

Dominantou vítězného návrhu je dřevěná střešní konstrukce.


Studio rozdělilo Vrchlického sady – park v okolí hlavního nádraží – na tři části: kulturní zónu, „Nádražní náměstí“ a zónu pro doplňkové aktivity.


Pro srovnání: toto je aktuální pohled na vchod do hlavního nádraží v Praze.


Vizualizace výstupu z podzemního parkoviště blízko zastávek tramvají směrem ke křižovatce „U Bulhara“.


Součástí Nového Hlaváku bude i nová tramvajová trať, která povede od Národního muzea do Wilsonovy a Washingtonovy ulice.


Budoucí pohled na hlavní nádraží z Vrchlického sadů.


Návrh pracuje i se zlepšením podmínek pro pěší a cyklisty.


Úprava hlavního nádraží má zlepšit napojení na pozemní hromadnou dopravu a ulevit přetížené trati mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.


Předpokládaný začátek rekonstrukce je v roce 2028 a podle předběžných odhadů by měla stát asi dvě miliardy korun.


Výhled na hlavní nádraží z jeřábu.


Aktuální pohled do interiéru hlavního nádraží v Praze.


Podle vítězného návrhu má být část nádražní haly odbourána.


To, že by na cestující pod dřevěnou konstrukcí mohlo pršet, architekti vyvracejí.


Rekonstrukci už má za sebou historická Fantova kavárna, která se nachází v patře.


Vizualizace změn v rámci rozsahu vnitřních vyhřívaných prostor.
2/15

