

První závod 1000 mil československých odstartoval v roce 1933 a startovalo se rovněž z Opletalovy ulice, kde sídlí Autoklub.


Letos soutěží 120 vozů. Na start se řadí podle objemu motoru. Z akce se stal veteránský happening, hraje kapela, modelky vynesou dobové kostýmy.


Několik málo vozů se účastnilo závodu, který se poprvé konal v roce 1933.


Ze závodu se stala tradice. Někteří účastníci jsou tu pravidelně, vždy ale dorazí také nováčci.


1000 mil československých


Monumentální Walter 6 B rodiny Volfů.


Už z dálky vyčnívá nad ostatními veterány. A co teprve, když se nastartuje...


Praga Mignon z roku 1916.


Elegantní Tatra 87, výjimečné aerodynamické auto.


Závodní Praga Alfa, která v roce 1933 závod 1000 mil československých vyhrála.


Kolem Jawy 750 Jaroslava Větvičky, která prošla čerstvou renovací, se neustále tvořil hlouček.


Aero 662 vyhrálo závod v roce 2022.


Čerstvý přírůstek ve sbírce Národního technického muzea. Aero 662 po sběrateli Jaromíru Nezvalovi.


Vůz byl odcizen a dlouho o něm nikdo nevěděl.


Má výraznější patinu, ale také kouzlo.


V NTM poprvé sestavili výhradně dámskou posádku. Dámy vyrážejí v Jawě Minor Roadster.


Jawa 750 z roku 1934 je unikát, závodil v ní Antonín Vitvar.


Renovace trvala Jaroslavu Větvičkovi čtyři intenzivní roky.


Jaquar Mark IV má novou střechu, jinak je ale v původním stavu.


Charizmatická Tatra 97 z roku 1938.


Na startu se objevilo i několik Citroënů, třeba tento krásný Traction Avant z roku 1955.


Nizozemská posádka ve Vauxhallu.


Fanoušci veteránů se najdou i mezi nejmladší generací.


Interiér Zbrojovky Z4 Roadster


Ford V8 z roku 1937 má karoserii v původním stavu, má krásnou patinu.


Vozů značky MG je na startu vždy docela dost...


... ale Aerovek jakbysmet.


Bugatti 37 rodiny Profeldů


Praga Piccolo, prvním majitelem byl herec Ferenc Futurista.
24/52












