

Samolepka snad ani není nutná, jezdit se musí docela svižně, jinak hrozí penále za čas.


Nejprve je nutné vyzvednout startovní číslo a itinerář.


Pak proběhne prohlídka auta. Posádka brčálového Citiga ještě netuší, že zvítězí v kategorii benzin do 1000 cm3 s průměrnou spotřebou 2,89 l/100 km.


Kontrola před startem je důkladná.


Pečlivě se zkoumá mimo jiné i tlak v pneumatikách.


Pak se zapečetí nádrž i motor.


Čas startu se soutěžící dozvídají z obrazovky.


Krátký rozhovor před startem.


Zatímco některé posádky před soutěží odhazují všechnu nadbytečnou zátěž, jiné závod pojímají jako rodinný výlet.


Vítězem v kategorii dieselových aut je v letošním ročníku Octavia hatchback 2.0 TDI (85 kW), rok výroby 2023. Dosáhla průměrné spotřeby 3,15 l/100 km.


Když se do kategorie CNG přihlásí maličké Citigo, obvykle ho o vítězství nikdo nepřipraví. Průměrná spotřeba: 2,24 kg/100 km.


Rapid 1,2 TSI z roku 2017 vyhrál benzinovou třídu nad 1000 cm3 se spotřebou 3,13 l/100 km.


Enyaq nedávno získal silnější a úspornější motor. Projevilo se to na spotřebě, vítěz s ním zajel v průměru za 9,93 kWh/100 km.


Posádka Aktuálně.cz na startu první etapy v Kosmonosech.


Prvním autem na startu závodu byl "průzkumný" vůz pořadatele. Nakonec se ukázal jako nepostradatelný, silničáři na jednom místě bez ohlášení uzavřeli kus silnice a závodníky bylo nutné nasměrovat jinam.


Konec první etapy byl tradičně v areálu Škody ve Vrchlabí.


Tady byl posádkám zapsán čas příjezdu a dostaly termín startu do druhé etapy.


Po třech hodinách soustředěné jízdy přišla hodinová pauza vhod.


Aktuálně.cz na startu druhé etapy. Posádka nakonec trochu bloudila a musela nahnat čas, což se podepsalo na spotřebě. V závodě tentokrát skončila až čtvrtá.


Hlavní pořadatel soutěže Martin Kadlec při vyhlašování vítězů.


Upomínkové předměty si vítězové soutěže opravdu zasloužili.
17/21

