Závodní Jawa 750 vychází ze sériové "sedmistovky", zepředu vypadá jako běžné auto.
Závodní Jawa 750 vychází ze sériové "sedmistovky", zepředu vypadá jako běžné auto.
Zrenovovaný vůz měl slavnostní premiéru v Národním technickém muzeu v Praze...
Zrenovovaný vůz měl slavnostní premiéru v Národním technickém muzeu v Praze...
Jaroslav Větvička celý život obdivoval mercedesy, v posledních letech se však zaměřil také na veterány domácí výroby.
Jaroslav Větvička celý život obdivoval mercedesy, v posledních letech se však zaměřil také na veterány domácí výroby.
Podobu přístrojové desky naštěstí zachytila jedna z dobových fotografií, restaurátoři tak měli poměrně přesnou předlohu.
Podobu přístrojové desky naštěstí zachytila jedna z dobových fotografií, restaurátoři tak měli poměrně přesnou předlohu.
Objem motoru byl zvětšen ze 700 na 750 cm3, aby plně využil možností vypsané závodní kategorie.
Objem motoru byl zvětšen ze 700 na 750 cm3, aby plně využil možností vypsané závodní kategorie.
Obě Jawy 750 ze startu 1000 mil československých se tento týden potkaly v Národním technickém muzeu.
Obě Jawy 750 ze startu 1000 mil československých se tento týden potkaly v Národním technickém muzeu.
Před devadesáti lety s vozem startoval motocyklový závodník Antonín Vitvar.
Před devadesáti lety s vozem startoval motocyklový závodník Antonín Vitvar.
Letos se za jeho volant posadí nový majitel Jaroslav Větvička.
Letos se za jeho volant posadí nový majitel Jaroslav Větvička.
Z původního auta se dochovala příď, zadní část byla dotvořena s pomocí projekce do dobové fotografie.
Z původního auta se dochovala příď, zadní část byla dotvořena s pomocí projekce do dobové fotografie.
15/16