

V Německu, nedaleko Düsseldorfu, je zvláštní les. Už 25 let v něm je umístěno 50 automobilových veteránů, o které se nikdo nestará.


Výrobky člověka si postupně bere zpátky příroda, v lepším stavu by přitom auta měla velkou cenu.


Jde o zvláštní projekt sběratele Michaela Frölicha. Ten v roce 2000, v rok svých padesátin, koupil 50 aut stejně starých jako on. Umístil je do svého soukromého lesa a nechal je svému osudu. Mezi auty je i Jaguar XK120.


Po 25 letech jsou auta shnilá a neopravitelná, třeba tohle EMW z dávno zaniklé továrny.


Času a podmínkám neodolává ani Porsche 356. Mezi sběrateli by přitom mělo velkou hodnotu.


Sám autor nápadu říká, že jde o uměleckou instalaci s přesahem do filozofie. Chce ukázat pomíjivost techniky a nadvládu přírody.


A příroda opravdu vládne. Auta reziví, hnijí, rozpadají se…


Lesu se říká „hřbitov aut“ nebo automauzoleum. Nicméně není veřejně přístupný, jde o Frölichův soukromý pozemek.


V minulosti sběratele popotahovaly úřady. Prý jde o nelegální skládku.


V lese se nachází různá auta. Ikonická „kachna“, Moskvič i Rolls‑Royce. Společný mají pouze rok výroby - 1950.


Za 25 let trvání projektu sešla nejen auta, ale i sám sběratel.


Cadillac je s podzimem zapadaný listím.


Najít lze i jeden z prvních vozů polské automobilky FSO - Fabryka Samochodów Osobowych. Konkrétně model FSO Varšava.


Ani Fordy nejsou nesmrtelné.


O auta se v lese nikdo nijak nestará. Majitel z nich pouze na začátku odstranil provozní kapaliny kvůli ekologii.


Buick ještě s původní poznávací značkou z Minnesoty.


Kráska na kapotě australského Holdenu. Ani tato značka už neexistuje, zanikla před 4 lety.


Rolls Royce po 25 letech bez péče ztrácí svou velkolepost.


Uvnitř Rolls Royce čeká strašidelné překvapení. Figurína královny Alžběty a tehdy ještě prince Charlese.
9/19

