

Nedostatek vody odkrývá tajemství jinak skrytá pod vodní hladinou.


Nízká hladina je způsobena nepříznivou hydrologickou situací, která panuje takřka po celý rok 2025.


Od léta musela být pozastavena lodní doprava mezi Kořenskem a Podolskem.


Podle mluvčí Povodí Vltavy Pavlíny Mertl není situace kritická. V minulosti byla hladina i na nižších úrovních.


Podolský most byl postaven mezi lety 1939 a 1943 jako náhrada starého řetězového mostu…


...jehož zbytky se dochovaly vedle mostu nového.


Přítoky do přehrady jv nezvyklé podobě.


Hladina vody v nádrži Orlík bude do konce roku 2025 udržována pod
kótou 339,00 m n. m.


Za železobetonovým mostem vykukují z klidné hladiny pozůstatky starého mostu.


V okolí Podolska a Temešváru se hladina posunula o desítky metrů.


Lodě, které za standardních podmínek kotví u břehu, jsou uprostřed bahenní pouště.


Povodí Vltavy sníženou hladinu využije k realizaci stavby přístavních stání pro pracovní plavidla na Zvíkově. Stavba byla původně plánována na konec roku 2026…


..."Samovolný pokles hladiny orlické nádrže nám však umožňuje změnit harmonogram stavby a díky této změně pak nebude nutné mimořádně snižovat hladinu Orlíku v závěru příštího roku,“ říká generální ředitel státního podniku Povodí Vltavy Petr Kubala.


Základy původního empírového řetězového mostu, který se klenul nad Vltavou u Podolska v letech 1848–1960. O patnáct let později byl sestaven u obce Stádlec na Lužnici.
1/15

