až na mírně odlišnou záď a absenci nárazníků.Dobový barevný snímek nejvyšších hodnostářů Třetí říše: jediným mužem bez uniformy je Ferdinand Porsche, předvádějící model jedné ze svých konstrukcí.Společnost Austro-Daimler vznikla jako dceřiný podnik německého Daimleru, továrnu měla ve Vídeňském Novém Městě, a Porsche sem nastoupil v první dekádě minulého století.Ferdinand Porsche (vpravo v obleku) s říšským kancléřem Adolfem Hitlerem nad podvozkovou skupinou nového lidového KdF.První prototypové KdF ještě neměly zadní okna, ale tvar karosérie už neomylně odkazoval na finální podobu.Ferdinand Porsche se synem u otevřeného sportovního modelu, který stál u počátků generací rychlých vozidel, nesoucích jeho jméno.Motocyklová továrna Zündapp mohla vstoupit na předválečný automobilový trh aerodynamickým modelem s motorem vzadu. Koncept se jmenoval Porsche Typ 12, ale výroby se nedočkal.Výřez z předválečné propagační tiskoviny, nabádající německé obyvatelstvo, aby spořilo pravidelnými splátkami na nový KdF. Válka ovšem vše zhatila…Ferdinand_Porsche, závodnice Eliška Junková a konstruktér Hans_Ledwinka na Masarykově okruhu v Brně, 1935.Odkaz Ferdinanda Porscheho nesl jako štafetu jeho syn Ferdinand, všeobecně nazývaný Ferry.Snad nejtypičtější fotografie Ferdinanda Porscheho: konstruktér vystřídal rakousko-uherské, československé a německé občanství.Austro-Daimler Sascha vznikl po první světové válce a přinesl továrně mnoho cenných vítězství.
NaN/14