

Hlavní pozornost bude věnována dílu Libuše Jarcovjákové, které se v průběhu posledních let dostalo velkého zájmu v zahraničí díky řadě tamních výstav.
(Libuše Jarcovjáková, T-club, 80. léta.)


Tvorba této oceňované fotografky je fascinující nejen z hlediska osobního příběhu a schopnosti celoživotně reflektovat samu sebe skrze fotografii, ale také díky dlouhodobému zaujetí pro život lidí na okraji společnosti, jako je LGBTQ+ nebo vietnamské či romské komunity v Čechách. (Libuše Jarcovjáková, T-club, 80. léta.)


Libuše Jarcovjáková, série Pokoje a postele, 2023–2024.


Tuto fotografii zařadil Jim Jarmusch do svého výběru highlightů letošního festivalu. (Libuše Jarcovjáková, Model 1990.)


„Dostat se mezi vystavující galerie na Paris Photo je obrovský úspěch. Každoročně se o tuto příležitost ucházejí stovky galerií z celého světa, ale jen hrstka z nich dostane šanci na této prestižní akci vystavovat. Znamená to, že naše galerie byla rozpoznána pro svou vysokou kvalitu, originální uměleckou vizi a inovativní přístup k prezentaci fotografie. Máme obrovskou radost, že se nám to podařilo,“ říká zakladatelka platformy Fotograf Contemporary Markéta Kinterová.
(Libuše Jarcovjáková, Torso, Berlín, 1988.)


Vizuální protipól k dílu Libuše Jarcovjákové v prezentaci Fotograf Contemporary utvoří dílo Markéty Othové, umělkyně známé svým konceptuálním přístupem k médiu fotografie.
(Markéta Othová, Swatch, 2017.)


Tato autorka odhaluje své vnímání skrze aparát zcela ojedinělým způsobem, v němž křehkost a nejasnost věcí okolo nás vytváří nové významy, které podtrhuje záměrně minimalistická instalace. (Markéta Othová, Adele, projekt Swatch, 2017.)


Markéta Othová, Photography Lesson, 2007.


Markéta Othová, Photography Lesson, 2007.
6/9

