V Německu, nedaleko Düsseldorfu, je zvláštní les. Už 25 let v něm je umístěno 50 automobilových veteránů, o které se nikdo nestará.
V Německu, nedaleko Düsseldorfu, je zvláštní les. Už 25 let v něm je umístěno 50 automobilových veteránů, o které se nikdo nestará.
Výrobky člověka si postupně bere zpátky příroda, v lepším stavu by přitom auta měla velkou cenu.
Výrobky člověka si postupně bere zpátky příroda, v lepším stavu by přitom auta měla velkou cenu.
Jde o zvláštní projekt sběratele Michaela Frölicha. Ten v roce 2000, v rok svých padesátin, koupil 50 aut stejně starých jako on. Umístil je do svého soukromého lesa a nechal je svému osudu. Mezi auty je i Jaguar XK120.
Jde o zvláštní projekt sběratele Michaela Frölicha. Ten v roce 2000, v rok svých padesátin, koupil 50 aut stejně starých jako on. Umístil je do svého soukromého lesa a nechal je svému osudu. Mezi auty je i Jaguar XK120.
Po 25 letech jsou auta shnilá a neopravitelná, třeba tohle EMW z dávno zaniklé továrny.
Po 25 letech jsou auta shnilá a neopravitelná, třeba tohle EMW z dávno zaniklé továrny.
Času a podmínkám neodolává ani Porsche 356. Mezi sběrateli by přitom mělo velkou hodnotu.
Času a podmínkám neodolává ani Porsche 356. Mezi sběrateli by přitom mělo velkou hodnotu.
Sám autor nápadu říká, že jde o uměleckou instalaci s přesahem do filozofie. Chce ukázat pomíjivost techniky a nadvládu přírody.
Sám autor nápadu říká, že jde o uměleckou instalaci s přesahem do filozofie. Chce ukázat pomíjivost techniky a nadvládu přírody.
A příroda opravdu vládne. Auta reziví, hnijí, rozpadají se…
A příroda opravdu vládne. Auta reziví, hnijí, rozpadají se…
Lesu se říká „hřbitov aut“ nebo automauzoleum. Nicméně není veřejně přístupný, jde o Frölichův soukromý pozemek.
Lesu se říká „hřbitov aut“ nebo automauzoleum. Nicméně není veřejně přístupný, jde o Frölichův soukromý pozemek.
V minulosti sběratele popotahovaly úřady. Prý jde o nelegální skládku.
V minulosti sběratele popotahovaly úřady. Prý jde o nelegální skládku.
V lese se nachází různá auta. Ikonická „kachna“, Moskvič i Rolls‑Royce. Společný mají pouze rok výroby - 1950.
V lese se nachází různá auta. Ikonická „kachna“, Moskvič i Rolls‑Royce. Společný mají pouze rok výroby - 1950.
Za 25 let trvání projektu sešla nejen auta, ale i sám sběratel.
Za 25 let trvání projektu sešla nejen auta, ale i sám sběratel.
Najít lze i jeden z prvních vozů polské automobilky FSO - Fabryka Samochodów Osobowych. Konkrétně model FSO Varšava.
Najít lze i jeden z prvních vozů polské automobilky FSO - Fabryka Samochodów Osobowych. Konkrétně model FSO Varšava.
O auta se v lese nikdo nijak nestará. Majitel z nich pouze na začátku odstranil provozní kapaliny kvůli ekologii.
O auta se v lese nikdo nijak nestará. Majitel z nich pouze na začátku odstranil provozní kapaliny kvůli ekologii.
Buick ještě s původní poznávací značkou z Minnesoty.
Buick ještě s původní poznávací značkou z Minnesoty.
Kráska na kapotě australského Holdenu. Ani tato značka už neexistuje, zanikla před 4 lety.
Kráska na kapotě australského Holdenu. Ani tato značka už neexistuje, zanikla před 4 lety.
Rolls Royce po 25 letech bez péče ztrácí svou velkolepost.
Rolls Royce po 25 letech bez péče ztrácí svou velkolepost.
Uvnitř Rolls Royce čeká strašidelné překvapení. Figurína královny Alžběty a tehdy ještě prince Charlese.
Uvnitř Rolls Royce čeká strašidelné překvapení. Figurína královny Alžběty a tehdy ještě prince Charlese.
1/19