

Ostře červený prototyp Miury P 400 před budovou továrny Lamborghini


Jednoduchá záď vyzařuje dynamiku a svalnaté pojetí designu, odpovídající špičkovým parametrům vozidla


Přístrojový štít prototypu Miury: napravo šestice přístrojů, očím řidiče se nabízejí jen hodnoty rychloměru a otáčkoměru


Montáž v prosvětlených prostorech továrny Lamborghini: na snímku vozy před dokončením a řada připravených agregátů…


Ojedinělý zkušební roadster se do série nedostal. Můžeme si všimnout mírných odchylek v zádi vozu. Za pozornost stojí i zvýrazněné nápisy Pirelli na pneumatikách. Reklama, co jiného…


Rentgenová kresba ukazuje nejen interiér Miury, ale také absenci zavazadelníku i monumentální vidlicový dvanáctiválec


Schůzka velikánů: nad hotovou Miurou v expozici ženevského autosalónu 1966 debatují Ferruccio Lamborghini (vlevo) a Giuseppe „Nuccio“ Bertone. Je zajímavé, že se exotický supersport představil v expozici studia Bertone, nikoliv továrny Lamborghini!


Ferruccio Lamborghini vedle své nejnovější kreace, pojmenované podle proslulého chovatele bojových plemen býků do španělské corridy


Ještě jednou montáž: třebaže máme k dispozici jen tovární černobílý snímek, dá se usoudit na preferenci světlých a ostrých barevných tónů. Tmavé odstíny jsou vzácností


Miura v sériovém provedení a v jednom z nejčastějších barevných odstínů. Kromě oranžové si zákazníci oblíbili i červenou a jasně žlutou


Téměř čtyřlitrový vidlicový dvanáctiválec se nachází příčně před zadní nápravou a v prvním provedení supersportu dává 350 koní


Ještě jednou autor šatu nové Miury. Bertoneho výtvor se prodával sedm let, celkem vzniklo 763 exemplářů
12/12

