

Řada 356 začala prvními prototypy v roce 1948 a vydržela ve výrobě ještě po debutu nestárnoucího 911.


Rakouská poštovní známka Ferdinand Porsche z roku 1975.


Z bočního pohledu je podoba prototypů KdF s pozdějším VW ještě markantnější – snad až na mírně odlišnou záď a absenci nárazníků.


Dobový barevný snímek nejvyšších hodnostářů Třetí říše: jediným mužem bez uniformy je Ferdinand Porsche, předvádějící model jedné ze svých konstrukcí.


Společnost Austro-Daimler vznikla jako dceřiný podnik německého Daimleru, továrnu měla ve Vídeňském Novém Městě, a Porsche sem nastoupil v první dekádě minulého století.


Ferdinand Porsche (vpravo v obleku) s říšským kancléřem Adolfem Hitlerem nad podvozkovou skupinou nového lidového KdF.


První prototypové KdF ještě neměly zadní okna, ale tvar karosérie už neomylně odkazoval na finální podobu.


Ferdinand Porsche se synem u otevřeného sportovního modelu, který stál u počátků generací rychlých vozidel, nesoucích jeho jméno.


Motocyklová továrna Zündapp mohla vstoupit na předválečný automobilový trh aerodynamickým modelem s motorem vzadu. Koncept se jmenoval Porsche Typ 12, ale výroby se nedočkal.


Výřez z předválečné propagační tiskoviny, nabádající německé obyvatelstvo, aby spořilo pravidelnými splátkami na nový KdF. Válka ovšem vše zhatila…


Ferdinand_Porsche, závodnice Eliška Junková a konstruktér Hans_Ledwinka na Masarykově okruhu v Brně, 1935.


Odkaz Ferdinanda Porscheho nesl jako štafetu jeho syn Ferdinand, všeobecně nazývaný Ferry.


Snad nejtypičtější fotografie Ferdinanda Porscheho: konstruktér vystřídal rakousko-uherské, československé a německé občanství.


Austro-Daimler Sascha vznikl po první světové válce a přinesl továrně mnoho cenných vítězství.
2/14

