

Závodní Jawa 750 vychází ze sériové "sedmistovky", zepředu vypadá jako běžné auto.


Zrenovovaný vůz měl slavnostní premiéru v Národním technickém muzeu v Praze...


.. po devadesáti letech od startu slavného závodu.


Jaroslav Větvička celý život obdivoval mercedesy, v posledních letech se však zaměřil také na veterány domácí výroby.


Podobu přístrojové desky naštěstí zachytila jedna z dobových fotografií, restaurátoři tak měli poměrně přesnou předlohu.


Zadní ploutev závodní Jawy 750 měří přes dva metry.


Objem motoru byl zvětšen ze 700 na 750 cm3, aby plně využil možností vypsané závodní kategorie.


Obě Jawy 750 ze startu 1000 mil československých se tento týden potkaly v Národním technickém muzeu.


Motor měl výkon 27 koní.


Vůz jel maximální rychlostí 130 km/h.


Pohotovostní hmotnost je 690 kilogramů.


Před devadesáti lety s vozem startoval motocyklový závodník Antonín Vitvar.


I tenkrát měl na dveřích startovní číslo 3.


Letos se za jeho volant posadí nový majitel Jaroslav Větvička.


Rekonstrukce zabrala novému majiteli skoro čtyři roky.


Z původního auta se dochovala příď, zadní část byla dotvořena s pomocí projekce do dobové fotografie.
16/16

