

Situace koncernu Volkswagen je i přes dohodu s odbory na konci loňského roku nadále neutěšená.


Dohoda počítá s tím, že 35 tisíc pracovních míst zanikne ve chvíli, kdy začnou ti zaměstnanci odcházet do důchodu. Výrobní kapacity se mají snížit o 700 tisíc aut.


Jen ve Wolfsburgu by měly být zavřené dvě za čtyř stávajících linek.


Kapacita závodu se má snížit na polovinu.


Závod v Osnabrücku, kde se vyrábí T-Roc Cabrio, bude zavřený. Krouží kolem něj Číňané.


Auta se přestanou vyrábět také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.


Megalomanské dítě Ferdinanda Piëcha, vytvořené pro luxusní Phaeton, dnes okupuje elektromobil ID.3.


Naopak Škoda Auto je nyní tahounem celého koncernu VW, daří se jí plnit vytyčenou výnosnost. Nedávno začala v Mladé Boleslavi výroba Elroqu.


Ohrožené jsou určité investice, naopak rušení pracovních míst i ve vývoji koncernu VW by mohlo být příležitostí pro české vývojáře.


Kromě Mladé Boleslavi vyrábí auta Škodovka v Česku také ve Vrchlabí a Kvasinách.


Příliš se nedaří poslední dobou Porsche a pod pohrůžkou dovozních cel v USA hrozí další pokles. Třeba Macan, který je v nové generaci čistě elektrický, tak možná přece jen dostane benzinového sourozence.
11/11

