

10. Ford GT40 Lightweight, rok 1969, cena 188,45 milionu korun (7,865 milionu dolarů).


Auto má originální karoserii, motor a převodovku, dočkalo se také renovace do podoby jako v roce 1969. V útrobách pracuje 4,9litrový osmiválec, větší závodní úspěchy ale za sebou tento konkrétní vůz nemá.


9. Ferrari 312 T4, rok 1979, cena 192,14 milionu korun (7,655 milionu eur).


S šasi číslo 40 nastoupil jihoafrický pilot Jody Scheckter do devíti závodů mistrovství světa F1 v roce 1979 a tři z nich vyhrál. Toto je přesně ten vítězný monopost, který mu nakonec pomohl i k titulu mistra světa mezi jezdci a Ferrari mezi konstruktéry.


8. Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, rok 1956, cena 224,15 milionu korun (9,355 milionu dolarů).


Za roky stání na dvoře či spíše ve stodole majitel prodal několik dílů, naboural do auta vysokozdvižným vozíkem a údajně s ním mimo dvorek nikdy nejel. Přesto se z něj stal nejdražší vůz svého druhu.


7. Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione, rok 1960, cena 254,97 milionu korun (10,158 milionu eur).


To samozřejmě způsobilo opotřebení, takže má Ferrari za sebou nákladnou renovaci, která vrátila třeba původní lak a řadu dalších originálních detailů. Pod kapotou je benzinový dvanáctiválec Tipo 168 B.


6. Pagani Zonda LM Roadster, rok 2014, cena 265,63 milionu korun (11,086 milionu dolarů).


Šasi vozu se skládá z uhlíkových vláken a titanu, karoserie používá kompozitních materiálů. Pod kapotou je 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec spojený se sedmistupňovou sekvenční převodovkou.


5. Mercedes-Simplex 60 HP, rok 1903, cena 290,04 milionu korun (12,105 milionu dolarů).


Svého času to byl vrchol nabídky Mercedesu, který měl pod kapotou 9,2litrový čtyřválec. Zvláštní je také typem karoserie s označením Roi des Belges, kterou používala luxusní auta své doby a značí dvě sedadla ve vzadu rozšiřující se karoserii. 60 HP ji ale dostalo až během svého života, původně to bylo spíše sportovní auto.


4. Ferrari 410 Sport Spider, rok 1955, cena 311,12 milionu korun (12,985 milionu dolarů).


Podle aukční síně má auto shodná čísla motoru a v roce 2017 prošlo kompletní renovací. Pod kapotou je pětilitrový benzinový dvanáctiválec.


3. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider, rok 1938, cena 336,16 milionu korun (14,03 milionu dolarů).


Pod kapotou je 2,9litrový přeplňovaný benzinový osmiválec spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. V historii prošel tento kousek rukama mnoha renomovaných sběratelů.


2. Ferrari 250 GT SWB California Spider, rok 1960, cena 408,64 milionu korun (17,055 milionu dolarů).


Dvanáctiválec pod kapotou byl továrně naladěný do závodní specifikace, je přitom původní stejně jako převodovka a další díly. Dokonce i šedá barva a odnímatelná střecha jsou původní, majitel, který auto prodával, jej měl od roku 2008.


1. Ferrari 250 GT SWB California Spider, rok 1963, cena 428,29 milionu korun (17,875 milionu dolarů).


Auto několikrát změnilo majitele, na druhou stranu v USA jde o poměrně známý vůz, který se účastnil celé řady přehlídek elegance a prezentací, dokonce i pod oficiální hlavičkou Ferrari.
19/30

