

Dílo Jany Bernartové se jmenuje Takhle voní 0 0 255. Číslice odkazují na barevnou škálu RGB (red green blue). Site specific instalace nutí člověka znovu vnímat nejen barvy, ale i vůně. A vyvolává otázky po tom, jak naše vjemy překládají objektivy kamer a perspektiva (z druhé strany zdi je možné pozorovat barvu tak, jak ji snímá fotoaparát na stativu.


Obraz nemusí být jen dvojrozměrná záležitost. Co kdyby jím šlo projít? / Kateřina Štenclová, bez názvu (2023, site-specific instalace).


Když se budete dívat dlouho, uslyšíte „rytmus“. / Tom Kotík, Rytmus prostoru (2023, site-specific instalace).


Je umělecké dílo zajímavé a působivé, i když už není originální? Zbyněk Baladrán vystavuje několikanásobné kopie. Jarmark umění z roku 2023.


Baladrán patří k nejvýznamnějším českým umělcům současnosti. Kromě něj Petříček do GHMP přizval i Evu Koťátkovou, Kateřinu Šedou a další.


Pohled do expozice Myšlení obrazem v Galerii hlavního města Prahy.


Kateřina Šedá a díla, která vznikla ve spolupráci s obyvateli vesnice Nošovice. Umění jim pomáhá smířit se s tím, že jejich domov narušila stavba továrny automobilky.


Jeden z „průchodů“ do výstavy.


Procvičovat vnímání, jako by to byl sval. Při jednom pohledu na dílo Martina Velíška vidíme stín židle a myslíme si, že někde za plentou musí být její „předobraz“. Jenže tak jednoduché to není.


Pohled na díla Kateřiny Štenclové a Toma Kotíka.


Díla Julie Kopové a Václava Krůčka.
6/11

