

Nádraží Vyšehrad postavili v roce 1872 na takzvané Pražské spojovací dráze mezi Hlavním a Smíchovským nádražím.


Samotná secesní budova pak byla vystavěna v letech 1904 až 1905 podle projektu Antonína Balšánka, spoluautora Obecního domu.


Pro mimopražské: nádraží Vyšehrad míjíte při jízdě vlakem po pravé straně, než vjedete na železniční most přes Vltavu ve směru z Prahy.


Lépe si lze budovu prohlédnout z ulice, nachází se hned vedle tramvajové zastávky Albertov.


Místo zchátralé budovy nádraží Vyšehrad vznikne projekt mikrobytů. Stojí za ním developer a investor Milorad Miško Miškovič.


„Stav budovy je skutečně žalostný, ale díky naší zkušenosti z revitalizací jak Karlína, Libně nebo Smíchova věříme, že z tohoto projektu uděláme architektonický skvost hlavního města Prahy,“ říká Miškovič.


Takto by to mělo po rekonstrukci vypadat.


Vizualizace nádraží Vyšehrad.


Vizualizace nádraží Vyšehrad.


Záchranu secesní budovy a dostavbu další části má na starosti studio Archina Design architekta Ivo Nahálky. „Mikrobytový“ dům by měl vyjít zhruba na 700 milionů korun.


Nádraží přestalo sloužit dopravě na konci května 1960 a od té doby chátrá.


Návrh počítá se 170 mikrobyty a ateliéry o ploše mezi 20 až 43 metry čtverečními, přičemž většina jednotek nepřesáhne plochu 25 metrů.


Cena těchto mikrobytů se má pohybovat v rozmezí mezi pěti a šesti miliony korun.


Celý projekt pouze s malometrážními byty je v Česku stále ještě novinkou – v zahraničí jde však o populární a úspěšný typ rezidenčního bydlení.
13/14

