Slavnostním poklepáním začala 11. ledna 2024 rozsáhlá rekonstrukce Masarykova nádraží v PrazeMinistr dopravy Martin Kupka (ODS) při zahájení rekonstrukce Masarykova nádražíDlouho plánovaná a očekávaná rekonstrukce „Masaryčky“ oficiálně začalaMísto současných sedmi kolejí budou vlaky přijíždět po devítiTemné zákoutí centra Prahy se definitivně proměníVznikne i nový vestibul a odpočinková plochaCelkem 84% nákladů uhradí Evropská uniePřestavba vyjde na 3,39 miliardy korunHistorické, a již opravené průčelí nádraží bude zachovánoHistorické, a již opravené průčelí nádraží bude zachovánoNad kolejištěm vznikne platforma pro lepší spojení s Florencí Masarykovo nádraží je nejstarším nádražím v metropoliDenně jím projde až 30.000 cestujícíchNádraží bude po přestavbě trati z Prahy do Kladna a Letiště Václava Havla v Ruzyni výchozí stanicí dráhy na letištěNejvýraznější změnou oproti nynějšímu stavu bude nová platforma, která překlene celé kolejištěLidem umožní přejít z Florence do Hybernské ulice a z Masarykova na hlavní nádražíV sousedství Masarykova nádraží stojí nedávno dokončená budova, která vzbudila velké emoceAutorkou je světoznámá architektka Zaha Hadidová a její studio„Zlatý“ komplex budov bude přímo navazovat na zrekonstruované nádražíHotová zlatá budova od architektonického studia Zaha HadidHotová zlatá budova od architektonického studia Zaha Hadid
NaN/21