Jan Plecháč nemá za cíl tvořit hodně věcí a „zaneřádit svět dalším čurbesem“, jak říká. Místo toho má „jemné síto, jímž propadne jen málo věcí“.„Skláři jsou sveřepí lidé, kteří si k sobě jen tak někoho nepustí. Ale když vidí, že s nimi sdílíte stejné hodnoty, přijmou vás,“ říká designér. Jan Plecháč, kolekce Abyss pro Moser.Jan Plecháč a Henry Wielgus, stoly Balance of Beauty.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Circle pro Cappellini.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Neverending Glory pro Lasvit.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Neverending Glory pro Lasvit.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Zinc Cabinets, pro Spazio Rossana Orlandi.Jan Plecháč a Henry Wielgus, To Be Concrete Mirror, pro Mint Gallery.Jan Plecháč, Wire S Chair pro Kubikoff, parafráze na Panton Chair.Jan Plecháč, Pinea pro Moser.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Polygons pro Lasvit.Jan Plecháč, motorka Vášeň.Jan Plecháč, motorka Vášeň.Jan Plecháč, Microcosmos pro Moser.Jan Plecháč, Era pro Moser.Jan Plecháč, Dotty pro Moser.Jan Plecháč, Dotty pro Moser.Jan Plecháč, Icons - parafráze na slavné designové kousky.Jan Plecháč, Icons - parafráze na slavné designové kousky.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Moulds pro Lasvit.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Ondulé.Jan Plecháč, St. Polymére.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stavebnice 02.Jan Plecháč, Harmonic pro Moser.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stick System, pro Menu A/S.Jan Plecháč a Henry Wielgus, Stick System, pro Menu A/S.Jan Plecháč jako Grand designér roku 2023 v soutěži Czech Grand Design.Rytiny na skle mu dřív nic neříkaly, ale za pár let, co tvoří kolekce na Tchaj-wan, kde se jede čistě na rytinách, k nim získal hluboký respekt.Jan Plecháč se snaží i ve sklárně udržovat „pohodindu“.
NaN/30