

Designér Jiří Král na vývoji Supertatry spolupracoval se svým otcem Václavem.


Původní palubní deska byla sestavena narychlo, tomu odpovídá i její syrovost.


Pro hlavní světla z BMW 850 neviděl Václav Král alternativu.


Žádná jiná nebyla dostatečně úzká na to, aby autu zůstaly "přimhouřené oči".


Palubní deska u třetí Supertatry už vypadala honosněji. K lepšímu výsledku jí chybělo protažení až do dveří.


Jiří Král vysvětluje, že zadní deska umístěná v motoru usměrňovala proudění vzduchu tak, aby účinněji chladil válce.


Třetí vyrobená Supertatra má jako jediná klimatizaci.


Disky kol vyrobila na zakázku firma OZ Racing.


Václav Král pro ně jel svým Favoritem na hranici do Rozvadova, kam mu je firma přivezla ze Švýcarska. Jiří Král vzpomíná, že se sada čtyř kol do škodovky málem nevešla.


Jedině černý vůz má na kapotě logo Tatra.


Bílý exemplář nese logo MTX...


... stejně jako první Supertatra.


Všechna okna jsou vyrobena na zakázku, boční jsou v rámu napevno.


Odvětrávání interiéru není dořešeno, odvádět vzduch by podle Jiřího Krále šlo například klikami.


Řadicí páka pochází z Tatry 613.


Středová konzola s ovladači v prvním prototypu Supertatry.


Univerzální ovladač firmy Lucas.


Přístroje na palubní desce pocházejí z Tatry i Škody.


Boční směrovka je vyrobená v Sovětském svazu.


Zadní světla mají základ v Tatře 613, jsou však přeskupena a chybí jim ohyb na konci.


K bílé Tatře si její majitel objednal jiné koncovky výfuku.


Původně se počítalo s tím, že zadní světla pro Supertatru dostanou speciální tvar. Z finančních důvodů k tomu nakonec nedošlo.


Poslední Supertatra se vstřikováním byla jediná, která neměla na středovém tunelu sytič.


První prototyp měl ještě hrdlo nádrže v motorovém prostoru, číslo dvě jej má už vyvedené na boku.


Základem laminátové karoserie je ocelová trubková konstrukce.


Laminát je živý materiál, na některých místech jsou po letech patrné šrouby.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatry MTX byly v kopřivnickém muzeu jen na návštěvě, ve stálé expozici k vidění nejsou.


Tatra MTX v době, kdy ji Václav Král teprve tvořil.


Tatra MTX v době, kdy ji Václav Král teprve tvořil.


Tatra MTX v době, kdy ji Václav Král teprve tvořil.


Tatra MTX v době, kdy ji Václav Král teprve tvořil.


Václav Král s japonskými novináři koncem 80. let v dílně v Roztokách u Prahy.


Skica Supertatry od Václava Krále.


Tatra MTX v kopřivnickém muzeu.
19/41

