

Mercedes-Benz 220 SE představoval první „vzorek“ nových kupé. Výrobce jej po několika letech nahradil výkonnějším.


SEb představoval splnění nejnáročnějších snů, a to nejen vznešené dámy na sedadle spolujezdce.


Koncernový výrobek pod rozkvetlými stromy – svým způsobem reklamní klišé, ale dodnes elegantní…


Otevřený 220 SEb přišel půl roku po premiéře kupé, přesněji řečeno na podzim 1961.


Třebaže se v některých zdrojích můžeme setkat s údajem o pětimístné konfiguraci, reálně byl SEb určený pro čtveřici cestujících, ideálně ovšem pro dva…


Proslavená klopená zatáčka koncernové testovací dráhy, kde mohly vysokou rychlostí a bezpečně jezdit i autobusy.


SEb zde funguje jako „nosič“ jedinečného vidlicového osmiválce, připraveného do nových W116 a R107.


Buď lehce romantizující nádech nebo barevný posun: kupé SEb působí naprosto státnicky!


Ještě jednou záď třiapůllitrového osmiválce: model nehýřil extravagantnostmi, nepotřeboval se podbízet – a přesto vypadal v kteroukoliv dobu důstojně!


Ve srovnání s nejluxusnější řadou sedanů je jasně vidět, jaký krok vpřed nový SEb znamenal…


Kupé a kabriolety se staly hvězdou světových autosalónů, třebaže bylo jen málo těch, kteří si je mohli dovolit…


Mimořádně elegantní tmavomodrý metalický lak kupé SEb, jak jej jeho majitel představil na jedné z jihočeských veteránských jízd v roce 2012.


Možná s námi nebudete souhlasit, ale velkým mercedesům slušely tmavší či zcela tmavé a mimořádně důstojné odstíny.
16/17



