Dominantou vítězného návrhu je dřevěná střešní konstrukce.Studio rozdělilo Vrchlického sady – park v okolí hlavního nádraží – na tři části: kulturní zónu, „Nádražní náměstí“ a zónu pro doplňkové aktivity.Pro srovnání: toto je aktuální pohled na vchod do hlavního nádraží v Praze.Vizualizace výstupu z podzemního parkoviště blízko zastávek tramvají směrem ke křižovatce „U Bulhara“.Součástí Nového Hlaváku bude i nová tramvajová trať, která povede od Národního muzea do Wilsonovy a Washingtonovy ulice.Budoucí pohled na hlavní nádraží z Vrchlického sadů.Návrh pracuje i se zlepšením podmínek pro pěší a cyklisty.Úprava hlavního nádraží má zlepšit napojení na pozemní hromadnou dopravu a ulevit přetížené trati mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.Předpokládaný začátek rekonstrukce je v roce 2028 a podle předběžných odhadů by měla stát asi dvě miliardy korun.Výhled na hlavní nádraží z jeřábu.Aktuální pohled do interiéru hlavního nádraží v Praze.Podle vítězného návrhu má být část nádražní haly odbourána.To, že by na cestující pod dřevěnou konstrukcí mohlo pršet, architekti vyvracejí.Rekonstrukci už má za sebou historická Fantova kavárna, která se nachází v patře.Vizualizace změn v rámci rozsahu vnitřních vyhřívaných prostor.
NaN/15