

První závod 1000 mil československých odstartoval v roce 1933 a startovalo se rovněž z Opletalovy ulice, kde sídlí Autoklub.


Letos soutěží 120 vozů. Na start se řadí podle objemu motoru. Z akce se stal veteránský happening, hraje kapela, modelky vynesou dobové kostýmy.


Několik málo vozů se účastnilo závodu, který se poprvé konal v roce 1933.


Ze závodu se stala tradice. Někteří účastníci jsou tu pravidelně, vždy ale dorazí také nováčci.


1000 mil československých


Monumentální Walter 6 B rodiny Volfů.


Už z dálky vyčnívá nad ostatními veterány. A co teprve, když se nastartuje...


Praga Mignon z roku 1916.


Elegantní Tatra 87, výjimečné aerodynamické auto.


Závodní Praga Alfa, která v roce 1933 závod 1000 mil československých vyhrála.


Kolem Jawy 750 Jaroslava Větvičky, která prošla čerstvou renovací, se neustále tvořil hlouček.


Aero 662 vyhrálo závod v roce 2022.


Čerstvý přírůstek ve sbírce Národního technického muzea. Aero 662 po sběrateli Jaromíru Nezvalovi.


Vůz byl odcizen a dlouho o něm nikdo nevěděl.


Má výraznější patinu, ale také kouzlo.


V NTM poprvé sestavili výhradně dámskou posádku. Dámy vyrážejí v Jawě Minor Roadster.


Jawa 750 z roku 1934 je unikát, závodil v ní Antonín Vitvar.


Renovace trvala Jaroslavu Větvičkovi čtyři intenzivní roky.


Jaquar Mark IV má novou střechu, jinak je ale v původním stavu.


Charizmatická Tatra 97 z roku 1938.


Na startu se objevilo i několik Citroënů, třeba tento krásný Traction Avant z roku 1955.


Nizozemská posádka ve Vauxhallu.


Fanoušci veteránů se najdou i mezi nejmladší generací.


Interiér Zbrojovky Z4 Roadster


Ford V8 z roku 1937 má karoserii v původním stavu, má krásnou patinu.


Vozů značky MG je na startu vždy docela dost...


... ale Aerovek jakbysmet.


Bugatti 37 rodiny Profeldů


Praga Piccolo, prvním majitelem byl herec Ferenc Futurista.
3/52












